reklama

Chcete zhubnout? A víte, jak se vlastně správně vážit?

Jak se správně vážit? Foto:
Jak se správně vážit?
Foto: iStock

Pokud jste přesedlala na zdravý životní styl a změnila stravovací návyky, abyste si sáhla na vysněnou váhu, je nutné osvojit si umění správně se vážit. I tato pro někoho maličkost se může stát poslem špatných zpráv. Udělejte si z váhy raději spojence než nepřítele.

Otázka první a zásadní: Jak často?

Šplháte na váhu každý den hned několikrát, abyste si ověřila, jak moc je vaše dietní snažení efektivní? Namísto toho, abyste se ujistila o úspěchu, se ale propadáte do deprese, protože ta čísla vůbec nejsou stejná a mnohdy ukazují na hodnoty, které se vám vůbec nelíbí? Hmotnost se během dne může měnit, a to záleží na mnoha faktorech. Tímto způsobem vážení si jen přivodíte zbytečný stres. A kvůli němu se pak můžete ocitnout na kolotoči zvaném jojo efekt. Jednou se při smutných myšlenkách přejíte čokoládou, jindy se přeorientujete na zeleninovou stravu a nic kromě tohoto typu potravin nedáte do úst. Tyto extrémy jsou však špatné. Klidně se važte jednou do měsíce ve stejnou dobu, nejlépe ráno, bez vrstev oblečení. U nás žen je to ale ještě trochu složitější než u mužů, protože máme menstruaci. A je dost pravděpodobné, že můžete před nebo během cyklu vážit víc než jindy. Tělo si totiž usmyslelo zadržovat vodu a tu také váha identifikuje v rámci několika kil směrem nahoru.

Nezapomeňte občas zkontrolovat, jestli váhě měří přesně. Třeba tak, že na ni položíte kilový sáček mouky.  Pokud vám čísla nesedí, vyměňte baterie.

Důležité je také používat stále stejnou váhu, ideálně digitální. I kdyby vám přidala dvě kila navíc už od začátku, stejně uvidíte, že se vaše hmotnost mění a s ní i cifry.

A jestli je pro vás měsíční vážení nemyslitelné, važte se klidně jednou za čtrnáct dní nebo klidně za týden. ale rozhodně to nijak nepřehánějte, aby se z vážení nestala posedlost. Když se budete stravovat vyváženě a přidáte pohyb, vaše snažení se jistě na úbytku váhy promítne. Chce to jen nějaký čas.

Nezapomínejte na starý dobrý metr

Je sice fajn mít přehled, kolik vážíte, ale skvělou službu prokáže i metr. Po zvážení (nejlépe s měsíčním rozestupem) své proporce také poctivě přeměřte. Budete tak mít dokonalou zpětnou vazbu, odkud vám tukové zásoby mizí. I když se váha nehne nebo ukazuje nedej bože víc, může to jasně ukazovat na to, že jste tuky díky cvičení přeměnila na svalovou hmotu. A ta, jak už nejspíš víte, váží víc než tuk.

A pokud budete chtít zjistit, kolik máte v těle tuku, vody nebo další parametry, můžete si jednou za čas (třeba za čtvrt nebo půl roku) zaběhnout do fitka či k odborníkovi do výživové poradny, kde kde na to mají odpovídající přístroje.

Dobrá podlaha a žádné kreace!

Na váhu si stoupněte s vědomím toho, že pokud budete stát na jedné noze nebo se zvědavě předklánět, nikdy se nedoberete k oficiálnímu a skutečnému výsledku. Proto na tyto a jiné kreace zapomeňte.

Aby mohla váha přesně spočítat vaši váhu a pak vám ji sdělit, musíte ji postavit na pevný podklad – nejlépe na parkety, dlažbu nebo nepříliš měkké a rovné linoleum. V případě, že ji postavíte na chlupatý koberec, musíte počítat s tím, že vám ukáže čísla, co se vám líbit nebudou. Vymezte proto váze místo, kde bude vyčkávat na vaši návštěvu.

Chutné tipy, které váha nezaregistruje

– Udělejte si večeři jako v řecké taverně třeba hned teď, v zimním nečase. Na pánvi si připravte krevety na olivovém oleji a kapce bílého vína, zakrojte řecký sýr a to celé povzbuďte zeleninovou oblohou. A zapomínat nemůžeme ani na černé nebo zelené olivy. Zaskočte si ale do obchodu pro ty čerstvé, co prodávají u pultu.

– Začněte víc experimentovat s rybami. Připravte si lososa na bylinkách s celozrnným toastem, pstruha na mandlích se zeleninovou přílohou. Ryby jsou zdravé, disponují prospěšnými tuky, skvěle chutnají a hlavně jsou hotové za pár minut.

– Na svačinku slupněte hrst oříšků (ne víc). Namíchejte si vlastní skořápkové menu a přidejte pistácie, arašídy, mandle a oblíbené kešu. Jenom se po nich zapráší. Arašídy si ale kupte buďto nesolené, nebo ty neloupané. Ušetříte si tak hromadu soli navíc.

-jk-

Mohlo by vás taky zajímat:

Článek

Přirozená váha: Proč by hubnout neměl každý? Foto:

Přirozená váha: Proč by hubnout neměl každý?

Někdy nás shození pár kilogramů stojí neuvěřitelné úsilí. Ale byly opravdu nadbytečné? A co znamená výraz "přirozená váha"?

Článek

Jaký pohyb vám přes zimu nejvíc sedne? Foto:

Chladné měsíce v tělocvičně? Vyberte si vhodné cvičení i jídlo podle své povahy

Mnoho příležitostných sportovců odkládá na podzim běžecké tenisky do kouta s tím, že je znovu vytáhne až na jaře. Ani v zimě ale nemusíte na sport zanevřít. A že vás...


Horoskopy 2018

reklama

reklama