reklama

Jídelníček pro fitness nadšence: Nebojte se pořádně se odměňovat!

Jídelníček pro fitness nadšence Foto:
Jídelníček pro fitness nadšence
Foto: iStock

Cvičení v posilovnách si neustále získává na oblibě. Zatímco ještě donedávna byly místnosti plné železa doménou mužů, dnes se v nich pohybuje také spousta příslušnic něžnějšího pohlaví. A pokud chtějí, aby jejich dřina přinášela výsledky, hodně záleží na správném jídelníčku.

Silový trénink není jen o vzhledu těla, i když je jeho vylepšování příjemným benefitem. Posilování stimuluje svaly, kardiovaskulární systém, hormonální systém, nervovou soustavu, zpevňuje kosti, ale také dokáže zbavit stresu a přinést odpočinek pro mozek po dni plném sezení za počítačem.

Svět fitness je opředen představami o tvrdém dietním režimu, striktním a nudném jídelníčku i suplementaci, která se skoro podobá dopingu. Realita leží ale trochu jinde – díky silovému cvičení si můžeme dopřát spoustu kalorií, sacharidů, proteinů i tuků, a to s klidem, že je naše tělo využije tím správným způsobem. Jednotvárný a přísný stravovací režim může vést až k záchvatovitému přejídání, zatímco správně načasovaný příjem živin, které pocházejí z pestrých zdrojů, k vysněným cílům a výsledkům.

Nenechte během tréninku svaly trpět nedostatkem makroživin a po docvičení využijte sacharidového okna pro doplnění glykogenových zásob. Naučte se po tvrdé dřině odměňovat se třeba těmito recepty, ve kterých najdete potřebné sacharidy, proteiny, ale také chuť a potěšení:

Luxusní shake

Chopte se mixéru a vedle si nachystejte velkou sklenici. Do mixéru nalijte 300 ml vody, přidejte 30 gramů čokoládového syrovátkového proteinu a teď to přijde – sesuňte do mixéru vanilkovou zmrzlinu a vše pořádně promixujte. Dokonalejší drink jste v životě neochutnali! Vychutnejte si božský nápoj s podílem bílkovin a sacharidů, který si jistojistě po náročném tréninku zasloužíte.

Proteinové palačinky

Připravte si proteinové palačinky podle svého osvědčeného receptu nebo sáhněte po hotové směsi, kterou dnes nabízí téměř každý výrobce fitness výživy. Zkusit můžete také tuto variantu – smíchejte 2 polévkové lžíce jemných vloček, odměrku proteinu, 1 vejce, 2 bílky, půl banánu a špetku soli, vše rozmixujte a těsto upečte na pánvi jako klasické palačinky. Hotové dílo korunujte velkou lžící zmrzliny dle vlastního výběru.

Fitness zmrzlina

Pro jednou zapomeňte na nudný kaseinový nápoj. Vyrobte si zmrzlinu, kterou doporučujeme jíst večer u dobrého filmu. 10 gramů chia semínek zalijte horkou vodou a nechte nabobtnat. Přimíchejte vaničku (250 gramů) odtučněného tvarohu a lžíci zmrzliny. Dál zmrzlinu nedoslazujte a šup s ní do mrazáku. Až budete mít všechno připravené na večerní pohodu, vyndejte ji a dolaďte další lžící zmrzliny a hrstí sekaných oříšků. Přísun bílkovin do svalů po celou noc zaručen!

Ukázkový jídelníček na celý den pro zapálené fitness nadšence:

Snídaně: Připravte si proteinové palačinky dle uvedeného receptu. Gramáž jednotlivých surovin volte dle vašeho aktuálního nastavení makroživin.

Svačina: 5–10 kousků křehkých kukuřičných chlebíčků s vysokoprocentní šunkou a zeleninou

Oběd: Batáty pečené v troubě se steakem z kuřecích prsou

Svačina II: Bílý jogurt s hrstí přírodních mandlí a ovocem

Večeře: Jasmínová rýže s lososem připravovaným v páře a dušenou zeleninou

Večeře II: Fitness zmrzlina dle uvedeného receptu pro přísun proteinů do svalů po celou noc

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner new1 Foto:  

Mohlo by vás taky zajímat:

Článek

Aby svaly rostly, potřebují cvičení a dobrou výživu Foto:

Chcete přibrat, ale jen svaly? Víme, jak na to

I když to zní pro někoho téměř neuvěřitelně, přibrat na tělesné hmotnosti je mnohem těžší než zhubnout. Pokud je člověk od přírody štíhlý, astenický typ a usiluje o...

Článek

Ženy s velkými svaly nevypadají moc žensky Foto:

Rostou vám po cvičení moc svaly? Víme, co se s tím dá dělat

Muži i ženy se často trápí náročným silovým cvičením v posilovnách jen proto, aby jim narostla svalová hmota. Mezi námi se však pohybují i tací, kteří jsou geneticky...

Článek

Mít "vysekané" tělo se možná cení na soutěžích, ale není to přirozené a zdravé Foto:

Ideální postava: Kolik máme mít tuku, svalů a vody v těle?

Ještě než se rychle poběžíte zvážit nebo změřit, zastavte se a zamyslete nad tím, co vlastně znamená pojem „ideální postava“.

Horoskopy 2018

reklama

reklama