reklama

Letní sportování: Aktivity, při kterých zhubnete i vyrýsujete postavu

Letní sportování: Aktivity, při kterých zhubnete i vyrýsujete postavu Foto:
Letní sportování: Aktivity, při kterých zhubnete i vyrýsujete postavu
Foto: iStock

Ztrácíte se stoupající venkovní teplotou motivaci chodit do posilovny? Využijte hezké počasí ke sportování na čerstvém vzduchu. Letní sporty nabízejí řadů benefitů, snadno díky nim zhubnete i naberete svaly.

Vyrýsujte postavu intenzivním plaváním

U vody se nemusíte jen opalovat. Dejte si na koupališti, v přehradě, jezeru či u moře pořádně do těla. Zaplavejte si a získejte díky tomu krásně vypracovanou postavu. „Při plavání se zapojují všechny svalové skupiny. Posilujete svaly zad, břicha, hýždí, hrudníku i nohou. Kromě toho posílíte i svaly na vnitřní straně stehen,“ říká hlavní trenérka fitness centra Contours pro ženy Mgr. Kateřina Hollerová. Nicméně neočekávejte od plavání, že zhubnete. „Plavání není aktivita, která vám pomůže zbavit se podkožního tuku. Obvykle plaveme ve vodě, která je chladnější než teplota těla, takže organismus má tendenci uchovávat si tukové zásoby. Kromě toho je důležité správně jíst, a to platí obecně u každého sportu. Budete-li mít špatně nastavený jídelníček, k vysněné postavě vám nepomůže žádný druh sportu,“ vysvětluje hlavní nutriční specialistka Světa zdraví Ing. Monika Bartolomějová.

Kolik energie spálíte za hodinu plavání? 350–700 kcal 

Počet spálených kalorií u plavání se liší nejen podle tempa, ale třeba i stylu plavání (prsa, kraul, znak, motýlek). Velmi účinné je rychlé šlapání vody, u kterého můžete spálit až 710 kcal za hodinu.

Užijte si zábavu při plážovém volejbalu

Skvělou příležitost, jak spálit kalorie a zároveň si užít zábavu a jako bonus se i opálit, nabízí plážový volejbal. „Hraje se na nestabilním povrchu – písku, díky čemuž zapojujete do hry navíc plosky nohou, které se neustále musí přizpůsobovat nerovnému povrchu. I když vás zpočátku mohou po plážovém volejbalu bolet chodidla, je tento sport pro klenbu chodidel velmi zdravý a prospěšný,“ prozrazuje výhody plážového volejbalu Hollerová. A dodává: „Při plážovém volejbalu posilujete všechny hlavní svalové skupiny paží, nohou, hýždí, hrudníku a břicha. A protože písek tlumí otřesy způsobené dopady, tak je plážový volejbal mnohem šetrnější ke kloubům než ten klasický.“ Při pobytu na slunci, zvlášť při dlouhotrvající fyzické aktivitě, je však nutné dodržovat pitný režim. „V klidovém stavu tělo vyžaduje minimálně 1,5 l tekutiny denně, při vysoké fyzické zátěži se potřeba zavodňovat organismus radikálně zvyšuje. Dejte přednost neperlivé vlažné vodě před perlivou, která dráždí žaludeční stěny,“ doporučuje Bartolomějová. Po tréninku jsou k pití vhodné další tekutiny, nejlépe s přídavkem živin a minerálních látek.

Kolik energie spálíte za hodinu hraní plážového volejbalu? 500–700 kcal. 

Trpíte nadváhou? Sedněte na kolo

Cyklistika je výbornou variantou pro obézní nebo osoby s problémovými klouby. Je relativně levným, časově flexibilním a na rekreační úrovni nenáročným sportem, který nezatěžuje klouby a mohou se mu proto věnovat i obézní jedinci. I když je ale cyklistika úžasný letní sport, tak od rekreační jízdy na kole nemůžete očekávat, že posílíte kompletně všechny svaly na těle a rapidně si zlepšíte kondici. „Při jízdě na kole nejvíce posílíte svaly na nohou, proto je vhodné cyklistiku kombinovat například s plaváním, při kterém posílíte svaly trupu a rukou,“ dodává Hollerová.

Kolik energie spálíte hodinovou jízdou na kole? 300–800 kcal. Při jízdě na kole není až tak důležitá doba jízdy, jako spíše rychlost. Například při rychlosti 8 km/hod. spálíte přibližně 180 kcal. Pokud pojedete závodním tempem, můžete spálit až 1300 kcal za hodinu.

