reklama

10 tipů, jak navyknout dítě na zdravý životní styl

České děti mají problém se svojí hmotností stejně jako dospělí. Přitom je známo, že s výskytem nadměrné hmotnosti v dětském věku stoupá riziko nadváhy v dospělosti se všemi negativními následky. Pokud zdravý životní styl nevštěpují rodiče svým potomkům již od útlého dětství, je pro ně v dospělosti velmi těžké měnit něco, co bylo vytvářeno a udržováno desítky let. Děti se návyky učí nejvíce nápodobou. Nestačí jen výchova, nezbytná je i názorná ukázka. „Pro dítě je těžké začít sportovat, když zbytek rodiny sedí u televize,“ vysvětluje psycholožka Zuzana Douchová. 

Stejně tak to platí pro ostatní zlozvyky. Jestliže dítě vidí u svých blízkých nezdravé jídelní návyky, jako jsou diety, přejídání, emoční jedení, nedostatek aktivity či nepravidelnou stravu, bude se chovat stejně. Není možné po něm chtít, aby samo dělalo něco jiného.

Co byste tedy jako rodiče měli dělat, aby si dítě nenásilnou formou zvyklo na zdravý životní styl?

Část 1 z 10
Začněte sami u sebe Foto:
Zdroj: Thinkstock
Začněte sami u sebe

Dítě automaticky přebírá návyky svých rodičů, učí se nápodobou. Pokud budete držet diety, přejídat se nebo jíst klobásy, zatímco jemu dáte na talíř zeleninu, nebude to nic platné. Děti jsou otiskem svých rodičů, nechtějte po nich, aby se chovaly jinak.

Začněte nejdříve u sebe. Vypněte televizi a jeďte na výlet. Nechce ke svačině jogurt s celozrnným rohlíkem? Dejte si ho s ním. Děti veďte k aktivnímu životnímu stylu a vyváženému jídelníčku už od malička.

 

 

Horoskopy 2017

reklama

reklama