reklama

Zorganizujte si život: 7 tipů, díky kterým se vám uleví

Všichni máme stejně dlouhý den, protože každý má 24 hodin. Jak je tedy možné, že jedni zvládají všechny své povinnosti a ještě jim zbyde čas na odpočinek, zatímco druzí zběsile lítají od jedné činnosti k jiné a stejně nestihnou vše, co si předsevzali? Důležitá je totiž organizace a určení priorit.

S časem se musí hospodařit jako s penězi, protože ztracený čas už nám nikdo nevrátí. A nesprávné hospodaření s časem vede ke zdravotním potížím, jako je stres, nevolnost, nespavost. A to ani nemluvíme o tom nepříjemném pocitu, kdy si uvědomujete, že neplníte představy o svém životě. Pokud i vy chcete dostat svůj život pod kontrolu, máme pro vás pár tipů.

Vyzkoušejte time management Foto:
Zdroj: Thinkstock
Vyzkoušejte time management

Správným uspořádáním dne se zabývá time managment, který vás naučí, jak s časem hospodařit. Tou nejzákladnější radou je plánovat tak, aby byl čas využit co nejefektivněji. Se správným načasováním získáte dvě až tři hodiny navíc každý den. Musíte vycházet z předpokladu, že v běžném dni je pouze 60 procent aktivit plánovaných. Zbytek jsou aktivity neočekávané, které nám narušují plán a tím nás dostávají do stresu. Proto v každém dni musíte mít rezervu, abyste se s těmito náhlými událostmi dokázali vypořádat.

Principy a techniky správného plánování času nejsou nijak náročné. Jde především o to, abyste si je osvojili a naučili se je používat v běžném životě. Time managment se hodí pro podnikatele, stejně jako pro matky v domácnosti.

Nejdříve si musíte sestavit seznam priorit. Zastavte se na chvilku a zamyslete se. Sepište si seznam všech úkolů, které na vás čekají, ať už jde o krátkodobé cíle, tak dlouhodobé. Vytvořte si žebříček, na jehož vrcholu budou ty nejdůležitější úkoly. Poté je třeba odhadnout, kolik vám každý úkol zabere času a sestavit plán jejich plnění. Nejde jen o to, abyste stihli vše, co potřebujete udělat, ale abyste to navíc zvládli bez stresu a s uspokojením.

 

 

Horoskopy 2017

reklama

reklama