reklama

Reverse dieting aneb Obrácená dieta

Opravdu to funguje! Foto:
Opravdu to funguje!
Foto: Thinkstock

Reverse dieting neboli dieta naruby je systém stravování, který se v poslední době těší velké oblibě. Až si přečtete, v čem spočívá, pochopíte, proč tomu tak je.

Jestliže patříte mezi ty, kteří si spousty let ničili metabolismus zcestnými dietami, drželi dělenou stravu, vajíčkovou dietu, hubli podle úplňku, nechali do sebe píchat jehličky, užívali prášky na hubnutí, hladověli, přejídali se, experimentovali se sacharidovými vlnami, trávili půl života aerobním tréninkem a vůbec zkoušeli vyvinout neúměrné úsilí pro shození několika kilogramů a vyrýsování postavy (a to většinou neúspěšně), tento styl diety je pro vás jak stvořený.

Měsíce mučíte tělo kalorickým deficitem, honíte se po lese nebo na běžeckém trenažéru, děláte kardio na lačno, odpíráte si oblíbené pochoutky s tím, že přece jíte „čistě“ a zdravě a modlíte se za to, aby ty břišní svaly konečně vykoukly. Tělo ale není stroj. Takhle to do nekonečna rozhodně nejde a metabolismus se začne zpomalovat, vy jste unavení, frustrovaní a stále „tuční“. Je čas na změnu.

Článek

Jediná kapka krve může odhalit, proč se vám nedaří zhubnout Foto:

Co prozradí jedna kapka krve o vaší váze

Vyzkoušeli jste nejrůznější diety a stále se vám nedaří zhubnout? Proč vaše váha stagnuje, i když jste zredukovali příjem kalorií a dodržujete zásady zdravého životního...

 

Už žádný hlad a jojo efekt

Reverse dieting je technika, kterou vymysleli chytří závodníci ve fitness proto, aby se po soutěžích, na kterých jsou téměř bez jakéhokoliv podkožního tuku, a po týdnech kruté diety nedostavil jojo efekt, aby si tělo nepostavilo hlavu, a aby mohli dobrou formu udržet po celý rok. Reverse dieting znamená, že zkrátka budete jen víc jíst. Ale zase tak jednoduché to není. Nemůžete se z ničeho nic začít ládovat čokoládou a pizzou – to by se množství podkožního tuku pouze zvýšilo a vám by bylo jistě zle od žaludku. Reverse dieting znamená, že přidáte týdně cca 100–200 kalorií a postupně tento příjem zvyšujete. Podstatné je navyšovat přijatou energii pozvolna, aby se organismus, který byl skoro týraný hlady, nevyplašil a nezačal všechno ukládat.

Cílem diety je navýšit kalorický příjem, aniž by se navýšil podíl tělesného tuku. Budete moci jíst víc, stoupne vaše hladina energie a zbavíte se také postupně „dietářského“ myšlení.

Článek

Hlad je sice nejlepší kuchař, ale při dietě není nutný Foto:

Víte, že z hladu můžete i přibrat?

Ve snaze zhubnout přistupují mnozí z nás k radikálnímu omezení jídla. Nedostatečný přísun energie a živin však může vést k dalšímu tloustnutí.

 

Pro koho je dieta vhodná

Dieta naruby není vhodná jen pro kulturisty a závodníky ve fitness. Profitovat z ní budou také tito jedinci:

– chroničtí dietáři, kteří dlouhodobě dodržují dietu s velmi nízkým energetickým příjmem, a to téměř bezúspěšně

– ti, kteří mají metabolismus zpomalený do té míry, že už žádné další snižování kalorického příjmu nebo navyšování pohybové aktivity nepřináší naprosto žádné výsledky

– sportovci, jež poctivě trénují, ale se cítí slabí, malátní a bez energie

– dietáři, kteří ztrácejí motivaci pro dodržování režimu i pro cvičení

– lidé se sklony k poruchám přijmu potravy

Článek

Dýňová semínka - už jste je ochutnali? Foto:

Dýňová semínka jsou elixírem zdraví: Proč a jak je jíst?

Díváte se s nedůvěrou na ostatní, kteří zobají dýńová semínka o sto šest? Zkuste to taky a uvidíte, co se bude dít!

 

Jak na to

Čím přísnější je vaše stávající dieta, tím pozvolněji kalorie navyšujte. Zpočátku volte jako zdroj energie navíc komplexní sacharidy (třeba si dopřejte větší porci rýže).

Počítejte také s tím, že budete muset zapojit svou vůli – navyšování energie musí být opravdu pomalé a pro některé jedince pak bývá těžké ovládnout se a nespořádat na posezení celý sáček brambůrků. Když budete trpěliví, můžete se dostat na slušné porce dobrého jídla, aniž byste nabrali jediný gram tuku. To je přece fantazie:)

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 6 Foto:

Horoskopy 2017

reklama

reklama