reklama

Bolí vás klouby? 6 rad, jak je pohybem dát zase do pořádku

Bolí vás při cvičení? Něco děláte špatně! Foto:
Bolí vás při cvičení? Něco děláte špatně!
Foto: iStock

Bolest klubů a páteře - to je hymna dnešní doby. Skoro každý, koho se zeptáte, vám potvrdí, že ho trápí bolesti zad, bolesti kolenních kloubů, kyčlí, zápěstí a kdo ví čeho ještě. Bolesti zad a kloubů se staly jakousi normou - ten, koho nic nebolí, je vlastně tak trochu divný.

Jen v zanedbatelném procentu je za bolesti kloubů zodpovědná nějaká choroba - artróza, artritida či osteoporóza. Ten zbytek mají na svědomí vlastně také „nemoci“ - nadváha, sedavý životní styl, nedostatek pohybu, nevhodný pohyb, lenost a nevědomost.

Bolest kloubů není radno podceňovat už z toho důvodu, že je budeme pravděpodobně ještě potřebovat. Spoléhat se ale na doporučení lékařů nebo na doplňky stravy je krátkozraké a neúčinné. Tím, kdo vás může vašich bolavých kloubů zbavit, jste vy sami. Stačí hodně se hýbat a hýbat se zdravě!

Zde je několik tipů, jak zprovoznit vaše klouby a předejít dalším bolestem:

Zahřívejte

Před jakoukoliv pohybovou aktivitou svoje klouby důkladně rozehřejte. Uvolníte tím šlachy kolem kloubů a rozproudíte kloubní maz. Tak, jako nejde natáhnout studenou žvýkačku, tak nejde ani hýbat ztuhlým kloubem. V udržení tepla vám pomůže vhodně zvolené oblečení!

Mobilizujte

Že zvednete paži nad hlavu, ale dál dozadu to nejde? Ano, nejde to, protože to neděláte. Naučte se znovu používat svoje klouby tak, jak jsou k tomu stvořené. Seďte v tureckém sedu, seďte si na patách, viste, dřepte, protahujte, mobilizujte.

Dělejte dřep

Při dělání dřepu bolí kolena téměř každého. Ta ale nebolí z dělání dřepu ale z toho, že ho neděláte. Jednu dobu se tradovalo, že bychom hluboký dřep neměli vůbec provádět, protože to ničí naše kolena. Příroda ale kolenům dala schopnost ohýbat se (jen se podívejte na malé děti!), tak je logické, že tento pohyb nikomu nemůže uškodit. Pokud vás bolí kolena, nejlepším lékem je postupný nácvik dřepu!

Odpružte se

Pokud víte, že budete sportovat na tvrdém terénu (běhat na asfaltu, skákat po prkenné podlaze), obujte si boty s odpruženou podrážkou. Ta při doskocích pohltí náraz a ochrání tím páteř, kolena, kyčle i kotníky.

Vyzujte se

Vzdát se pohodlí odpružených tenisek a prozkoumat půdu bosým chodidlem je velice přínosné. Když budete chodit, běhat a cvičit jen v pevných, odpružených nebo kotníky zpevňujících botách, pomalu ochabnou svaly na chodidle i kolem kotníků. Chodidla a kotníky jsou základem všeho - vzpřímeného postoje, stability, ladnosti při chůzi a pohybu i síly. „Zouvejte“ se však postupně - pokud je vaše klenba zvyklá na nepřetržitou oporu, musí si bosou chůzí pomalu vybudovat svaly, které ji budou podpírat místo bot.

Posilujte 

Silovým tréninkem posílíte svaly kolem kloubů a tím jim poskytnete oporu, kterou potřebují. Zvedejte činky, dělejte kliky, posilujte břicho - zkrátka svoje svaly i klouby využívejte k tomu, k čemu by měly sloužit.

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner nový 1 Foto:

 

 

 

 

 

 

Mohlo by vás taky zajímat:

Článek

nesmyslné cviky hlavní Foto:

10 nesmyslných cviků, které se stále cvičí

Seznamte se s cviky, které vám nepřinesou žádné pokroky.

Článek

cviky na špatné držení těla hlavní Foto:

5 „batolecích" cviků, které vás zbaví špatného držení těla a bolesti zad

Naučte se úplně jednoduché cviky, které dělají už batolata.

Článek

Před cvičením se pořádně protáhněte Foto:

Bolavá záda: Které sporty jsou vhodné a kterých se vyvarovat?

Pečlivě si promyslete, jakému druhu sportu se budete věnovat. Ne všechny aktivity jsou pro problémy s páteří vhodné.

 


Horoskopy 2017

reklama

reklama