reklama

TOP 10 mýtů o výživě a cvičení: Taky jim ještě pořád věříte?

TOP 10 mýtů o výživě a cvičení Foto:
TOP 10 mýtů o výživě a cvičení
Foto: iStock

Svět cvičení i výživy je plný kontroverzí. Stačí, když si vezmete jednu oblast a začnete zkoumat, jak to s ní ve skutečnosti je. Najednou vyplave tisíc článků podporujících jedno stanovisko a dalších tisíc, které prosazují pohled naprosto opačný. Čemu byste neměli věřit?

Přečtěte si těchto TOP 10 mýtů o pohybu a stravování, kterým spousta jedinců stále věří:

1. Po sacharidech se tloustne

V jednom gramu sacharidů najdete 4 kcal. V gramu bílkovin taktéž. Tuk má kcal 9 v jednom gramu, alkohol 7. Když budete mít vyšší energetický příjem než výdej, tělo si začne ukládat zásoby do podkoží. To jsou zákony zachování hmoty a energie a ty nelze ohýbat. Neviňte tedy sacharidy, viňte velký příjem a malý výdej.

2. Jednoduchý cukr je špatný

Jeho konzumace provokuje slinivku a vyplavování inzulínu. Na druhou stranu – na co jiného by inzulín byl? Příjem jednoduchých cukrů po náročné fyzické aktivitě naopak pomůže doplnit potřebnou energii a urychlí regeneraci. Jednoduchý cukr ale čerpejte z ovoce, ne z bonbonů a cukrovinek!

3. Cholesterol ucpává cévy

Ten, kterému říkáme LDL, ano. Ten dobrý, HDL, naopak pomáhá ke správné funkci hormonů i nervové soustavy. Vše záleží na kontextu – jíte žloutky, máslo, zeleninu a maso a k tomu se hýbete, nebo upřednostňujete hamburgery, hranolky, chipsy a koblihy a ležíte na gauči?

4. Bezlepkové potraviny jsou zdravé

Pokud nejste alergičtí nebo intolerantní vůči lepku, není zde jediný důvod, proč se lepku vyhýbat. Pokud tloustnete, vězte, že za to může nadměrný energetický příjem a přemíra pečiva.

5. Tělo si řekne – tělo si neřekne

Pokud máte chuť na sladké, je to potřeba mozku, potažmo psychiky. Doba, kdy byla naše těla schopná o cokoliv si říct, je dávno pryč – v postatě od doby, kdy nás rodiče začali překrmovat a dopřávat nám sladkosti, polotovary a smažené laskominy.

6. Stačí cvičit hodinu týdně

Ano, za předpokladu, že se i po celý zbytek týdne přirozeně hýbete. Jestli si ale hodinu týdně zaskotačíte s činkami a pak už jen sedíte v kanceláři nebo doma v obýváku, valný efekt to mít nebude.

7. Kardio pomůže zhubnout

Ano, pokud bude zachované pravidlo deficitní energetické bilance. Představa, že celé menu z fast foodu druhý den vyběháte na páse, je jaksi naivní.

8. Po posilování rostou rychle svaly

Kéž by. K růstu svalů je třeba zvedat opravdu těžké váhy, pořádně jíst a k tomu mít dostatek testosteronu.

9. Jóga je klidné, nenáročné cvičení

Zkuste si nějakou z dynamických lekcí jógy, třeba ashtangu, a pochopíte tajemství štíhlých a extrémně pevných i pružných těl jogínů a jogínek.

10. Nemám potřebu hýbat se

Možná, že se vám po osmi hodinách v práci hýbat nechce. To ale neznamená, že se hýbat nepotřebujete. Ten, kdo má tělo, se hýbat jednoduše potřebuje, jako ten, který má žaludek, potřebuje jíst.

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner new4 Foto:

Článek

Je těžké odolat... Foto:

Zbavte se závislosti na cukru. Zhubnete a budete zdravější!

Cukr naše tělo potřebuje, protože ho využívá jako zdroj energie. Díky němu funguje lidský mozek, srdce i svaly. Jenomže všeho moc škodí a s cukrem se to v posledních...

Článek

Pravdy a mýty o posilování břicha Foto:

Pravdy a mýty o posilování břicha

O posilování břicha koluje spousta mýtů. Zjistěte, které to jsou, ať se nedřete zbytečně.

Horoskopy 2018

reklama

reklama