reklama

6 potravin, které vás přes Vánoce zbaví přebytečného tuku

Zažene chutě a podpoří hubnutí Foto:
Zažene chutě a podpoří hubnutí
Foto: Thinkstock

Vánoce jsou něco jako sabotáž zdravého životního stylu. Všechny ty ochutnávky cukroví, pomazánky na večírcích, svařené víno na trzích obvodu pasu moc neprospívají. Ale existují i potraviny, kterých se nemusíte bát, i když k Vánocům neodmyslitelně patří.

 

Představujeme vám šest potravin, na které byste se měli během vánočních svátků zaměřit:

 

hořká čokoláda Foto:

Hořká čokoláda

Vaše oblíbené mlsání obsahuje dvě složky, které nakopnou metabolismus: kofein a katechin. Musíte si ale pohlídat, že si dáte opravdu jen kvalitní hořkou čokoládu s vysokým obsahem kakaa a opravdu jen čtvereček, aby množství cukru nepřebilo jejich hubnoucí účinky.

skořice Foto:

Skořice

V tomto ročním období je skořice na vrcholu své popularity, a to je dobře! Toto koření, které na podzim a v zimě tak hezky zahřeje, umí totiž zpomalit trávení a řídit hladinu cukru v krvi tak, že povzbudí metabolismus. 

hrušky Foto:

Hrušky

Na podzim a v zimě jsou k dostání nejrůznější druhy hrušek a existuje dobrý důvod, proč si jich udělat zásobu. Hrušky, stejně jako jablka, obsahují velké množství pektinu, který se váže na vodu a omezuje množství tuku, které tělo vstřebá. Jezte hrušky jen tak, v kombinaci s dobrým sýrem nebo si z nich udělejte třeba zimní smoothie.

krůta Foto:

Krůta

Protein v krůtím mase sytí a zároveň spotřebovává energii na trávení – obojí podporuje výkonnější metabolismus. Vyberte si maso z prsou bez kůže a kalorie nemají šanci. Nebo uvařte krůtí chilli a přidejte do něj kajenský pepř, který hubnoucí účinky ještě umocní.

grep Foto:

Grep

Podzim a zima jsou nejlepší období pro sklizeň grepů, proto do nich určitě jděte. Grep je skvělým zdrojem rozpustné vlákniny, díky které si připadáte sytí, i když jíte méně. Zkuste si měsíčky grepu přidat do vydatného obědového salátu nebo vyzkoušejte grilovaný grep s kořením a medem, který je ideálním dezertem nebo snídaní: grep rozkrojte, každou půlku na řezu pokapejte lžičkou medu, lehce okořeňte skořicí a muškátovým oříškem a dejte na 5 minut do trouby pod rozehřátý gril.

batáty Foto:

Batáty

Batáty, kterým se také říká sladké brambory, sice u nás nejsou typickým vánočním jídlem, ale jsou snadno k dostání a mohou se stát vaší novou tajnou zbraní proti zimním kilům. Batáty jsou skvělým zdrojem vlákniny, která zařídí, že se cítíte plní, zatímco vaše trávení pracuje naplno a spaluje kalorie. Obsahují také hormon, který pomáhá řídit hladinu cukru v krvi. Pokud chcete hubnout, stačí je jen povařit, připravit v páře nebo upéct a dochutit. Určitě doporučujeme barbory hasselback – brambora se nakrojí tak, aby vznikly plátky (viz foto nahoře), ochutí kořením a upeče. Nebo zkuste batátový salát – pikantní, bezlepkový a vhodný i pro paleo dietu. Recept je jednoduchý: Na kostky nakrájené brambory pokapejte olejem, osolte, opepřete a upečte v troubě (trvá to asi 30 minut). Ještě horké je smíchejte s nasekanou jarní cibulkou, mátovými lístky, chilli papričkami a případně i rozinkami a přidejte zálivku z červeného vinného octa, olivového oleje, pomerančové šťávy, soli a pepře.

-az-

Mohlo by vás taky zajímat:

Článek

Mlsat můžete i bez výčitek Foto:

Dietní cukroví aneb Jak o Vánocích beztrestně mlsat

Máte strach z Vánoc, protože jen těžko odoláte a budete od rána do večera mlsat cukroví? Tak si svátky letos oslaďte trochu zdravěji.

Článek

Vánoce bez kil navíc Foto:

Vánoce bez kil navíc? Pravidla štíhlých lidí, která fungují

Odolat nejrůznějším vánočním dobrotám je těžké. Jak to udělat, abyste si je náležitě užila a mohla i po svátcích dopnout džíny?

 

Článek

Ochutnáte? Foto:

Oslaďte si víkend: Čokoládový dort bez mouky

Protože hřešit je lidské...


Horoskopy 2018

reklama

reklama