reklama

Chcete mít pevný pas? 7  účinných cviků na šikmé břišní svaly

Která žena by nechtěla mít štíhlý a pevný pas... Foto:
Která žena by nechtěla mít štíhlý a pevný pas...
Foto: Thinkstock

Na svaly, které mají na starost hlavně rotaci páteře a uklánění, často zapomínáme. Přitom právě díky nim můžeme mít krásný pevný pas.

 

Šikmé břišní svaly (latinsky musculus obliquus abdominis) se dělí na vnitřní a vnější. Ten vnější začíná u žeber a upíná se ke kyčelní kosti, úpon vnitřního svalu začíná u kyčelní kosti a vede k posledním třem žebrům.

Hlavním posláním vnějšího šikmého svalu je uklánění a rotace páteře – při rotaci páteře sval zabírá, když se otáčíme na opačnou stranu, než na které je tento sval. Vnitřní má funkci podobnou, ale při rotaci zabírá, když se otáčíme na stejnou stranu.

Zbavte se tuku a budou vidět

Lidé mívají často šikmé břišní svaly slabší, než ty přímé, proto je dobré trénovat je přednostně, dokud máme ještě dost síly. Viditelných šikmých svalů lze dosáhnout cvičením, ale hlavně dietou, protože když na nich bude spočívat vrstva tuku, tak ani ty nejsilnější břišáky vidět nebudou.

Nebojte se procvičovat šikmé břišní svaly, protože díky nim získáte pevný pas i stabilnější oporu páteře. Pokud máte ale vrozený sklon k rychlému budování svalové hmoty, dejte si pozor, abyste si přehnaným cvičením na tuto oblast pas příliš nerozšířili.

Cviky, které na šikmé břišní svaly zabírají:

 

2-oblique-crunch-293x300 Foto:

Šikmé zkracovačky

 

Lehněte si na podložku a bedra přitiskněte k zemi. Kotník pravé nohy opřete o koleno levé, pravou ruku upažte do strany a tu levou položte dlaní za hlavu. S výdechem přibližte levý loket k pravému koleni a s nádechem povolte. Proveďte několik opakování a strany vystřídejte. V krajní pozici vždy chvilku vydržte a uvědomte si, jak sval pracuje.

 

 

side-plank Foto:

Vzpor na boku

Lehněte si na podložku na bok a opřete se o předloktí. Srovnejte ramena, boky a kotníky do jedné osy a s výdechem zvedněte pánev vzhůru ke stropu. Pánev lehce podsaďte, chvilku vydržte a s výdechem povolte zpátky na zem. Můžete zkusit dvě varianty – buď výdrž nahoře, nebo dynamické zvedání boků. Pokud je pro vás tento cvik příliš obtížný, opřete se zpočátku o kolena a až pas posílíte, zapřete se o hrany chodidel.

 

images Foto:

Úklony s jednoručkami

Stoupněte si s chodidly na šířku vašich boků. Vezměte si do pravé ruky činku nebo láhev s vodou a uklánějte se doprava tak, abyste cítili, jak zabírá levý bok. Snažte se nehrbit a nezvedat levou patu od země. Několikrát pohyb zopakujte a pak strany vystřídejte.

 

3crunch_navaja_womenshealth Foto:

Zvedání kotníků

Vleže na boku si podložte hlavu nataženou rukou. Spojte kotníky a srovnejte tělo do přímky, neprohýbejte bedra. S výdechem zapojte šikmý břišní sval a zvedněte oba kotníky vzhůru. S výdechem je vraťte zpátky, ale nepokládejte až na zem, aby byly svaly stále v napětí. Zkuste zvládnout alespoň 10 opakování ve 4 sériích. Pro zintenzivnění klidně zvedejte současně také ramena.

 

 

 

Obliques-Seated-Russian-Twist Foto:

Rotace

Sedněte si na podložku a opřete o ni chodidla. Spojte dlaně před hrudníkem, jako byste se modlili. S výdechem se zakloňte a dotkněte se loktem země u Vaší kostrče. S nádechem se zvedněte zpátky a to samé udělejte na druhou stranu. Uvidíte, že vaše šikmé břišní svaly o sobě dají brzo vědět.

 

Další cviky nejen na šikmé břišní svaly si můžete zacvičit s trenérkou Kristýnou Strakošovou:

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 7 Foto:

 

Mohlo by vás také zajímat:

Článek

Na přímý sval břišní nejlépe zabírají klasické zkracovačky Foto:

Přímý břišní sval: Naučte se cviky a triky, které ho krásně vytvarují

Je na břiše nejvíce vidět a většina z nás se ho snaží pravidelně posilovat. Nejspíš taky děláte zkracovačky. Ty je ale důležité provádět správně a navíc zabírají jen na...

Článek

Ploché břicho je snem asi každé ženy  Foto:

Účinné cviky, které vás zbaví vypouklého břicha

Spodní část břicha patří především u žen k jedné z nejvíce problematických partií.

Článek

Když se chcete zbavit přebytečné vody, musíte jí paradoxně do těla hodně dostat Foto:

Chcete zhubnout? Zbavte se přebytečné vody v těle

Lidské tělo funguje správně, když obsahuje 50–60 % vody. Problém nastává v okamžiku, kdy vodu začne zadržovat. Pak dochází k otokům končetin, opuchlým očím i nárůstu...

Horoskopy 2017

reklama

reklama