reklama

Velký míč: Pomůže vám zpevnit tělo i zbavit se bolesti zad

Spousta lidí používá míč v kanceláři místo židle Foto:
Spousta lidí používá míč v kanceláři místo židle
Foto: iStock

S kulatou gumovou fitness pomůckou se během svého života setkal snad už každý. Velký gymnastický míč není oblíbený jen u sportovních nadšenců – získal si také popularitu v kancelářích, kde se střídá se židlí a pomáhá proti bolestem zad.

Na trhu najdete míče od průměru 35 centimetrů až do 85 centimetrů, které jsou vyrobeny z velice elastických, ale přitom pevných materiálů a jsou vyplněné vzduchem. Díky tomu lze přizpůsobovat jejich tvrdost (nafouklost) podle potřeby.

Tato pomůcka je neuvěřitelně mnohostranná – lze ji použít k sezení, fyzioterapii, pilates, balančním cvičením, posilování i na procvičení kardiovaskulárního systému. Její kořeny sahají až do roku 1963, kdy se používala především pro cvičení s kojenci (tak se také používá dodnes).

Pomáhá nenápadně, ale účinně

Hlavním benefitem gymnastického míče je jeho nestabilita. Na rozdíl od trénování na pevném povrchu se při cvičení s míčem, který utíká, prohýbá se a různě se kutálí, musí zapojit i drobné svaly kolem páteře, hluboko v břiše i svaly kolem kolen a kotníků, které jinak zahálejí.

Při pravidelném cvičení na gymnastickém míči nelze očekávat nijak extrémní svalové přírůstky, ale zato se svaly trénují tak, aby byly opravdu funkční. Veškerý pohyb, jenž během dne děláme, vychází ze středu těla, a pokud je střed slabý, vznikají bolesti zad i svalové dysbalance.

cvičení na velkém míči Foto:                                                                                                                      Foto: iStock

Naučte se sedět i cvičit na míči a můžete si být jistí, že tato geniální fitness pomůcka pomůže i vám:

Sezení

Na velkém míči se neuvelebujte jako doma v křesle – zvlášť ne u kancelářského stolu! Sed musí být aktivní. Posaďte se pod vrchol míče, hlídejte si pravý až tupý úhel v kolenou, jemně podsazenou pánev a zpevněné břišní svaly. Záda narovnejte a s každým výdechem se snažte prodlužovat páteř ve směru za temenem hlavy.

Posilování

Velký míč se skvěle hodí na trénink břišních svalů. I obyčejné zkracovačky dostanou úplně jiný rozměr. Nestabilní podpěra donutí pracovat i ty nejdrobnější svaly v břiše. Vyzkoušejte také vzpor na předloktí na míči nebo výdrž v pozici prkna s holeněmi opřenými o balón. Nikdy nezapomínejte hlídat záda i postavení ramen a lopatek!

Kardio

Pokud chcete hubnout, ale trápí vás větší nadváha nebo potíže s klouby, aerobní trénink na velkém míči je ideální. Stačí zaujmout správný posed a pak jen vymýšlet choreografie pro dolní i horní končetiny. Můžete zvedat kolena, dělat úkroky do stran, opakovaně si sedat a vstávat nebo se chopit činek a potrápit horní polovinu těla. Ať budete dělat cokoliv, nikdy neuvolňujte zpevněné břišní svaly!

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner new3 Foto:  

 

Článek

Na míči můžete dělat úplně nenáročné, ale účinné cviky, nebo se s ním pěkně zapotit Foto:

Velký a kulatý: Jak maximálně využít míč ke zpevnění a protažení těla

Gymball, fitball nebo zkrátka jen velký míč. Říkejte mu, jak chcete. Je skvělou cvičební pomůckou, která vám pomůže zpevnit a vytvarovat tělo, protáhnout se, ale také dá...

Článek

záda jsou místem, kam odsuneme všechno, na co se nechceme dívat Foto:

Psychosomatika: Záda jsou místem, kam odsuneme všechno, na co se nechceme dívat

Záda představují zajímavou směs symbolů a významů. Jednak na záda hrneme všechno, na co se nechceme dívat nebo co nemá vidět nikdo jiný, jednak jsou jakousi skládkou...


Horoskopy 2018

reklama

reklama