reklama

10 jógových pozic proti menstruačním bolestem a PMS

Menstruace může být pro jednu ženu naprostá pohoda, ale pro jinou peklo na zemi. Některé potíže jsou fyzické (nadýmání, bolesti břicha a spodní části zad apod.), zatímco jiné souvisí s psychikou, např. pocity úzkosti, únava nebo podrážděnost. Zkuste v tomto případě zapomenout na léky. Studie totiž prokázaly, že na tyto nepříjemnosti může být účinná jóga.

Část 1 z 10
jóga pms 1 Foto:
Zdroj: Thinkstock
Hlava u kolene (Janu širšásana)

Tato pozice protahuje páteř, uvolňuje kyčle a pomáhá zmírnit menstruační bolesti a úzkost.

 

Sedněte si do pozice hole. To znamená s nohama nataženýma před sebe. Přitáhněte k sobě pravou nohu, aby byla pata co nejblíže k rozkroku. Pak vytočte koleno do strany. Vytáhněte s nádechem ruce ke stropu a natočte se trupem více k natažené noze, aby bylo tělo v rovině (má totiž tendenci natočit se více ke skrčené noze). Páteř je krásně natažená.

Pokračujte do předklonu k natažené noze tak, že se ve finále chytnete oběma rukama chodidla natažené nohy. Jako byste se chtěla snažit dostat hlavu ke kolenu.

S dalším nádechem srovnejte záda, lopatky stáhněte od uší a s výdechem se uvolněte opět do předklonu. Vydržte několik dechů, s nádechem se pak vytáhněte (obratel po obratli) nahoru a vyměňte strany.

 

Důležitá je uvolněná hlava a šíje a lehce aktivní natažená noha (ve flexi), která může být i trochu pokrčená.

Horoskopy 2017

reklama

reklama