reklama

TOP potraviny, které si dát k večeři. A bez výčitek!

Večer se hladovět nemá. Jenže co si vybrat, aby člověk zbytečně nepřibral? Foto:
Večer se hladovět nemá. Jenže co si vybrat, aby člověk zbytečně nepřibral?
Foto: Thinkstock

Má se večer jíst, nebo nemá? A pokud ano, tak co je nejvhodnější, aby váha nešla nahoru?

Velmi dlouho mezi lidmi panovala představa, že se večer nemá jíst – obzvlášť pokud chce člověk hubnout nebo si udržovat stabilní váhu. Ještě donedávna někteří samozvaní odborníci na stravování doporučovali večeřet nejpozději v 17 hodin odpoledne a nešťastní dietáři se buď celý večer trápili hlady a v noci nemohli spát, nebo jim povolily nervy, o půlnoci vymetli pravidelně lednici a hmotnost šla naopak nahoru.

Dodržovat správný jídelníček během dne nebývá problematické – to těžké přijde až po setmění. Jste unavení z práce, ještě musíte doma poklidit, umýt nádobí, dodělat resty, uložit děti. Pak si konečně sednete k televizi s talířem večeře a dostaví se úleva. S každým soustem jako by hlad narůstal a chuťové buňky se začaly probouzet k životu – a pak najednou zjistíte, že sedíte se sáčkem bramborových lupínků a sklenicí vína, a že celé hubnoucí snažení vzalo za své.

Článek

6 nejhorších jídel na večer Foto:

6 nejhorších jídel na večer: Tloustne se po nich a špatně spí

Člověk nemá chodit spát hladový, ale některým potravinám je dobré se před spaním úplně vyhnout.

 

Přestaňte se po večerech mučit hlady nebo se naopak přejídat a dopřejte svému tělu správné potraviny, po kterých budete spát jako v bavlnce, ale také hubnout:

večeře - zelenina Foto:

Zelenina

Můžete ji jíst v libovolném množství, kdykoliv během dne. K večeři si ji připravte tepelně upravenou – orestujte cuketu, lilek, rajčata a papriku a doplňte ji libovým masem nebo rybou. U televize nebo u práce na počítači chroupejte syrová cherry rajčátka a další čerstvou zeleninu nakrájenou na malé kousky.

večeře - maso Foto:

Maso

K večeři je ideální kuřecí či krůtí prso, mleté hovězí s nízkým podílem tuku, hovězí zadní, libová vepřová kýta či panenka, králík i ryby všeho druhu. Maso dodá vašemu organismu ty nejkvalitnější bílkoviny, které nelze ničím jiným nahradit a navíc zasytí.

Vejce

večeře - vejce Foto:

Nebojte se jich a jezte je i se žloutkem. Ten obsahuje zdravé tuky, vitamíny i minerály a bílek v sobě zase ukrývá bílkoviny. Ať už si je uvaříte na tvrdo, umícháte je na pánvi nebo si je dáte sázená, neuděláte chybu.

Sýry

Nízkotučná mozzarella či cottage jsou ideální volbou k večeři. Mají spoustu proteinů, málo tuku, ale také se relativně dobře tráví. Pokud nemáte chuť na maso nebo se vám nechce nic zdlouhavě připravovat, sáhněte po nich.

večeře - sýry a tvaroh Foto:

Tvaroh

Obsahuje takzvaný kasein – bílkovinu, která se velmi dlouho vstřebává, takže zajistí potřebný přísun živin vašim svalům po celou noc. Dejte si ho na sladko s troškou medu či stévie nebo zůstaňte u slané klasiky.

večeře - přílohy Foto:

Přílohy

Říká se, že sacharidy si musíte zasloužit – proto si je s čistým svědomím dopřávejte po tréninku, ať je hodin, kolik chce. K večeři po cvičení si užijte ovoce, brambory, rýži, ovesné vločky i luštěniny. Doplníte tak glykogenové zásoby a vaše výkony se budou jen zlepšovat.

 

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner nový 3 Foto:

 

Horoskopy 2017

reklama

reklama