reklama

Domácí posilovna: nejlepší cviky na břicho

Na břicho existuje spousta cviků. Jde o to dělat ty, které opravdu zabírají. Foto:
Na břicho existuje spousta cviků. Jde o to dělat ty, které opravdu zabírají.
Foto: Thinkstock

Naučíme vás několik účinných cviků, které můžete dělat i doma v obýváku.

Vánočku nebo pekáč buchet na břiše si nejlépe upečete v kuchyni – to znamená správným a vyváženým jídelníčkem, s dostatkem komplexních sacharidů, zdravých tuků i libových proteinů. Jedině v okamžiku, kdy se zbavíte podkožní vrstvy tuku, mají břišní svaly šanci vykouknout na svět. Aby mělo ale co vykukovat, je nutné nějakou svalovinu na středu těla vybudovat, a proto je nutné posilovat.

Břicho ale neposilujeme jen z estetických důvodů, ale také ze zdravotních. Svaly břicha totiž podpírají páteř a ta se pak nemá tendenci kroutit, křivit a bolet.

 

Ať už chcete zapracovat na vzhledu břicha, nebo se snažíte zbavit bolestí zad, nemusíte balit tašku a vyrážet do posilovny – stačí vytáhnout v obýváku podložku a svaly potrápit doma. Zde je několik top cviků:

Zkracovačky

crunch 360 Foto:

Tento cvik je klasika. Lehnete si na záda, bedra přitisknete k podložce, pokrčíte kolena a ruce spojíte za hlavou. Lokty necháte otevřené směrem ke stropu a bradu netlačíte k hrudníku. S výdechem odlepíte lopatky od podložky, procítíte břišní svaly a s nádechem povolíte, ale bříško stále zůstává v mírném napětí. Zkuste cvičit dvě minuty v kuse nebo si dejte 4 série po dvaceti opakováních.

                                                                                          Přitahování kolen

reverse_crunch Foto:

Zůstaňte ležet na zádech a hlavu položte na podložku. Ruce buď natáhněte podél těla, nebo je nechte za hlavou (pak se tolik neprohýbá krční páteř). Zvedněte kolena ke stropu a s výdechem je přitáhněte co nejblíž k ramenům. S nádechem je vraťte zase zpátky. Cvičte tahem, nikoliv švihem, a vnímejte, jak se zapojuje spodní část přímého břišního svalu.

Russian Twist

awesome-abdominal-exercises-and-routines-for-women-graphics-1 Foto:

Sedněte si na podložku nebo na polštářek, pokud vás při sedu tlačí kostrč. Vezměte si do rukou činku či jiné závaží a nadzvedněte kotníky asi 15–20 cm nad podložku. S výdechem otočte hrudník na jednu stranu, pak se vraťte na střed a opět se s činkou vytočte na druhou stranu. Krásně zaberou šikmé břišní svaly, ale také přímý sval. Pokud by bylo cvičení moc náročné, položte paty na zem.

Zvedání kotníků

e21575cdbef40d09db8cc813cebf4b43 Foto:

Lehněte si na bok a natáhněte nohy tak, aby kotníky, boky a ramena ležely v jedné rovině. Spodní ruku vzpažte nad hlavu a tu si na ni pohodlně položte. S výdechem pak zvedněte oba kotníky ke stropu, chvilku držte a poté vraťte zpátky, ale nepokládejte je úplně – opět zůstává mírné napětí. Pro ztížení cviku přidejte pohyb trupu, který budete zvedat současně s kotníky. Nezapomeňte cvičit na obě strany.

Vzpor na čtyřech 

prayer_position Foto:

Klekněte si na kolena a dlaně opřete o zem. Zapřete prsty u nohou o podložku a kolena zvedněte asi jen 10 cm nad ni. Vydržte 20 vteřin a pak kolena vraťte zpátky na zem. Tento cvik vypadá velmi jednoduše, ale je účinný. Izometrické posilování ve výdrži potrápí svaly lépe, než jakýkoliv stroj v posilovně.

 

Článek

Vypadá to jednoduše, ale zkuste takhle vydržet třeba jen minutu Foto:

Jak vytvarovat super břišáky? Cvičte prkno!

Cviků zaměřených na břišní svaly je bezpočet. My jsme pro vás vybrali jeden z těch super účinných a zároveň velmi jednoduchých. Bez větších problémů ho zvládne každý.

 

Článek

Na vytvarování břišních svalů jen samotné posilování nestačí Foto:

6 zásad pro vytvarování dokonalých břišáků

Většina lidí, kteří začnou posilovat, se nejdříve zaměří na břicho. Jenže nestačí jen vědět, jaké svaly posilovat a jaké cviky provádět. Je důležité vědět i pár dalších...

Článek

Ploché břicho je snem asi každé ženy  Foto:

Účinné cviky, které vás zbaví vypouklého břicha

Spodní část břicha patří především u žen k jedné z nejvíce problematických partií.

 

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 4 Foto:

 


Horoskopy 2017

reklama

reklama