reklama

Pevná prsa? Hravě!

Stačí dělat pravidelně pár cviků a nehrbit se Foto:
Stačí dělat pravidelně pár cviků a nehrbit se
Foto: Thinkstock

Prsní svaly představují partii těla, která se těší zcela jiné míře popularity u mužů a u žen. Zatímco ženy oblast hrudníku podceňují a na její procvičování zapomínají, ačkoliv by jim to prospělo, muži prsa trénují důkladně, protože klenutý a mohutný hrudník je jedním z výrazných symbolů mužnosti.

 

Ženské vnady se cvičením zvětšit bohužel nedají, ale tím, že zpevníme jejich svalové podloží, se zpevní a nadzvednou, což jistě není k zahození.

Na hrudníku si hoví tři svaly – velký sval prsní (musculus pectoralis major), malý sval prsní (m. p. minor) a pilový sval přední (m. serratus anterior). Všechny tyto svaly se mimo jiné podílejí na dýchání, takže jejich funkce není jen estetická.

Velký prsní sval začíná na klíční kosti, hrudní kosti a žebrech a upíná se na pažní kost. Hlavní náplní práce této svalové skupiny je flexe (ohýbání) v rameni, přitahování a vnitřní rotace paže i zvedání hrudníku.

Pod velkým svalem je ukrytý sval malý, který stahuje lopatky a ramena směrem dolů, takže se podílí na správném držení těla a jeho tréninkem můžeme předcházet bolestem zad v hrudní části páteře.

Pilový sval leží na straně hrudníku, přitahuje k němu lopatky a pomáhá při vzpažování nad hlavu.

Jestli se chystáte k moři, pořád ještě máte čas svůj dekolt hezky zpevnit Foto:

Jestli se chystáte k moři nebo někam k rybníku, pořád ještě máte čas svůj dekolt hezky zpevnit

 

Aby prsa vynikla

Prsní svaly mají tendenci ke zkracování, které může vést ke kulatým zádům v oblasti hrudní páteře. V kombinaci s ochablými mezilopatkovými svaly je pak hezky nakročeno k vleklým bolestem zad i nehezkému držení těla se svěšenými rameny. Dámy mohou být obdařené sebelépe, ale s takovým držením těla krása hrudníku nemá nejmenší šanci vyniknout. O mužích platí to stejné – i s hezky vypracovanými prsními svaly chybné držení těla celkový dojem úplně zkazí.

Co cvičit

FotorCreated Foto:

Královským cvikem na hrudník je tzv. benchpress, který se provádí vleže na lavici s velkou činkou. Ani ženy se bát tohoto cviku nemusí – stačí se v posilovně odvážně chopit velké činky bez přidaného závaží a cvičit pouze s ní (i tak váží dost, asi 20 kg).

 

                                                                                                                                                        Existuje ale také mnoho možností, jak prsa procvičit v pohodlí svého domova:

 

38384_image Foto:

 

Stlačování malého míče – stoupněte si na podložku, narovnejte záda a lokty zvedněte přibližně do úrovně ramen. Mezi dlaně si vložte overball a s výdechem ho stlačujte. V krajní pozici vydržte několik vteřin a pak s nádechem povolte.

 

 

 

 

push up 1 Foto:

 

Kliky – nejjednodušší cvik s váhou vlastního těla procvičí komplexně prsní svaly, paže i záda. Pokud je pro vás verze s nataženýma nohama moc těžká, klidně cvičte na kolenou.

 

 

flat-dumbbell-bench-press Foto:

 

Rozpažování vleže – stačí vzít dvě činky nebo láhve s vodou a lehnout si na podložku. Zvedněte ruce vzhůru ke stropu a poté je s propnutými lokty rozpažujte. Stejně tak můžete provádět tlaky nad hlavu, kdy u země lokty skrčíte (do svícnu) a pak s výdechem propnete ke stropu.

 

 

Další cviky, které můžete dělat doma, najdete ve videu v úvodu článku.

A nezapomeňte, aby se prsní svaly nezkracovaly, po cvičení je důkladně protáhněte!

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 7 Foto:

Mohlo by vás taky zajímat:

Článek

Ploché břicho je snem asi každé ženy  Foto:

Účinné cviky, které vás zbaví vypouklého břicha

Spodní část břicha patří především u žen k jedné z nejvíce problematických partií.

Článek

Stehna si můžete krásně vytvarovat i bez strojů a dalších pomůcek v posilovně Foto:

Sexy stehna? Tohle doma cvičte a budete je mít!

Svaly na stehnech jsou velké a je potřeba jim věnovat patřičnou péči. Nemusíte se ale kvůli nim trápit v posilovně. Spoustu účinných cviků můžete dělat i doma bez...

Článek

I vy můžete mít takový. Stačí správně cvičit a rozumně jíst Foto:

Trénink hýždí aneb zadek jako dva kmínky

Chcete mít pevné, kulaté a přitažlivé pozadí? Poradíme vám cviky, které fungují a které můžete cvičit i doma.

Horoskopy 2017

reklama

reklama