reklama

Rychlá a zdravá letní snídaně: Čiroková kaše s jahodami

Čiroková kaše s jahodami Foto:
Čiroková kaše s jahodami
Foto: Petra Novotná/smartpress.cz

Tahle kaše je na léto jako dělaná. Je lehká, zdravá a připravíte ji za necelou čtvrthodinku. A navíc si ji mohou s klidem dát i ti, kterým vadí lepek.

 

 

Surovina, kterou je tahle kaše zajímavá, je čirok. Ačkoli je jednou z nejdéle pěstovaných obilovin, moc známý u nás není. Přitom je velmi zdravý - neobsahuje lepek, hodí se i pro diabetiky a funguje jako antioxidant. Má údajně ojedinělou schopnost vypořádat se s mykotoxiny, což jsou jedovaté látky, které v těle mohou postihovat centrální nervový, kardiovaskulární i imunitní systém i ledviny.

Celá zrna čiroku se hodí spíše do slaných jídel. Do kaše je ideální čirok mletý.

Kaši můžete různě obměňovat - použít různé druhy ovoce, mléka nebo sladidla. Pokud použijete jahody, které obsahují kyselinu šťavelovou, je nejlepší uvařit kaši s živočišným mlékem, které kyselinu neutralizuje, a přidat navrch kopeček zakysané smetany.

 

Co budete potřebovat na 1 porci:

  • 250 ml tekutiny (ideálně mléka, může být i kokosové)
  • špetku soli
  • špetka anýzu
  • 50 g nahrubo mletého čiroku
  • 5 jahod
  • sladidlo (nejvíce se hodí javorový sirup)
  • čerstvě mletý pepř

 

Postup:

1. V rendlíku zahřejte mléko se špetkou soli a špetkou anýzu. Když je tekutina horká (začne se lehce vlnit), přisypávejte mletý čirok a metličkou jej hned promíchávejte s tekutinou. Na mírném plameni vařte do zhoustnutí, trvá to přibližně 5 minut. Oslaďte.

2. Kaši podávejte zdobenou čerstvými jahodami a jemně posypanou čerstvě mletým pepřem.

TIP: Nemáte-li mletý čirok, použijte místo něj instantní čirokovou kaši Nomina. Do tekutiny nejprve nasypte 30 g a vidličkou dobře promíchejte. Chvíli počkejte, a pokud bude třeba kaši ještě zahustitit, přidejte dalších 10 g.

 

Vtipné kaše - obálka Foto:

Kaše jsou hitem zdravé výživy číslo jedna, a navíc tak praktické! Jejich kouzlo tkví ve snadné přípravě a výživové hodnotě, ovšem také v rozmanitosti chutí a rafinovanosti kombinací všemožných zdravých surovin. S pomocí této knihy vykouzlíte během chvilky sladkou či slanou kaši přesně podle svého gusta.

Autorka knihy, úspěšná foodblogerka Věra Strnadová vás naučí vařit kaši jáhlovou, čirokovou, pohankovou, špaldovou, ale třeba i kaši z quinoy, tsampy či teffu. Poradí, jak si snadno připravit rostlinná mléka (např. ovesné, mandlové, kokosové, rýžové), čím si kaši zdravěji osladit a jak a kdy používat všechny možné důvtipné doplňky.

Cena knihy je 399,-, vydává Smartpress

 

 

Mohlo by vám taky chutnat:

Článek

Proč se po ránu trochu trochu umělecky nevyžít, že? Foto:

Dort k snídani? Zdravý, krásný a bez lepku!

Ne nadarmo se říká, že člověk jí i očima. V tomto případě si pochutná váš zrak i chuťové buňky a ještě to bude zdravé!

Článek

Nasladko nebo naslano? Foto:

Snídaně do postele aneb Jak si užít víkendová rána

Kolikrát za život vám někdo přinesl snídani až do postele, i když jste nebyli nemocní? Udělejte si o víkendu čas a trochu se po ránu rozmazlujte.

Článek

Matcha Tea zdaleka nemusíte jen pít Foto:

Zelená supersnídaně: Recepty s Matcha Tea, které vás po ránu nastartují

Jistě se shodneme, že zelený čaj je jedním z nejzdravějších nápojů, na kterých si můžete pochutnat nejen po ránu. Ovšem zelený prášek Matcha je oproti němu superčaj. A...
Horoskopy 2017

reklama

reklama