reklama

Cvičení pro lepší trávení: Pomůže rotace, chůze i správné dýchání

Některé cviky mají výborný vliv na trávení  Foto:
Některé cviky mají výborný vliv na trávení
Foto: iStock

Je sice hezké, že do sebe během dne dostanete potřebné množství sacharidů, tuků, proteinů, vody, vlákniny, vitamínů i minerálů, ale pokud trávicí soustava nefunguje tak, jak má, a nutrienty se nevstřebají nebo se po jídle cítíte hrozně, je celá snaha marná.

Špatně fungující trávení se projevuje nafouklým břichem, bolestmi břicha, pocity těžkosti po jídle, pálením žáhy a vůbec jakýmikoliv nepříjemnými pocity, které vás ještě dlouho po jídle brzdí od běžných činností (nebo je aspoň znepříjemňují).

Tři kroky k dobrému trávení

Aby trávení pracovalo ve váš prospěch, je vhodné v první řadě vyladit jídelníček a vyloučit potraviny, o kterých víte, že vám nedělají dobře, i když vám třeba chutnají (pečivo, mléčné výrobky, luštěniny, káva, česnek, všechno smažené, nadměrně sladké i solené, alkohol a pod.). Ve druhém kroku zařaďte potraviny, o nichž naopak tušíte, že vašemu bříšku dobře dělat budou (kysané mléčné produkty, ovoce, zelenina, voda). A ve třetím kroku zapojte do hry cvičení, díky kterému pošlape trávení přesně tak, jak má.

Zde se dozvíte, jak na to:

Jídlo před cvičením

Před sportováním se najezte s hodinovým až 90 minutovým předstihem. Dopřejte si něco s nízkým podílem vlákniny a tuků, zato s vyšším množstvím komplexních sacharidů a trochou lehce stravitelných bílkovin (např. syrovátka, ne kasein).

jóga rotace Foto:

Rotace

Jógové twisty a rotace mají prokazatelně kladný vliv na zažívání a funkci vnitřních orgánů. Doslova vyždímáte ze svého těla maximum a probudíte k životu i to nejlínější trávení. Zkuste třeba jednoduchý twist v sedě, kdy si pokrčíte koleno jedné nohy a chodidlo opřete z vnější strany kolene té druhé. Protilehlý loket zapřete o pokrčené koleno a s výdechem rotujete. Při tomto cviku byste měli myslet na to, aby byla páteř stále vzpřímená, temeno hlavy směřovalo ke stropu a aby vše probíhalo tahem, v klidu a s respektem k vlastním fyzickým možnostem. Twist vždy proveďte na obě strany.

jóga pozice dítěte Foto:

Pozice dítěte nebo dřep

Kromě rotací skvěle s trávením pomáhají polohy, při kterých se stehna co nejvíc přiblíží k hrudníku. Právě takovou pozicí přinutíte střeva do akce, promasírujete vnitřní orgány a jako bonus uvolníte kyčle. Cvičte pozici dítěte, kdy si kleknete, hýžděmi dosednete na paty, čelo opřete o podložku a paže necháte ležet volně podél těla. Nebo si zkuste lehnout na záda a jednu skrčenou nohu přitáhněte za koleno k hrudníku a chvilku jen dýchejte do břicha. Nohy pak vyměňte. Obyčejný dřep také dokáže s trávením zázraky (a nejen s ním), tak odpočívejte ve dřepu vždy, když to bude jen trochu možné!

Dýchání

Až se budete cítit po vydatném obědě těžko, jen si lehněte na podložku a soustřeďte se na dýchání do břicha. S každým výdechem pupík vtáhněte jemně k páteři, abyste zapojili břišní svaly a promasírovali vnitřní orgány. Správná technika dýchání při každém pohybu s pohodou v bříšku dost pomůže – třeba při běhání je naprosto zásadní.

Chůze

Že je dobrý nápad jít po jídle na procházku, se netraduje pro nic za nic. Chůze na čerstvém vzduchu trávení opravdu napomáhá, tak nedělejte po poctivém nedělním obědě to první, co vás napadne (svalit se na pohovku), ale nazujte pohodlné boty a vydejte se na cestu.

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner new2 Foto:

Mohlo by vás taky zajímat:

Článek

Abychom dobře trávili, musíme být v pohodě Foto:

Trápí vás zažívání? Pomůže vám jóga

Nedejte na reklamy. Máte-li problémy se zažíváním, nepotřebujete jogurt nebo dokonce projímadlo. Stačí si zacvičit.

 

Článek

Cviky pomáhají trávení a zároveň zpevňují břicho Foto:

Cviky, které pomáhají trávení a zároveň zpevňují břicho

Seznamte se s cviky, které povzbuzují trávení a zároveň účinně zpevňují břicho. Takže budete nejen štíhlejší, ale i zdravější.

Článek

Trpíte nadýmáním a kila jdou nahoru? Možná máte alergii na lepek Foto:

Trpíte nadýmáním a kila jdou nahoru? Možná máte alergii na lepek

Alergií na lepek trpí v Česku na sto tisíc lidí, ovšem jen asi 40 tisíc z nich to o sobě ví. O celiakii se právem mluví jako o civilizační chorobě 21. století. Jak ji poznáte?

Horoskopy 2017

reklama

reklama