reklama

Nechce se vám cvičit? 4 rady, jak to překonat

Nečekejte, že chuť do cvičení přijde sama Foto:
Nečekejte, že chuť do cvičení přijde sama
Foto: iStock

Možná je to lenost, možná únava, možná vám chybí motivace. To všechno se dá překonat, když víte, jak na to.

Cvičení je něco, co vyžaduje akci – je nutné vydat nějakou energii, aby k němu vůbec došlo. Zapojit se tedy musí aktivní složka vůle (její pasivní složka vám pak pomáhá odolat pokušení – to akci většinou nevyžaduje). Pak svou roli hraje také motivace, systém hodnot a priorit jedince. Všechny tyto komponenty jednání můžete ovlivnit tím, že si připravíte pro cvičení a sportování co nejlepší podmínky – vytvoříte si plán.

Motivace je něco, co naše chování žene

Představte si proto cíl, kterého chcete dosáhnout. Vytvořte si představu svého ideálního těla, sebe, jak se za pár měsíců obdivně prohlížíte v zrcadle nebo jak se hrdě nesete po pláži. Tuto představu si vybavte vždy, když máte chuť svou snahu vzdát. Nemotivujte se svými starými fotografiemi, kde nejste zrovna fit – určitě to mělo svůj důvod. Snažte se myslet pozitivně a motivovat se spíš příjemnými fantaziemi.

Využijte všechny možnosti

Optimální podmínky pro cvičení vytvoříte tím, že se zamyslíte nad možnostmi, které ve svém současném životě máte. Pokud bydlíte daleko od parku, není příliš pravděpodobné, že tam budete chodit běhat. Jestli je posilovna na druhém konci města, asi se vám tam také chtít nebude. Když nemáte ráda studenou vodu, nenuťte se do plavání. Zmapujte možnosti v bezprostřední blízkosti vašeho bydliště nebo práce. Zjistěte otevírací doby sportovišť ve vašem okolí a poptejte se kamarádek, zda by se k vám náhodou nechtěly připojit. Ale dejte pozor, aby to byly jen ty, které mají také chuť a silnou vůli se sebou něco dělat. Ne takové, které vás naopak od cvičení budou odrazovat a lákat místo toho do kavárny.

Rozvrh

V diáři si týden dopředu rozepište časy sportovních lekcí, kterých se zúčastníte a domluvte se s někým, kdo půjde s vámi – budete zavázána nejen sobě, ale také kamarádce a rušit aktivitu pak nebude tak snadné.

Do kufru auta či do tašky s věcmi do práce si přibalte sportovní oblečení a tenisky a jděte cvičit hned po skončení pracovní doby. Největší chybou je přijít domů a posadit se – přinutit se pak znovu vstát a jít se někam hýbat vyžaduje nadlidské úsilí.

Pokud během dne přemítáte o tom, zda jít, či nejít cvičit, zda nezrušit sraz s kamarádkou a nezalézt raději do postele s knihou, přestaňte. Sabotující myšlenky ihned zastavte a na cvičení se zkuste dívat jako na povinnost – jako je chození do školy nebo do práce. Z cvičení by se měla časem stát podobná samozřejmost.

Pokud s leností opravdu bojujete a sama sebe motivovat nedokážete, najděte si trenéra, který na vás bude čekat. Existuje také mnoho uzavřených sportovních lekcí, kde se lidé vzájemně znají a pak je mnohem těžší na trénink nepřijít. Na někoho může také fungovat předplacené členství ve fitness klubu.

Únava, nebo lenost?

Rozlišujte mezi leností a únavou. Pokud jste aktivní a cvičíte pravidelně, vůbec nevadí, když na chvíli trénink vynecháte.
Skoro nic v životě není zadarmo, proto nečekejte, že se stane zázrak a najednou vás přepadne neodolatelná touha po pohybu. Sbalte si do tašky tepláky a triko, odvahu zkusit něco nového, trošku se překonejte a jednejte. Hodin ležení na gauči litovat možná můžete, ale hodin, kdy děláte něco užitečného pro své zdraví a kondici, nikdy litovat nebudete.

-km-

Mohlo by vás taky zajímat:

Článek

cvičení triky hlavní Foto:

10 triků, díky kterým bude vaše cvičení účinnější

Víte, jak vytěžit z vašeho tréninku maximum?

Článek

Cvičení vás příjemně naladí a pak můžete pokračovat Foto:

Cvičení s partnerem jako milostná předehra

Jste zvyklá chodit ve středu večer na jógu, pilates nebo TRX, zatímco váš partner vyráží do posilovny nebo na trénink thaiboxu? Co když se ale ani jednomu z vás nechce...

Článek

Pokud jde o posilování, mají muži oproti ženám velkou výhodu Foto:

Kult svalnatých těl: Proč tolik toužíme po svalech a proč to někdy nejde?

Zdá se, že poslední dobou všichni tráví svůj volný čas jen budováním svalové hmoty, popíjením proteinových koktejlů a běháním. Jemně vyrýsované bříško s viditelnými svaly...


Horoskopy 2018

reklama

reklama