reklama

Co dělat, když partner propadne nějaké závislosti + SOUTĚŽ

Elektronika proniká do našich životů čím dál víc a parner může být závislý třeba na online hrách.  Foto:
Elektronika proniká do našich životů čím dál víc a parner může být závislý třeba na online hrách.
Foto: Thinkstock

Nemysleli jste si, že právě vy se ve svém životě setkáte se závislým člověkem? A už ani ve snu vás nenapadlo, že takového člověka budete milovat? Život je zkrátka někdy plný překvapení a bohužel někdy i těch nepříjemných.

Nejrůznějšími druhy závislostí nejsou ohroženi jen teenageři nebo lidé z problematického prostředí, ale úplně všichni. Většinou zcela postačí, když se nám v životě něco nedaří, všechny způsoby, jak se dostat z problémů, selžou a další už nás nenapadají. Právě tehdy se mnohdy uchylujeme k poslednímu řešení, které vlastně řešením vůbec není. Stáváme se závislými (ať už na alkoholu, drogách, hrách nebo třeba „jen“ sociálních sítích) a alespoň na chvíli tak prožíváme pocity štěstí a spokojenosti a zapomínáme na realitu, která pro nás není právě růžová.

Partnerova závislost a jak ji řešit

Taky se občas rádi napijete, ale množství alkoholu, které vypije váš partner, se vám zdá nadměrné? Zasurfujete si párkrát týdně na internetu, ale málokdy se vlastně k počítači dostanete, protože u něj pořád sedí vaše drahá polovička? Možná je na čase začít uvažovat nad tím, že váš partner by mohl být na alkoholu nebo na počítači závislý.

1. Zamyslete se nad problémem sami

Než partnera obviníte ze závislosti a pohrozíte mu, že nenastane-li v jeho chování změna, tak od něj odejdete, zamyslete se nad tím, co partner dělá, nebo naopak nedělá. Sledujte pozorně, kolik alkoholu skutečně vypije, kolik hodin stráví u počítače apod.

 

2. Promluvte si

Zvolte vhodnou chvíli a s partnerem si promluvte. Jelikož jste celou situaci před tímto rozhovorem zanalyzovali, můžete nyní místo: „Zdá se mi, že nějak moc piješ,“ říci: „Během posledních dvou dnů jsi vypil(a) čtyři láhve vína a já z nich měl(a) jen dvě skleničky.“ Bude to znít konkrétněji a partnera to spíš přiměje k zamyšlení. Možná totiž sám ani neví o tom, že má problém.

3. Navrhněte řešení

Neuchylujte se hned k ultimátům, nevyhrožujte partnerovi, že když se situace okamžitě nezmění, znamená to konec vztahu. Sdělte své lásce, že vás současná situace trápí a že byste byli opravdu rádi, kdyby bylo možné ji změnit. Domluvte se společně na nějakých pravidlech, kterými se partner pokusí řídit (např. pouze jedna sklenička vína denně, hodina na Facebooku apod.).

4. Doporučte partnerovi návštěvu odborníka

Pravidla jste si sice stanovili, ale dosud jste nezaznamenali, že by partner měl alespoň nějakou snahu se jimi řídit? Možná je to pro něj těžké a pomoci s jeho problémem mu bude muset odborník. Pokuste se svého partnera přesvědčit, aby ho navštívil a posléze podstoupil například léčení či terapii, kterou mu odborník doporučí.

Článek

Jen se trošku uvolnit a bude zase dobře. Opravdu? Foto:

Ženy v tom lítají také: Řeč je o alkoholismu!

Dostat se do spárů této zákeřné závislosti je opravdu snadné. Na začátku se třeba potřebujete po náročném zápřahu v práci uvolnit a napětí vám umožní rozpustit dvojka...

 5. Najděte člověka s podobným příběhem

Pokud partner odmítá navštívit odborníka, zahrajte si na detektiva a pokuste se najít člověka, kterému stejná závislost, jakou trpí váš partner, zničila život. Pokud nezabírají vaše slova a vaše přemlouvání, možná zabere konkrétní příběh konkrétního člověka a partnerovi konečně dojde, že je čas na změnu.

6. Pozvěte přátele či rodinu

Nejste-li jediní, kdo si partnerovy závislosti všiml a komu vadí, nebojte se na návštěvu pozvat rodinné příslušníky či přátele. Pokud jste ke změně partnera nedokázali přimět vy sami, je zde jistá šance, že někomu jinému (nebo všem společně) se to podaří.

Článek

Pijeme opravdu "na zdraví"? Foto:

Alkohol často a po troškách, nebo občas a po litrech. Které popíjení je horší?

Sklenička vína nebo pivo k obědu je už normální a nikdo se nad tím nepozastaví. Jenže co když si je dáte každý den? A je to vlastně horší, než když přes týden nepijete...

 

7. Rozejděte se

Pokud jste zkusili vše, co se dalo, a u partnera nenastala žádná změna, bez výčitek svědomí odejděte. Nic si nevyčítejte a netrapte se, uvědomte si, že dříve nebo později by partnerova závislost zničila život i vám. Navíc, kdo ví, třeba právě váš rozchod bude pro partnera signálem, že by se měl začít léčit.

Aleš Kalina

POZOR, SOUTĚŽ!!!

5 Z VÁS MŮŽE VYHRÁT KNIHU ALEŠE KALINY PARTNERSKÝ MANUÁL. STAČÍ ODPOVĚDĚT NA JEDNODUCHOU SOUTĚŽNÍ OTÁZKU ZDE. ODPOVÍDAT MŮŽETE AŽ DO 27. LEDNA 2015.

Soutěž byla ukončena. Knihu Aleše Kaliny Partnerský manuál vyhrávají:

Martina Špeciánová, Martin Hlavica, Leopold Vala, Ivana Plechatá, David Jarský.

 

Aleš Kalina Foto:

Aleš Kalina považuje za své poslání říkat lidem, jak to udělat, aby se už konečně cítili dobře. Má 25 let zkušeností v oblasti koučinku. Je hlavním koučem a školitelem společnosti MindSoft s.r.o. a autorem metody Emočních rovnic, která nám pomáhá pochopit, proč se v daných situacích cítíme právě tak, jak se cítíme, a poněvadž se nejčastěji rozhodujeme na základě svých emocí, pomáhá nám pochopit i důvody rozhodování. Vydal dvě knihy – Emoční rovnice a Partnerský manuál – a několik motivačních CD.

Než se začal naplno věnovat koučinku, byl členem top managementu mezinárodních korporací (Microsoft, Telenor ČR, EDS, Sodexho Pass ČR). V roce 2007 byl zapsán do knihy Who is Who. Více informací na jdete na www.aleskalina.cz.

 

 

 

 

 

Horoskopy 2017

reklama

reklama