reklama

5 malých, ale zásadních chyb, které ovlivní vaše hubnutí

Malé chyby, které ovlivní hubnutí Foto:
Malé chyby, které ovlivní hubnutí
Foto: iStock

Jde o zdánlivé maličkosti, přitom mohou zásadně ovlivnit vaši snahu o shození kil. Neděláte tyto chyby náhodou taky?

Když máte správné informace, hubnutí je jednodušší. Určitě už víte, že musíte snídat, jíst hodně ovoce a zeleniny, vynechat tučná jídla i ta s vysokým obsahem sacharidů. A také se musíte pravidelně hýbat. „I přes to ale můžete dělat malé chyby, které ve finále mohou způsobit, že dokonce nějaké to kilo ještě přiberete,“ tvrdí autorka knížek o hubnutí Keri Gansová. Vyhněte se jim a konečně získejte svou vysněnou váhu.

Říkáte si, že držíte dietu

Když chcete hubnout, upravíte své stravovací návyky. Říkáte všem, ale i sami sobě, že držíte dietu. To slovo vás však může navést na špatnou cestu. Protože dieta znamená, že jde pouze o dočasné stravování. „Mnoho lidí drží dietu, aby dosáhli určité váhy. A když se jim to povede, vrací se ke svému původnímu stravování. Jenomže vy přece nechcete zase přibrat,“ říká Gansová, která proto raději doporučuje mluvit o zdravém životním stylu.

Je však také důležité, aby váš nový stravovací režim byl dlouhodobě udržitelný a vyvážený. Abyste nehladověli a občas si dopřáli i to, co máte rádi. A to i v případě, že se jedná o zmrzlinu či čokoládu.

Dáte si k obědu jen hromadu zeleniny

Jistě, zelenina je super, jako jídlo však nestačí. „Mnoho žen při hubnutí nahradí klasické jídlo zeleninou. Jenomže pokud jejich salát není promyšleně sestavený, není to pro ně dost výživné jídlo. Pak se stane, že po zbytek dne hladoví,“ uvádí Gansová. A jak už víme, hlad přes den vede k večernímu přejídání nezdravými potravinami.

Pokud si opravdu chcete dát salát, ujistěte se, že obsahuje dostatek živin, aby vám zaplnil žaludek. Na talíři by měla být alespoň jedna porce bílkovin (jako je libové maso či ořechy) a nějaký zdravý tuk (například avokádo). „Je také v pořádku dopřát si k obědu nějaké pečivo. Stačí si být vědom množství – ideálně tolik, abyste snědli zhruba 300 až 400 kalorií. Pak bude vaše dieta v pohodě,“ radí Gansová.

Jíte příliš mnoho správných věcí

Existuje několik potravin, které se staly základy zdravé výživy. Máme na mysli různé ořechy, semena, avokádo, které lze přidat téměř do jakéhokoliv jídla kvůli jeho obsahu zdravého tuku, nebo třeba arašídové či mandlové máslo, jež zase dodávají jídlu správnou dávku bílkovin a ještě skvěle chutnají, takže dochutí různé smoothies, sendviče a ovoce. „Všechny tyto potraviny jsou z nutričního hlediska skvělé. Problém je, že někteří lidé jich jedí prostě příliš mnoho,“ vysvětluje Gansová.

Podle ní je i u zdravého jídla důležité věnovat pozornost velikosti porce. Například jedna porce avokáda je jeho pouhá čtvrtina, ale lidé i profesionální kuchaři někdy používají polovinu, či dokonce celý plod do jednoho salátu. „Je snadné to přehánět s ořechy a másly vyrobenými z nich, vždyť kdo by je neměl rád. Ale jedna porce mandlí je 30 gramů, což je zhruba 23 mandlí, zatímco u mandlového másla jsou to jen dvě lžíce!“ upozorňuje Gansová. Nemusíte si pravidelně vážit porce, stačí jednou, abyste si uvědomili, kolik asi čeho můžete bez obav sníst.

Vzdali jste se milovaného jídla

Možná milujete čokoládu, zmrzlinu nebo třeba špagety a nejraději byste si to dávali každý den. Ale protože držíte „dietu“, raději jste se těchto jídel vzdali úplně. „Slyšela jsem toho hodně. Někteří lidé klidně řeknou, že už nikdy nebudou jíst těstoviny. A pak to samozřejmě nevydrží. Mnohem lepší způsob je vymyslet, jak si své oblíbené jídlo dávat ve zdravější variantě,“ vysvětluje specialistka na zdravou stravu.

Ve skutečnosti totiž i při zdravém životním stylu můžete jíst téměř všechny potraviny. Například si nekupujte obrovské balení zmrzliny, i když je levnější. Pak na ni budete chodit do mrazáku, dokud ji celou nesníte. Raději si kupte jednu porci, pochutnejte si a pak zase budete mít nějaký čas od chutí pokoj. „Těstovin zase nutně nemusíte sníst plný talíř. Přidáte-li třeba vařené vejce a grilované krevety, máte lehké a přitom vyvážené jídlo,“ radí Gansová, podle níž to, že se vzdáte oblíbených potravin, vede spíše k intenzivnějším chutím na ně. Pak toho sníte víc, nebo se prostě trápíte hlady.

Jíte málo, abyste si kalorie mohli dopřát v oblíbeném alkoholu

Někteří lidé, kteří se snaží jíst zdravě a počítají kalorie, dobře vědí, kolik jich má takové pivo a kolik míchaný drink. A protože chtějí jít o víkendu na party, během týdne jedí méně, aby si mohli oblíbený alkohol dopřát bez výčitek. Gansová proti tomuto nápadu důrazně varuje: „Takové plány většinou končí nadměrným pitím, kdy vypijete víc, než jste si původně plánovali. A to pak skonči nejen kocovinou, ale také „hladem z alkoholu“, kdy sníte všechno, co vám přijde pod ruku. A je jedno, zda to jsou chipsy, pizza, nebo hamburger z rychlého občerstvení.“ Mnohem lepší je jít na party kvalitně připravení. Po důkladné snídani, obědu a klidně i večeři.

Když se snažíte zhubnout, je dobré si nastavit limit – kolik skleniček můžete vypít. Ideálně jeden, maximálně dva nápoje. Nevadí tolik, když si každý den dáte k večeři skleničku vína. Mnohem horší je, když pak o víkendu vypijete naráz týdenní porci.

-lk-

Mohlo by vás taky zajímat:

Článek

Naučte se 7 zásad štíhlých žen, které nikdy nedrží dietu! Foto:

Naučte se 7 zásad štíhlých žen, které nikdy nedrží dietu

Znáte ji: spořádá hromadu zmrzliny, jako by se nechumelilo. Přesto víte, že nemá geny supermodelky, která spálí i to, co nikdy nesnědla. Jak to, sakra, dělá, že nikdy...

Článek

Na cestě za vysněným tělem může být sledování menstruačních fází velkou výhodou Foto:

Menstruace a hubnutí: Kdy je nejlepší s dietou začít a kdy počkat?

To, v jaké fázi menstruačního cyklu se nacházíte, dokáže citelně poznamenat nejen vaši náladu, ale také odhodlání začít hubnout, ochotu hýbat se nebo dodržovat zdravý...


Horoskopy 2018

reklama

reklama