reklama

6 tipů, co dělat při cvičení, abyste snížili svou chuť k jídlu

Mnohdy má člověk pocit, že se po takové dřině v posilovně musí sladce odměnit Foto:
Mnohdy má člověk pocit, že se po takové dřině v posilovně musí sladce odměnit
Foto: Thinkstock

 

Většina lidí si myslí, že cestou ke štíhlosti je zaprvé hodně cvičit, zadruhé přijímat málo kalorií a zdravě jíst. Přitom ale tyto činnosti vůbec nemusíte od sebe oddělovat, navzájem se totiž podporují. Jde jen o to vědět jak.

Poradíme vám několik jednoduchých fíglů, díky nimž vaše hubnutí zásadně a především bezbolestně podpoříte.

ezgif.com-gif-maker(7) Foto:

Vyberte si cvičení, které vás baví

Jestliže jdete dělat nějakou činnost z donucení, víceméně jen z důvodu vidiny štíhlého těla, raději snad ani nezačínejte. Z výzkumu z roku 2014 (Cornell University Food and Brand Lab.) vyplývá, že pokud považujete cvičení za určitou formu trestu, budete se po něm chtít odměnit. Čím jiným, než nějakou dobrotou, když už jste tak tvrdě dřeli. Kdo si ale najde ve cvičení zálibu, kam chodí s kamarádkou, s níž se hecují, nebo se těší, až si pořádně propotí tričko a bude cítit, jak mu proudí v těle energie, je na dobré cestě shodit přebytečná kila. Vědci totiž dokonce zjistili, že čím více považujete cvičení za zábavné, tím méně budete jíst sladkostí a dezertů.

Na co ještě čekáte? Dneska nemusíte chodit jen na kalanetiku, ale můžete si vybrat z nepřeberného množství cvičení od dynamičtějšího (např. body combat) po něco uvolněnějšího (např. hathajóga).

Článek

Stehna si můžete krásně vytvarovat i bez strojů a dalších pomůcek v posilovně Foto:

Sexy stehna? Tohle doma cvičte a budete je mít!

Svaly na stehnech jsou velké a je potřeba jim věnovat patřičnou péči. Nemusíte se ale kvůli nim trápit v posilovně. Spoustu účinných cviků můžete dělat i doma bez...

 

 

Cvičte v intervalech

Zajímavou studii provedli na univerzitě v západní Austrálii. Během půl hodiny nechali cvičit dvě skupiny lidí. Jedna z nich prováděla během 30 minut intenzivní intervalový trénink, druhá po stejnou dobu dělala lehčí cvičení stále ve stejném tempu. Ti, co více dřeli, paradoxně snědli zhruba hodinu po cvičení v průměru o 170 méně kalorií než ti, kteří cvičili s menší intenzitou. Vědci se domnívají, že cvičení v intervalech snižuje hladinu hormonu ghrelinu, jenž stimuluje pocit hladu. Současně se zvyšuje hladina krevního laktátu a hladina glukózy v krvi, tím dochází ke krátkodobému potlačení příjmu potravy, protože nemáme hlad. Optimální volbou se ukázalo cvičení v intervalu v poměru 1:4. To například znamená běžet jednu minutu maximální rychlostí a poté čtyři minuty zvolnit a lehce „joggovat“.

ezgif.com-gif-maker(8) Foto:

 

Pijte!

Máte-li žízeň, můžete mít pocit, že jste hladoví. Ale přitom je příčinou nedostatek tekutin, které vás svým způsobem dokážou zasytit. Ukázal to průzkum z Purdue University. Pitný režim je zároveň důležitý proto, abyste předcházeli dehydrataci, protože toho hodně vypotíte během cvičení.

Jestliže chcete přesně vědět, kolik toho máte po tréninku vypít, zvažte se před a po výkonu. Vážíte-li pak méně, měli byste tekutiny doplnit. Ideální volbou je voda, neslazený čaj nebo překvapivě i kakao. Má totiž vyvážený poměr bílkovin a sacharidů.Velmi dobře poslouží k doplnění již zmíněných složek a také vápníku a sodíku. Kromě toho vysoký obsah vody v mléce nahradí tekutiny a zabraňuje tak dehydrataci. Mléčný drink pomáhá regeneraci svalů mnohem výrazněji než voda nebo ostatní sacharidové nápoje určené sportovcům.

Článek

7 super nápojů Foto:

7 osvěžujících nápojů, které můžete pít v horku místo vody

V horkých dnech nemusíte žízeň zahánět obyčejnou vodou. Existují i jiné osvěžující nápoje téměř bez kalorií!

 

Cvičte jógu – stanete se expertem přes hlad

Poznat rozdíl mezi skutečným hladem a pseudohladem, kdy vás spíše honí mlsná – to je umění. Jde o to propojit myšlení s vaším tělem. V nedávném výzkumu bylo zjištěno, že ti, kteří praktikují pravidelně jógu, mohou snížit nestřídmou konzumaci jídla až o 51 %. Jak to všechno funguje? Díky józe, která není jen o fyzickém cvičení, ale také o duševnu a koncentraci, se lépe poznáte. Tudíž rozeznáte, kdy máte opravdový hlad, nejen chutě. Současně budete více citliví na pocity sytosti, takže se nebudete bezhlavě přejídat.

Postavte se na nohy

Nic proti plavání nebo jízdě na kole, určitě si tyto sporty užívejte. Nicméně si pak dejte pozor, kolik toho sníte. Zajímavá studie z roku 2013 (publikovaná v Appetite) prokazuje, že formy pohybu, při nichž stojíme, snižují chuť k jídlu. Konkrétně se srovnávali dobrovolníci, z nichž jedni skákali přes švihadlo a druzí jeli na rotopedu. Ve výsledku došlo u skokanů po tréninku k většímu snížení chuti k jídlu. Může to být tím, že během cvičení, při nichž stojíme nohama na zemi, je kladen větší důraz naší váhy na naše svaly a kosti. Běhejte, zvedejte činky nebo třeba vyzkoušejte kickbox.

Článek

Je těžké odolat... Foto:

Zbavte se závislosti na cukru. Zhubnete a budete zdravější!

Cukr naše tělo potřebuje, protože ho využívá jako zdroj energie. Díky němu funguje lidský mozek, srdce i svaly. Jenomže všeho moc škodí a s cukrem se to v posledních...

Necvičte s prázdným žaludkem

Ukazuje se, že dát si před tréninkem menší svačinku snižuje po cvičení chutě. Tvrdí to alespoň průzkum z Loughborough University ve Velké Británii. Zní to možná absurdně, ale je lepší dát si chvilku před cvičením trochu sacharidů (například banán či kousek čokolády) než trénovat úplně nalačno. Zároveň budete mít více energie a budete výkonnější, proto budete spalovat více kalorií, zpevňovat si svaly a v neposlední řadě pak nebudete mít tolik hlad.

šp

Horoskopy 2017

reklama

reklama