reklama

Dřepy: 4 cviky pro krásné pozadí

Dřepy, v anglicky mluvících zemích známé jako „squats“, jsou považovány za vládce všech cviků. Dalo by se říct, že představují jeden z nejdůležitějších a nejpotřebnějších pohybů, jež zapojují a posilují nespočet svalů celého těla, stimulují vyplavování těch správných hormonů, pomáhají budovat silné svaly dolní poloviny těla, ale také aktivují hluboký stabilizační systém, který je nesmírně důležitý pro funkčnost pohybového aparátu.

Ačkoliv se mnozí dřepům vyhýbají, protože se (mylně) domnívají, že škodí kolenům, je dřep jednou z nejpřirozenějších pozic těla. Jen si představte malé děti – v dřepu tráví spoustu času, když si hrají, a pokud si chtějí podat něco z podlahy, tak se neohnou v zádech (jako většina dospělých), ale pěkně si dřepnou a s rovnými zády si hračku zvednou. Dalším příkladem mohou být tzv. primitivní národy, ačkoliv v tom, jak zachází se svým tělem, vůbec primitivní nejsou – rovněž pracují i odpočívají v pozici dřepu.

Kolena ze dřepů většinou pobolívají ty, kteří cvičí s nepřiměřeně velkými váhami nebo ty, kteří mají svaly, šlachy a úpony kolem kolenních kloubů oslabené a pak jim jakákoliv, byť mírná a přirozená zátěž dělá potíže.

Pokud chcete hubnout, nebo naopak nabrat svaly, dřepy vám k tomu pomohou. Rozproudí metabolismus, spotřebují spoustu kalorií a postarají se o to, aby svaly hýždí i stehen pěkně zabraly.

Vyzkoušejte tyto varianty dřepů a vysoustružte si pozadí snů:

dřepy základní Foto:
Zdroj: fitneass.com
Klasický dřep

Stoupněte si chodidly přibližně na šířku vašich pánevních kostí, nechte je vodorovně, lehce stáhněte lopatky, zpevněte břicho a hlídejte si oblast beder. S nádechem klesejte boky dolů k zemi, aniž byste paty odlepili od země.

 

Pokud vám nejde paty na zemi udržet, klidně cvičte na špičkách, ale stoj na celé plosce nohy trénujte!

 

Záda nechte po celou dobu rovná a s výdechem pak stoupejte zpátky nahoru, skoro až do propnutí kolen.

 

Cvičte pomalu, tahem, nikoliv švihem.

Horoskopy 2017

reklama

reklama