reklama

Máte zpomalený metabolismus? Rozhýbejte ho!

Jestli se vaše tělo nechce vzdát ani jediného gramu, budete ho muset obelstít Foto:
Jestli se vaše tělo nechce vzdát ani jediného gramu, budete ho muset obelstít
Foto: Thinkstock

 

Chtěli byste shodit pár přebytečných kilogramů, tak se snažíte správně jíst a k tomu cvičit. Váha se přesto nehne ani o píď a vy byste nejraději svůj boj vzdali. Na vině je zpomalený metabolismus – vlivem nevhodného stravování, zběsilých dietních pokusů, stárnutí i nedostatku pohybu se z fungujícího stroje stává líný šnek a tělo se pak dobrovolně nehodlá vzdát ani jediného gramu tuku.

 

Zkuste rozhýbat svoje spalování pomocí těchto triků:

 

Pijte

Bez přítomnosti vody neprobíhají v těle správně absolutně žádné procesy. Lidský organismus je jako rostlina (akorát kromě vody potřebuje také jídlo). A představte si, jak rostlinka vzkvétá bez vody! Nemusíte řešit, zda má být voda perlivá, s citronem nebo bez, zkrátka pijte. Říká se, že kávu bychom neměli do denního příjmu tekutin započítávat, nicméně kofein dokáže nakopnout metabolismus také – jen se to s ním nesmí přehánět.

Jezte vlákninu

Metabolismus úzce souvisí s funkcí střev. Pokud jsou znečištěná a nejsou osídlena těmi správnými bakteriemi, není divu, že trávení stagnuje. Snažte se maximum vlákniny, která střeva pročistí, získat ze zeleniny a ovoce, nebraňte se ale ani lněným semínkům, jablečnému pektinu, otrubám nebo psyliu. Díky kysaným výrobkům, popřípadě probiotikům svoje přátelské střevní bakterie budete hezky hýčkat.

Článek

Pro dostatečný příjem vlákniny není třeba jíst žádné speciální potravinové doplňky Foto:

Vláknina v jídelníčku aneb Jak si vykartáčovat střeva

Vláknina, to je pojem neoddělitelně spojený se zdravou výživou. Pojem vyvolávající představu něčeho vláknitého, nestravitelného.

 

Změňte rutinu 

Běháte jak diví a váha stále nic? Jednotvárným tréninkem je tělo znuděné a stačí mu čím dál menší energetický výdej pro dosažení stejného výkonu. Střídejte proto druh pohybové aktivity – běžte příště rychleji, utíkejte jinudy, zničte se v posilovně, zrelaxujte se na lekci jógy nebo vyrazte pěšky do hor. Nové studie tvrdí, že rutinní aerobní cvičení vede ke zpomalování metabolismu, protože se jednak organismus adaptuje, ale také se spaluje svalová tkáň, která metabolismus popohání.

Posilujte

Čím víc svalové hmoty, tím rychlejší spalování. Vaše tělo pak bude spalovat dokonce i ve chvíli, kdy budete sedět doma na gauči s balíčkem sušenek.

Článek

12 tipů, jak získat ploché břicho Foto:

12 tipů, jak získat ploché břicho

Pokud chcete mít opět břicho hezky ploché, máme pro vás několik tipů, které fungují na ženy i muže.

 

Kořeňte

Skořice, chilli, kari, zázvor, pepř a další ostrá koření dokážou váš metabolismus rozproudit, protože nutí trávicí ústrojí víc pracovat, ale také se tělo musí poprat s ostrostí a zchladit se a na to potřebuje vydat energii navíc.

Hrajte si se sacharidy

V jídle to funguje stejně jako se cvičením – metabolismus nemá rád stereotyp, proto zkuste jemně měnit v průběhu týdne příjem sacharidů. Uvidíte, jak na to spalování zareaguje. Proteinů jezte stále dostatek!

Článek

Po ránu vám dodají spoustu zdravé energie Foto:

Ovesné vločky: Snídaně šampiónů

Neexistuje snad snídaně, která nastartuje vaše tělo, mozek i dobrou náladu lépe, než ovesné vločky.

 

Jezte pravidelně a po troškách

Metabolismus je jako kotel. Když přiložíte velké poleno, oheň udusíte. Když přikládat nebudete, oheň zhasne. V kotli to nejlépe hoří, když přihazujete často malá polínka. Tak to funguje i se stravováním.

 

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 6 Foto:

Horoskopy 2017

reklama

reklama