reklama

4 zdravé diety vhodné pro ženy

Hned v úvodu je nutné vyjasnit, co bychom si měli představit pod pojmem dieta. Slovo dieta je odvozené od anglického „diet“ čili výživa. Když se tedy mluví o dietě, nehledejte za tím hned drastické způsoby hubnutí, dny a týdny odříkání a následný jojo efekt. Jedná se zkrátka o výživu.

Držení redukčních diet je samo o sobě odsouzeno k nezdaru, protože je zkrátka jednoho dne „pustíme“. Nehledejte v nich spásu ani trvalé řešení problémů s nadváhou – slouží k jednorázovému zhubnutí a (některé) mohou být dobré pro nastartování celkově zdravějšího životního stylu.

Po časově omezené redukční dietě téměř vždy následuje nenáviděný jojo efekt, to znamená návrat k původní hmotnosti, nezřídka s několika deky či kily navíc jako bonusem.  Na hubnutí tedy není nejtěžší dodržovat dietu a zbavit se přebytečných kilogramů – nejtěžší je sníženou hmotnost udržet. K tomu ale žádná dieta nepomůže, zde musí zvítězit trvale udržitelné, zdravé a lehké stravování s pořádnou porcí pohybu i odpočinku.

Pokud chcete nastartovat hubnutí a připravit se na léto, přece jen jsou některé způsoby pro ženy vhodnější než jiné. Inspirujte se zde:

4 diety pro ženy nízkosacharidová Foto:
Zdroj: Thinkstock
Nízkosacharidová dieta

Diety s nízkým podílem sacharidů fungují. Zpočátku zkuste vynechat jednoduché, sladké sacharidy, které najdete v čokoládě, zákuscích, koláčcích, sušenkách či bonbónech. Ve druhé fázi vyřaďte v odpoledních a večerních hodinách přílohy a pečivo (i celozrnné). Pokud zjistíte, že vám tento styl hubnutí sedí, postupně omezujte příjem sacharidů i během dne a nahrazujte je zeleninou a zdravými tuky.

Horoskopy 2017

reklama

reklama