reklama

7 tipů, jak si užít dovolenou a nepřibrat

Dovolená je doba, kdy bychom především měli hodit starosti za hlavu a odpočinout si. To platí i při neutuchajících myšlenkách na naši váhu. Přesto existují jednoduché triky, jak si dovolenou užít, aniž bychom po ní úzkostlivě stoupali na váhu.

Ach ty švédské stoly Foto:
Zdroj: Thinkstock
Ach ty švédské stoly...

Máte zaplacenou dovolenou, těšíte se na zajímavá jídla a jejich neomezenou konzumaci, nebo se spíš hrozíte toho, že po nich přiberete? I z toho množství, které švédské stoly nabízí, si můžete vybrat hodně. Stačí volit zdravá jídla.

Na talíř si vybírejte především zeleninu, ryby, mořské plody, libové maso, ovčí nebo kozí sýry a v menším množství i ovoce. Zeleninu preferujte především syrovou, stejně tak i ovoce. Nejvhodnější příprava masa je dušené, pečené nebo vařené. „Samozřejmě kontrolujte jejich množství a také si všímejte, jak často jíte,“ radí hlavní nutriční specialistka Světa zdraví Monika Bartolomějová. Čtvrtinu talíře by mělo pokrývat libové maso, mléčné výrobky a jiné zdroje bílkovin, další čtvrtinu přílohy jako pečivo (ideálně celozrnné), rýže nebo brambory a celou polovinu porce vyhraďte zelenině.

 

Tip na jídelníček na dovolené:

Snídaně: Kousek pečiva se šunkou a sýrem nebo s míchanými vajíčky a bylinkami, zelenina dle vašeho výběru. Sladkou variantou může být bílý jogurt s ovocem nebo medem a ořechy.

Oběd: Orestované krůtí maso nebo pečená ryba s grilovanou nebo čerstvou zeleninou či salátem s trochou olivového oleje. K obědu si můžete dopřát i menší množství pečiva nebo jiné přílohy.

Večeře: Luštěninový salát nebo plátek hovězího masa s dušenou zeleninou. Večer se snažte již vyhnout pečivu, rýži, těstovinám, ale i sladkým jídlům.

Svačiny: Plátek melounu, pomeranč nebo jiné ovoce. Vhodné jsou i freshe nebo smoothie (ovocný volte dopoledne, zeleninový odpoledne).

 

Horoskopy 2017

reklama

reklama