reklama

Ženy a horší řidičky? Předsudky!

Ženy za volantem nejsou horší než muži. Naopak. Foto:
Ženy za volantem nejsou horší než muži. Naopak.

Nedávno se objevila zpráva, že španělský soud rozhodl, že ženy jsou horší řidičky. Je to pravda? Výzkumy to naprosto vylučují. Naopak.

Nejdřív bychom měli popsat výše zmíněný soudní spor ze španělské Zaragozy. Autoškola zde účtovala vyšší školné ženám, protože prý pro úspěšné složení řidičských zkoušek potřebovaly víc jízd než muži. Od úřadu na ochranu spotřebitelů ale dostali tučnou pokutu. Tak se šli soudit. A soudce jim dal za pravdu, a to na základě studie, která říkala, že muži se naučí řídit rychleji než ženy.

Co stát, to jiná studie

Jenže stačí přeplout kus moře a dostat se do Británie, kde vám dají britští vědci i průkazní materiál na to, že tomu tak není. Skrytými kamerami zkoumali chování řidičů a řidiček. Třeba na parkovištích zjistili, že i když parkují o něco déle, trefí se doprostřed svého parkovacího stání mnohem lépe než muži. Ve vyjíždění a vycouvávání z parkoviště jsou dokonce lepší.

Ale posuňme se zpátky na kontinent a podívejme se na další výzkum – tentokrát ze Švýcarska. Zde statistiky říkají, že i když ženy řídí o čtyřicet procent méně než muži, mají o pětadvacet procent větší pravděpodobnost havárie.

A takhle bychom mohli pokračovat po celé Zemi. Snad každý stát, kde stojí na křižovatce víc jak čtyři auta, má zapotřebí tuhle otázku řešit.

Nabídka vozů je v autobazaru Auto ESA hodně rozsáhlá a ženy si určitě vyberou to ideální.

Nabídka vozů je v autobazaru Auto ESA hodně rozsáhlá a ženy si určitě vyberou to ideální.

 

Kde je pravda?

Pojďme hledat mezi všemi těmi zaručenými zprávami pojítka. Stačí všechny ty výzkumy a psychologické testy shrnout do jedné věty. Ženy jsou opatrnější. A to výrazně. A z toho vyplývá všechno ostatní.

- Ženy najezdí méně kilometrů, protože se víc v krizových situacích bojí. Z toho pak vyplývá malá zkušenost a tím se dostáváme zase na začátek problému.

- Ženy řídí více, pokud mají děti, které rozvážejí do škol a kroužků. Z toho vyplývá ještě větší opatrnost a tedy i citlivost na dramatické situace v dopravě.

- Nerady řídí velká auta, jako jsou nákladní vozy, kde nemají rozhled. Výjimku tvoří auta typu SUV, kde výš položené sedadlo zlepšuje rozhled a dává pocit bezpečí.

- Dbají víc na bezpečnost aut než na cokoli jiného. „Pokud u nás kupuje automobil žena, vždy se nejdříve zeptá na počet airbagů, zda má auto ABS nebo stabilizaci. Teprve pak se zajímá o to, jaký motor auto má,“ říká Tomáš Svoboda ředitel rozvoje Auto ESA.

Jsou však i ženy, které místo slova bezpečí víc používají termíny jako výkon, turbo, čtyřkolka nebo krouťák.

Jsou však i ženy, které místo slova bezpečí víc používají termíny jako výkon, turbo, čtyřkolka nebo krouťák.

 

- Nemají potřebu závodit. Výkon motoru je až na posledním místě v žebříčku hodnot. I když jistě každý z vás zná alespoň jednu ženu, která řídí jako „drak“ a ostatní účastníky silničního provozu hodnotí nevybíravými slovy. „Ano, jsou i výjimky. Občas přijde žena, která má jako jeden z hlavních požadavků, aby auto mělo pořádný podvozek a táhlo odspodu. Ty pak koukají třeba po Škodách Octavia RS nebo některém z vozů značky Subaru,“ doplňuje Tomáš Svoboda.

Pokud by ženy nařídily tolik kilometrů co muži, byly by stejně dobré, ne-li lepší za volantem. Podle studií je jejich chování za volantem méně soutěživé, konfliktní a naopak více dbají na bezpečnost a mají lepší rozhled. Navíc testy ukázaly, že ženy dokážou vnímat víc podnětů najednou a rychleji je zpracovat, což je jedním ze základních kamenů kvalitního řidiče.

Více info na: www.autoesa.cz

Horoskopy 2017

reklama

reklama