reklama

Ranní protažení aneb Co dělat, když jste po ránu ztuhlí

Vezměte si příklad z koček. Už i malá koťátka se umí dokonale protahovat Foto:
Vezměte si příklad z koček. Už i malá koťátka se umí dokonale protahovat
Foto: giphy.com

Cítíte se po probuzení ztuhlí, celé tělo vás bolí a špatně se vám vstává? Zkuste si po ránu zacvičit. Nebojte, nemusíte běžet hned do posilovny, sotva otevřete oči. Jednoduché protahovací cviky můžete v klidu provádět doma nebo dokonce přímo v posteli. Pár minut denně vás brzy vrátí do kondice.

Ranní cvičení by mělo tělo probudit, ne zničit

Protažení těla zrychlí váš metabolismus, takže se rychleji zahřejete na správnou provozní teplotu a rozproudí se vám krev v žilách. V práci a při denních aktivitách pak budete pozornější a výkonnější. Lékaři ale nedoporučují provozovat na úvod dne silová cvičení, třeba posilování s činkami, jízdu na rotopedu či série kliků nebo dřepů. Naopak za nejvhodnější pohyb pro nastartování těla považují lehkou gymnastiku, jógu nebo důkladné protažení.

Základní protažení

1393040020455Z-235017 Foto:

Lehněte si na záda, natáhněte ruce podél hlavy co nejvíc dozadu, nohy dopředu. Roztáhněte rovněž prsty na rukou a na nohou. Nyní zaberte současně levou rukou a pravou nohou. Povolte. A naopak. Protažení několikrát opakujte.

Příčné protáčení

stretching Foto:

V lehu na zádech pokrčte kolena a pokládejte je střídavě na pravou a levou stranu. Přidejte i ruce. Spojte je a vytáčejte na pravou stranu, zatímco nohy na levou a naopak. Opakujte do příjemného uvolnění páteře.

Další protahovací cviky:

1. Nejprve uděláme kroužky, jimiž budeme aktivovat kotníky. S rukama podél těla začněte pomalu kroužit, nejdříve pět kroužků ve směru hodinových ručiček, pak v protisměru, s pravým kotníkem, poté totéž s levým kotníkem. Protahujete si tak vazy a šlachy, které jsou namáhány zejména nošením obuvi s podpatkem.

2.Stále vleže skrčte pravou nohu. Vaše pata zůstává na matraci blízko pravé hýždě. Dejte pravou ruku na koleno a udělejte stehnem pět velkých kruhů ve směru hodinových ručiček a v protisměru. Cvičte pomalu a kruhy dělejte co největší. Opakujte s levou nohou. Cvičením uvolňujete hýždě a nepřímo pánev.

5c32fa08-ec84-447f-ad00-2922e6664925_0 Foto:

3. Se zády přitisknutými k matraci skrčte levé koleno. Uchopte ho pravou rukou a tlačte vpravo, jako kdybyste ho chtěli přitisknout k matraci. Záda musejí zůstat rovná. Napněte levou paži na matraci a protáhněte pěst, přičemž dlaň směřuje ven. Udělejte pět nádechů a při každém výdechu tlak pravou rukou prohlubte. Nesmí vás přitom nic bolet. Opakujte cvičení s pravým kolenem.

 

photos.demandstudios.com_getty_article_189_125_83253405_XS Foto:

4. Posaďte se na lůžku s napjatýma nohama a snažte se dotknout rukama špiček nohou. Pětkrát se nadechněte a s každým výdechem se snažte ještě více přiblížit k nohám. Musíte cítit tlak v zadní části stehen, nepříjemný, ale účinný!

 

 

images Foto:

5. Vstaňte z postele a protáhněte si záda. Vaše ruce se nejprve snaží dotknout se špiček nohou a hlava je zcela uvolněná. Pomalu, obratel po obratli, narovnávejte záda. Zároveň zvedněte ruce až nad hlavu a protáhněte se do výšky. Prohněte záda dozadu. Opakujte pětkrát.

 

 

Tip: Cvičení pro souhru duše i těla

Další příjemnou metodou, jak se probudit do nového dne, jsou cviky pilates. Program vychází z rehabilitačního cvičení a prvků východních pohybových technik jako například jógy, tai-či nebo či-kung, při kterých dochází k propojení mysli a těla v jeden celek. Cviky, během kterých si postupně protáhnete celé tělo, jsou vhodné i pro starší ročníky nebo lidi s nadváhou. Než ale začnete cvičit sami doma, je dobré absolvovat několik hodin se zkušeným instruktorem, který vám předvede, jak je správně provádět a jak správně dýchat a ukáže, kde děláte chyby. Díky pilates se nejenom radostně vrhnete do víru dne, ale zároveň si zpevňujete zádové, břišní a hýžďové svaly, podporujete rozvoj své ohebnosti, síly i koordinace pohybu.

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 7 Foto:

Mohlo by vás také zajímat:

Článek

Zuzana Klingrová Foto:

VIDEOLEKCE: Jógové protahování pro zdravá záda

Jóga první pohled působí jako pouhé protahování. Ve skutečnosti šetrným způsobem zvyšuje pružnost těla, hybnost kloubů i páteře, odstraňuje svalovou nerovnováhu. Díky...

Článek

Ani dobrá kancelářská židle vám od bolesti neuleví.  Foto:

Máte sedavé zaměstnání? Protáhněte se, ať vás nebolí záda!

Zamyslela jste se někdy nad tím, kolik času během dne prosedíte? Mezi odborníky zdomácněl výraz, který o nás mluví jako o „indoorové“ generaci. Většinu času jsme zavření v...

Článek

Jennifer se svou instruktorkou jógy Foto:

Jennifer Aniston: Nejlepší cvičení pro zralé ženy je jóga! VIDEO

„Jóga vám dodá vyrovnanost. Stav mysli se pak projeví i na vnější stránce vaší osobnosti.“

Horoskopy 2017

reklama

reklama