reklama

7 jídel, díky kterým uděláte pro své zdraví maximum

Kdo se chce dožít vysokého věku, měl by přemýšlet o tom, co jí. Pestrá a zdravá strava je jedním z předpokladů pro dlouhověkost. Abyste ale nemuseli ohledně stravy pořád přemýšlet a nestávalo se vám, že dostanete hlad a budete se muset spokojit s kupovanou plněnou bagetou, naučte se připravovat si malá jídla dopředu. Přinášíme vám tipy na malá jídla, která jsou rychlá a jednoduchá, a můžete si je dát jako svačinku nebo z nich bleskově vyrobit snídani, oběd či večeři.

Quinoa neboli Merlík čilský Foto:
Zdroj: Thinkstock
Quinoa neboli merlík čilský

Možná, že slyšíte tato slova poprvé. Merlík čilský je bezlepková obilovina původem z Jižní Ameriky. Jedná se o „superpotravinu“ s vysokým obsahem bílkovin. Dokonce jich má víc než rýže či kukuřice. Tuto rostlinu, konkrétně její semínka, konzumovali lidé již před pěti tisíci lety. Má silné antioxidační účinky, snižuje vysoký krevní tlak, působí v prevenci kardiovaskulárních onemocnění, osteoporózy či rakoviny tlustého střeva. Byly prokázány i její příznivé účinky na náš nervový systém.

 

Přípravu zvládnete snad i ve spánku. Stačí vložit dva šálky quinoy hrnce, zalít čtyřmi šálky vody (tedy vždy v poměru 1 díl merlíku a 2 díly vody) a přivést k varu. Poté snižte teplotu a nechte zvolna vařit 7–10 minut. Uvařenou quinou nechte vychladnout a skladujte v lednici. Tento „základ“ můžete kombinovat během celého týdne například s mandlovým mlékem, ovocem a sekanými vlašskými ořechy (snídaně) nebo přidat k salátu či masu jako alternativu kuskusu a rýže, případně jím můžete zahušťovat polévky, třeba vývar. Víceméně ale záleží na vašich chutích – fantazii se meze nekladou.

 

Horoskopy 2017

reklama

reklama