Vyzkoušejte vodní lyžování

Vodní lyže jsou lehce adrenalinový sport a dalo by se říci, že i poněkud náročný. Nicméně jakmile se na vodních lyžích naučíte stát, stane se z nich závislost. „Při jízdě na vodních lyžích je důležité mít sílu v nohou i rukou, ale také umět ovládat střed těla – břicho a záda,“ vysvětluje Hollerová. Při prvních několika jízdách budete pravděpodobně spíše pod vodní hladinou než na ní, ale nic si z toho nedělejte. Bavte se, smějte se, snažte se a brzy se začnete zlepšovat. Odměnou vám pak bude nejen nevšední zážitek, ale i nemalý počet spálených kalorií a pevnější tělo.

Kolik energie spálíte hodinovou jízdou na vodních lyžích? 480 kcal. 

Letní sportování - badminton Foto: Letní sportování - badmintonFoto: iStock

 

Zlepšete svou kondici. Zahrajte si tenis

Pro sportovní nadšence, kteří si chtějí zlepšit kondici, ale i pro cílené posílení svalů na rukou a nohou, je ideálním sportem tenis nebo třeba badminton, který si můžete zahrát během léta venku. Podle intenzity zátěže můžete při hodině tenisu spálit 350 až 570 kilokalorií. „Kromě toho si zlepšíte prostorovou orientaci, souhru oka a ruky, zrychlíte reakce, získáte více síly a zvětšíte svou rychlost,“ vyjmenovává plusy hraní tenisu Hollerová. Tenis je vhodný sport také pro lepší flexibilitu kloubů a ocení ho i ti, kteří potřebují zlepšit kardiovaskulární zdraví. „I když je tenis náročný sport a řadě lidí se nedoporučuje, mimo jiné pro jednostranné zatížení, tak pokud vás láká, jděte si za svým cílem. Například obezitu lze řešit tím, že upravíte jídelníček, zařadíte méně náročný pohyb a postupně se třeba propracujete až k tenisové raketě. Neztrácejte motivaci,“ dodává Bartolomějová. Badminton a tenis obzvlášť jsou sporty náročné na techniku, takže pokud jste začátečníci, obraťte se na trenéra. Vyhnete se díky tomu případným zraněním a naučíte se, jak kompenzovat jednostrannou zátěž, která z hraní tenisu a badmintonu plyne.

Kolik energie spálíte za hodinu hraní tenisu nebo badmintonu? 350–570 kcal. 

Posilujte s vlastní váhou

Během léta můžete dělat spoustu věcí. Kromě výše popsaných aktivit doporučujeme kolečkové brusle (390 kcal/hod.) pro zpevnění zadečku. Můžete si zaskákat přes švihadlo (450 kcal/hod.), zahrát si frisbee (250 kcal/hod.), u moře doporučujeme šnorchlování (100 kcal/hod.), úžasným letním spalovačem je veslování (500–1220 kcal/hod.). Pokud rádi posilujete, vyzkoušejte místo zvedání činek v posilovně posilování s vlastní váhou. Využít k tomu můžete venkovní workoutová hřiště nebo si zatrénovat třeba v lesoparku. Fantazii se meze nekladou. V neposlední řadě doporučujeme běh nebo rychlou chůzi.

Mohlo by vás taky zajímat:

Článek

Vypadá to jednoduše, ale zkuste takhle vydržet třeba jen minutu Foto:

Jak vytvarovat super břišáky? Cvičte prkno!

Cviků zaměřených na břišní svaly je bezpočet. My jsme pro vás vybrali jeden z těch super účinných a zároveň velmi jednoduchých. Bez větších problémů ho zvládne každý.

Článek

Na zpevnění vašeho pozadí vám bude stačit váha vlastního těla, kousek prostoru a 10 minut denně Foto:

10 minut pro dokonalé hýždě

Snad každá žena usiluje o krásné, pevné a kulaté pozadí, za kterým by se rád otočil nejeden muž. Na jeho zpevnění a vytvarování vám stačí 10 minut denně.

Článek

Osvěžující letní drinky Foto:

6 letních drinků, po kterých nepřiberete ani gram

Co pít v horku, když vám obyčejná voda nechutná?


Horoskopy 2018

reklama

reklama