reklama

Ovocné a zeleninové drinky: Jsou skutečně dietní?

Pozor na to, co pijete.  Foto:
Pozor na to, co pijete.
Foto: Thinkstock

Ovocným či zeleninovým drinkem by se dal nazvat každý nápoj, který ovoce a zeleninu obsahuje. Nesporně patří do pitného režimu, nicméně jen některé z nich přinesou našemu tělu víc užitku než škody.

Tekutiny, jež během dne člověk přijme, pocházejí z jídla (ovoce, zelenina, polévky, mléčné výrobky) a z nápojů, přičemž jednu třetinu těchto nápojů má tvořit obyčejná neperlivá stolní voda, druhou třetinu minerálky a poslední třetinu právě ovocné a zeleninové nápoje.

Drinky ze zeleniny jsou pro zdraví lepší než ty ovocné, protože obsahují minimum sacharidů. Právě kvůli cukrům si na ovocné osvěžení dejte dobrý pozor – v domnění, že pijete něco zdravého a dietního, do sebe dostáváte spoustu jednoduchých sladkých cukrů. Ačkoliv jsou tyto cukry přírodní, stále se v organismu chovají jako cukry, to znamená, že dokážou dodat energii, ale zároveň rozhoupou hladinu cukru v krvi a jejich nadbytek se ukládá v podobě tukových zásob.

Zorientujte se ve světe ovocných a zeleninových drinků a už nikdy nesáhnete vedle:

Ovocné minerálky

Minerální vody s příchutí se tváří velmi lehce, zdravě a dietně. Většina takových vod ale obsahuje až 15 kalorií na 100 mililitrů nápoje, takže pokud vypijete minerálky celou láhev, dostanete do sebe 225 kalorií pocházejících z jednoduchého, sladkého cukru. Kdybyste místo toho vypili litr a půl obyčejné vody nebo minerálky bez příchuti, můžete si k ní dát klidně smetanový nanuk s čokoládovou polevou a vyjde to energeticky nastejno.

ThinkstockPhotos-467227611 Foto:

 

Fresh džusy

Čerstvé vymačkané šťávy v sobě skrývají velké množství vitamínů i minerálů. Jejich nevýhodou je, že jsou opět plné cukru (pokud jsou ovocné), takže je lepší je hodně ředit nebo smíchat se šťávou ze zeleniny. Koncentrovaný, nezředěný fresh je vhodný k doplnění cukrů po delším tréninku. U čerstvě vymačkaných šťáv je také trochu škoda i to, že přišly o dužinu plnou vlákniny, čímž se zvýší také jejich glykemický index.

Džusy

Běžné džusy, jež jsou k dostání v obchodech, jsou většinou vyráběny z koncentrátů ovocných šťáv, u kterých je otázkou, jak jsou vyráběny ony. Tyto nápoje bývají často doslazované cukrem nebo glukózo-fruktózovým sirupem (na rozdíl od freshů), a tím spolu s celkem přijatelnou chutí do sebe dostanete i hromadu zbytečných kalorií. Nehledě na to, že glukózo-fruktózový sirup způsobuje zvýšené ukládání tuku kolem jater.

Sirupy

Jestli chcete žít zdravě a nepřibírat, nekupujte je. Sirupy, i bez přidaných éček, jsou extrémně koncentrovaný cukr. I když si ho hodně zředíte, moc si nepomůžete – raději si do vody vymačkejte šťávu z citronu a doslaďte ji jemně medem nebo stévií.

ThinkstockPhotos-470364754 Foto:

 

Koktejly

Máme samozřejmě na mysli ty nealkoholické, z rozmixovaného ovoce. U nich je výhoda, že nevyhazujete dužinu, takže společně se šťávou plnou vitamínů vypijete také vlákninu. Ta pročistí střeva, sníží glykemický index nápoje a dokáže i zasytit. Zkuste do letních koktejlů nepřidávat mléko ani cukr – ovoce je chutné samo o sobě, takže to není vůbec nutné. Pokud byste ale přece jen chtěli koktejl zjemnit, kápněte do něj trochu jogurtu nebo kefíru a tím vykouzlíte lahodné a výživné smoothie.

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 6 Foto:

Článek

Smoothie: Nápoj, který vám pomůže zdravě zhubnout Foto:

Smoothie: Nápoj, který vám pomůže zdravě zhubnout

Umixujte si nápoj plný zdravé energie a vitamínů, který vám pomůže zhubnout.

Článek

Osvěžující letní drinky Foto:

Osvěžující letní drinky, po kterých nepřiberete ani gram

Co pít v horku, když vám obyčejná voda nechutná?

Článek

7 super nápojů Foto:

7 osvěžujících nápojů, které můžete pít v horku místo vody

V horkých dnech nemusíte žízeň zahánět obyčejnou vodou. Existují i jiné osvěžující nápoje téměř bez kalorií!

 



Horoskopy 2017

reklama

reklama