reklama

Bolavá záda: Které sporty jsou vhodné a kterých se vyvarovat?

Před cvičením se pořádně protáhněte Foto:
Před cvičením se pořádně protáhněte
Foto: thinkstock.com

Pečlivě si promyslete, jakému druhu sportu se budete věnovat. Ne všechny aktivity jsou pro problémy s páteří vhodné.

Sport zlepšuje fyzickou kondici, posiluje svalstvo, působí proti stresu a udržuje linii. Může ale i způsobit zranění, přetížit organismus a nepříznivě ovlivnit tělo jednostranným zatížením. Aktivity, při kterých je časté ohnuté držení těla, prohnutý kříž nebo náhlá otáčení, působí škodlivě na páteř a mohou vést po čase k bolestem zad a potížím s páteří.

Aktivity, které páteř nezatěžují

 

Plavání – je doporučováno pacientům s onemocněním zad. Plavání podporuje vytrvalost, posiluje svalstvo a uvolňuje klouby a meziobratlové ploténky. Důležitý je však styl plavání – prsa nebo delfín mohou nadměrně zatěžovat krční páteř. Nejideálnější je plavání na znak.

Běh na lyžích – je ideální pro ty, kteří se nechtějí navzdory problémům se zády vzdát zimních sportů.

Jogging – vždy je však důležitá správná obuv a výběr vhodného terénu. Příliš tvrdý nebo nerovný terén může vést k poškození páteře.

Posilování – individuálně vypracovaný cvičební program může pomoci posilnit ochablé svalstvo trupu. Pokud však již máte problémy s páteří, měli byste vždy začít cvičit až po poradě s lékařem či fyzioterapeutem.

Jízda na koni – nemusí být zátěží pro vaše záda, pokud máte dobrou kondici, pevné svalstvo a na koni to umíte. Pokud byste však chtěli jezdit pouze příležitostně a nejste pevní v sedle, mohli byste svým zádům ještě více uškodit.

Článek

Jóga vám protáhne tělo Foto:

VIDEOLEKCE: Jóga pro stimulaci lymfy! Začněte v pozici mrtvoly

Vyzkoušejte si jógovou sestavu, kterou vám předvede Zuzana Klingrová.

Aktivity, které páteř zatěžují

Tenis – jde o jednostranné zatížení a zejména rotace celého trupu při úderu je pro záda velkou zátěží. Pouze profesionálové mají za léta tréninku nacvičení úderové techniky, které minimalizují poškození zad. Tenis není proto vhodným sportem pro lidi trpící bolestmi zad.

Sjezd na lyžích – rotace páteře při slalomu či otřesy při jízdě přes muldy na sjezdovce jsou nebezpečné pro lidi s onemocněním páteře, neboť lyžují jen příležitostně a nemají dostatečnou fyzickou kondici, což zvyšuje riziko různých zranění, včetně poranění páteře.

 Zdroj: Fithall.cz

Článek

Silné paže! Foto:

VIDEOLEKCE: Cviky pro paže bez celulitidy a sádlíčka

Pro cvičení si připravte malé činky nebo pet lahve a ručník!


Horoskopy 2018

reklama

reklama