reklama

Lze zhubnout hladověním?

Hladovku využívají i sportovci, ale pro normálního člověka to není vhodný způsob hubnutí Foto:
Hladovku využívají i sportovci, ale pro normálního člověka to není vhodný způsob hubnutí
Foto: Thinkstock

Hladovění za účelem zbavení se nadbytečných kilogramů je přímou cestou do pekel. Důvodem, proč tomu tak je, je evoluce. V minulosti se střídala období nedostatku s obdobími relativního dostatku, ale těch bylo méně. V době, kdy bylo co jíst, si lidé museli vytvořit energetické rezervy, aby měli šanci na přežití. Když pak nastala nouze, tělo pomalu čerpalo sílu z nahromaděných tukových zásob a zároveň zpomalilo metabolismus, aby zásoby vydržely co nejdéle.

Dnes hladomorem netrpíme, ale organismus o tom neví - funguje stále stejně. Když hladovíme, odmítá pustit byť jedinou kalorii navíc, a když mu dopřejeme, pečlivě si všechno schová v podobě tukových polštářků.

 

 

Jaký máte hlad?

Hlad je pocit vyvolaný nedostatkem potravy - signalizuje potřebu živin a energie. Když trvá chvíli, říkáme mu akutní, nicméně při dlouhodobější absenci energie nebo některé složky výživy se jedná o hlad chronický (ten se paradoxně vyskytuje třeba u celoživotních dietářek, byť s lehkou nadváhou).

Při akutním hladovění přejde pocit hladu asi po třech dnech a člověk se stane apatickým, lhostejným. Objeví se tlak a bolesti v oblasti žaludku, jedinec slábne, je spavý, někdy začne blouznit a postupně poklesne také tělesná teplota. Při chronickém hladovění vznikají otoky, průjmy, je narušená imunita, zhoršuje se kvalita pokožky, vlasů i zubů a snáz propuknou různé infekce.

Při hladovění v těle vzniká aceton, což lze nejsnáze identifikovat podle dechu, jenž je acetonem cítit.

Článek

10 důvodů, proč vaše dieta nefunguje  Foto:

20 tipů, jak zahnat hlad, ale nepřibrat ani gram

Shazování kilogramů není o tom, že se budete trápit hlady.

 

Kdo nejčastěji hladoví

Hladovění jako způsob zbavení se hmotnosti, využívají dívky i chlapci s poruchami přijmu potravy. Tělo nejdřív použije jako zdroj energie vlastní svalovou hmotu a tuk, takže jsou tito lidé velmi vyčerpaní a unavení. Vnitřní orgány nemají potřebné živiny na svůj provoz, začnou stávkovat, člověk je malátný, omdlévá, má mžitky před očima, zhoršenou pozornost i paměť a také poruchy nálady ve smyslu depresivních či úzkostných stavů.

Existují hladovky s náboženským nebo očistným účelem, které trvají od několika hodin až po několik dnů, ale ty v žádném případě nelze doporučit těm, kteří usilují o pevné, štíhlé, zdravé a funkční tělo!

Článek

Hlad je sice nejlepší kuchař, ale při dietě není nutný Foto:

Víte, že z hladu můžete i přibrat?

Ve snaze zhubnout přistupují mnozí z nás k radikálnímu omezení jídla. Nedostatečný přísun energie a živin však může vést k dalšímu tloustnutí.

 

Přerušované hladovění

Ve světě fitness se prosazuje něco, čemu se říká „Intermittent fasting“, čili přerušované hladovění. Jedná se o to, že určitou dobu jedinec nepřijímá naprosto žádnou potravu (8 - 36 hodin) a pak se nají. Tuto metodu využívají příznivci „paleo“ stravování a tréninku systémem „Crossfit“. Je vhodná jen pro aktivní a zdravé sportovce, kteří velmi dobře znají svoje tělo. Člověk dodržující přerušované hladovění by zároveň neměl mít narušený vztah k jídlu, aby ve fázi, kdy se může najíst, nedocházelo k záchvatovitému přejídání.

Pokud chcete zhubnout a být fit, nehladovte. Existuje mnoho možností, jak toho dosáhnout, proto raději neexperimentujte se svým zdravím a zaměřte se na vyzkoušené, osvědčené postupy - jezte pravidelně, nepřejídejte se, cvičte, odpočívejte a buďte vytrvalí!

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner nový 3 Foto:


Horoskopy 2017

reklama

reklama