reklama

Chcete zhubnout? Na tyhle nápoje zapomeňte!

I na první pohled zdravé smoothie může být kalorická bomba Foto:
I na první pohled zdravé smoothie může být kalorická bomba
Foto: iStock

Všichni víme, co škodí. Pivo, koktejly, samozřejmě sladké limonády, a dokonce i mnohé sportovní nápoje. Ale pozor, i zdánlivě nevinné pití vás může ve vašem hubnoucím snažení pěkně zabrzdit.

 

Aniž byste si toho všimli, vypijete stovky kalorií. Zatímco u jídla vám mozek dá informaci, že už jste nasycení, u pití to nedělá.

 

A proto je tu náš seznam pití, kterému byste se měli vyhnout, pokud se snažíte zhubnout:

kávové nápoje Foto:

1. Kávové nápoje

Ochucené frappé, mocha nebo latte, po kterých sáhnete hned ráno, hubnutí rozhodně neurychlí. Neznamená to, že byste se měli vzdát své závislosti na kofeinu. Jen je potřeba s ní naložit trochu jinak. Místo varianty se spoustou našlehaného mléka nebo dokonce se šlehačkou nebo nějakou sladkou příchutí si objednejte čistou kávu. To zásadně sníží příjem kalorií.

Jestli nemáte rádi samotnou kávu, přidejte si do ní trochu polotučného mléka. A jestli se bez sladkého neobejdete, použijte radši umělé sladidlo, které nemá vůbec žádné kalorie. Ideální je stévie.

mléko Foto:

2. Odtučněné mléko

Průzkumy ukazují, že lidé, kteří pijí odtučněné mléko, mají větší tendence k tloustnutí než ti, co pijí klasické neslazené mléko. Pozor taky na náhražky mléka s přidaným cukrem, jako je mandlové nebo sójové mléko.

Pokud máte problémy s trávením klasického mléka, vyberte si jako náhražku mléko z ořechů. Pochopitelně neslazené a bez příchuti. Šálek čistého mandlového mléka má jen 40 kalorií, dva gramy proteinu a méně než gram cukru. A navíc vám dodá polovinu denní dávky vápníku.

Když se snažíte zhubnout, zůstaňte u polotučného mléka. Je to skvělý zdroj vápníku, který přispívá k hubnutí, a bílkovin, které vám pomáhají budovat svalovou hmotu. Takže dvojitá výhra!

3. Ledový čaj

ice tea Foto:

Skoro každý ledový čaj, ať už z restaurace, nebo z obchodu, je špatný nápad. Když vypijete půl litru ledového čaje, musíte se potom zbavit dodatečných 175 kalorií a 11 lžiček cukru. Takže dobře čtěte etikety, vybírejte čaje neslazené nebo s umělými sladidly, co mají málo nebo žádné kalorie. Nebo ještě lépe, vyrobte si ledový čaj doma: vyluhujte čaj, vymáčkněte do něj citron a hotovo.

4. Džusy

Ať už se rádi zastavíte pro čerstvý džus v místním ovocném baru nebo ho kupujete normálně v obchodě, měli byste vědět, že i ten nejpřírodnější džus je nacpaný cukrem. 100 ml sklenice hroznového džusu obsahuje devět lžiček cukru, u pomerančového je to šest lžiček a jablečný vám dodá hned sedm lžiček cukru.

džus Foto:

Jak navíc říká lékař David Ludwig, který je profesorem na Harvardské univerzitě, tělo cukr z džusů ihned spotřebuje, protože v nich není nic, co by jeho trávení zpomalilo (tuk nebo bílkoviny). To způsobí velký výkyv cukru v krvi. Jeho hladina se okamžitě zvedne a pak rychle spadne dolů, což vyvolá další touhu po sacharidech. A protože pijeme džusy, i když nemáme hlad, všechny tyto kalorie si naše tělo uloží.

Džus je pořád lepší volbou než sladké bublinkové nápoje, protože obsahuje čistě přírodní cukry a trochu vlákniny. I tak si ale hlídejte, abyste ho nevypili víc jak sklenici denně. A bouři v hladině cukru zmírněte hrstí oříšků, které jsou bohaté na bílkoviny.

smoothie Foto:

5. Smoothies

Člověk by si myslel, že smoothie, které se dělá z ovoce, zeleniny a pár dalších věcí, je pro hubnutí dobré. Ale není to tak vždycky. Zrada je v tom, že je lehké se dostat přes hranici toho, kolik ovoce byste normálně najednou snědli. Tak proč byste ho měli tolik vypít?

I když je smoothie zdravou svačinkou, je potřeba dobře odhadnout, kolik ho najednou vypijete. Recept, ve kterém je celý banán, krabička borůvek, celý jogurt a mléko, vám pořádně zamává počtem přijatých kalorií.

Místo toho se doporučuje smíchat řecký jogurt, který je přímo nacpaný bílkovinami, nebo mléko, které vás zasytí, s jednou porcí ovoce, co dodá energii, a přidat nějaký zdravý tuk, například dvě lžičky arašídového másla nebo čtvrtku avokáda. Taková směs vám pomůže snadněji dosáhnout cíle.

energy drinky Foto:

6. Energetické nápoje

Když jste úplně vyždímaní, možná si dáte nějaký energetický drink, klidně nízkokalorický, bez cukru. Ale i to je velká chyba. Pokud máte správně nastavený zdravý jídelníček, cvičení a taky dost spíte, neměli byste vůbec potřebovat povzbuzovat se kofeinem a těmi dalšími podivnými látkami, co se do energy drinků přimíchávají. Váš zdravý životní styl by vám měl dávat spoustu energie. Místo popíjení energy drinku se zamyslete, jestli dostatečně spíte nebo jíte dost na to, abyste měli sílu na cvičení. Když upravíte svoje zvyky, budete mít dost energie, aby vás udržela na cestě za vaší vysněnou váhou.

-az-/foto iStock

Mohlo by vás taky zajímat:

Článek

Napadlo by vás zkombinovat jablka, zelenou petrželku a trochu skořice?  Foto:

Smoothie: Jaké připravit pro sportovce, dietáře, mlsouny nebo zmrzlíky

Určitě jste se s tímto názvem už setkali. Ale co to vlastně smoothie je, k čemu je dobré a jak si ho správně připravit?

Článek

Jsou horší, než si myslíte Foto:

Tichý zabiják energy drink. Má víc vedlejších účinků, než se myslelo

Asi neexistuje člověk, který by věřil, že energy drinky jsou zdravé. Je o nich dokonce známo, že mají podobné účinky jako kokain. Britský zdravotnický týdeník British...


Horoskopy 2017

reklama

reklama