reklama

6 věcí, které vám nikdo neřekne o paleodietě

Na stravování v pravěkém stylu existuje mnoho zajímavých názorů. Leckdy se ani nejlepší odborníci neshodnou, zda je pro nás paleodieta příznivá, či nikoliv. Zajímavé ovšem je, že je od roku 2013 nejvyhledávanější dietou na Googlu.

Její podstatou je přiblížit se ve stravovacích návycích lovcům a sběračům z období paleolitu, doby kamenné. Jak se tedy tito předchůdci konkrétně živili? Jedli především ovoce, zeleninu, maso, ryby a ořechy. V dnešní době se proto zastánci tohoto výživového směru vyhýbají jakýmkoliv způsobem zemědělsky upraveným potravinám (hlavně obilovinám a mléčných výrobkům), které jsou podle nich pro člověka nepřirozené. Myslí si, že mohou narušit jeho trávení. Máme se jí tedy inspirovat, nebo ne?

paleo 6 věcí Foto:

paleo důraz na maso Foto:
Zdroj: Thinkstock
Důraz na maso může být škodlivý

Jedním ze základních kamenů paleodiety je zvyšování příjmu tuků a bílkovin a naopak omezení sacharidů (této dietě se také někdy říká tuková). K uvolňování energie proto dochází na bázi ketózy – tedy díky spalování tuků, nikoliv cukrů, kterých se tělu moc nedostává.

 

Někteří experti se obávali, že se preference masa může lidem vymstít. Ve skutečnosti nedávné studie ukázaly, že každodenní konzumace jen určitých druhů masa (např. slaniny) může zvýšit pravděpodobnost rakoviny tlustého střeva (až o 18 procent). Ovšem nezáleží jen na typu masa, ale i na jeho kvalitě a zpracování. Milovníci ryb mohou jásat – vysoké množství omega-3 mastných kyselin obsažených v rybách pomáhá snižovat riziko vzniku ischemické choroby srdeční, udržovat optimální hladinu LDL cholesterolu a snižovat záněty.

Horoskopy 2017

reklama

reklama