reklama

24hodinový plán, jak porazit nachlazení

Horký čaj je fajn, ale jen ten vám stačit nebude Foto:
Horký čaj je fajn, ale jen ten vám stačit nebude
Foto: iStock

Probudili jste se s plným nosem a bolestí hlavy? Nejspíš čekáte, že nachlazení vám znepříjemní minimálně několik nejbližších dní. Ale vůbec to tak být nemusí.

Klinická naturopatka Michaela Carter, která kombinuje tradiční, generacemi ověřené rady s nejnovějšími vědeckými poznatky o bylinné, přírodní a nutriční medicíně, sestavila plán, jak dát virům co proto během pouhého jednoho dne a noci!

7.00

Dejte si tabletku. Zapomeňte ale na tablety z lékárny nebo televizní reklamy. Jedna z posledních velkých studií potvrdila, že většina těchto léků má jen malý vliv na rychlost uzdravení, a někdy dokonce uzdravení oddalují. Vyzkoušejte něco přírodního – třeba léty ověřenou lékořici nebo méně známou právenku latnatou (lat. andrographis paniculata), obě byliny jsou silnými antivirotiky. Seženete ji v tabletách nebo v tinktuře, ideálně v kombinaci s echinaceou a lichořeřišnicí.

K tomu vypijte čerstvě vymačkanou šťávu z pomeranče, mrkve, červené řepy a zázvoru, která dodá tělu snadno stravitelnou výživu a posílí imunitu. Vitamín C z ovoce a zeleniny podpoří tvorbu interferonu, proteinu, který redukuje dobu trvání chřipky nebo nachlazení. Mrkev a řepa jsou bohaté na karotenoidy, které hrají důležitou roli v imunitě. Zázvor je jemným stimulantem krevního oběhu a jeho zahřívací schopnost je skvělá pro zklidnění příznaků chřipky a nachlazení.

řepa a mrkev Foto:

 

8.00

Dejte si velmi teplou sprchu, která uvolní hlen. Pokud to zvládnete, dopřejte si k snídani vajíčka, která vám dodají bílkoviny potřebné pro boj s infekcí. Případně si dejte congee (čínská rýžová kaše připravená jen z kulatozrnné rýže, která se několik hodin vaří s kouskem mořské řasy a vodou v poměru 1 díl rýže a 6–10 dílů vody).

Pokud hlad nemáte, nevadí, do jídla se nenuťte. Půst je jednou z cest, jak urychlit uzdravení těla – když nemusí pracovat na trávení, může všechnu energii věnovat boji s viry. Pokud to vaše nátura a žaludek dovolí, rozžvýkejte stroužek čerstvého česneku. Pokud je vám syrový česnek proti srsti, dejte si ho do vývaru k obědu.

9.00

Hydratujte. Zvýšený příjem tekutin je důležitý, zejména pokud máte teplotu, aby nedošlo zvýšeným odpařováním vody z těla k dehydrataci. Tekutiny pijte co nejteplejší. Proč? Protože pro tělo je jednodušší absorbovat teplou tekutinu a také lépe uvolňuje a rozpouští hlen. Uvařte kořen kozince a tímto vývarem přelijte bylinný čaj z echinacei, černého bezu a lípy. Do čaje si přidejte citron a med, nejlépe zázvorovo-skořicový med. Dejte si první denní dávku vitamínů – C 1000 mg a látku zvanou NAC (N-acetyl cystein) 600 mg.

12.00

K obědu si připravte čirý vývar s wakame, shitake houbami a zázvorem. Wakame je velmi výživný druh mořských řas. Čínská medicína tvrdí, že přeměňuje a odstraňuje hlen a je vhodná na kašel, při kterém vykašláváme zelený nebo žlutý hlen. Teplý vývar společně se zahřívajícím zázvorem pomáhá tišit případnou horečku. Shitake houby obsahují mimo jiné interferon, který hraje hlavní roli v imunitě člověka.

kuřecí vývar Foto:

 

Máte raději českou klasiku? Slepičí nebo kuřecí vývar vás postaví na nohy. Nejlépe když použijete slepici nebo kuře z volného chovu či ještě lépe v bio kvalitě. Do vývaru nezapomeňte přidat kořenovou zeleninu a cibuli, ke konci varu také česnek. Vývar obsahuje celou řadu mikro minerálů, které pomohou tělu bojovat s viry. Cibule i česnek působí silně antimikrobiálně a navíc tělu dodají potřebnou síru, kterou obratem využije na regeneraci nejdůležitějšího, tělu vlastního antioxidantu glutathionu.

Dejte si druhou dávku vitamínů – další dávku vitamínu C 1000 mg, vitamín E 800 IU a Omega 3 mastné kyseliny 2 g.

Po obědě vyrazte na krátkou, zhruba 30minutovou rychlou procházku, pokud ji zvládnete. Výzkumy ukazují, že pohyb na čerstvém vzduchu pomáhá posilovat imunitu a zvyšuje obranyschopnost organismu, a to i v okamžiku, kdy tělo už bojuje s virovou nákazou.

14.00

Zdřímněte si. Vaše tělo pracuje na plné obrátky, aby se zbavilo nemoci. Lehněte si a zavřete oči na 30 až 40 minut a načerpejte tak další tolik potřebnou energii.

15.00

Dejte si dávku vitamínu D - 800 IU a zinek v dávce 60 mg. Když máte chřipku nebo jste nachlazení, vaše tělo produkuje velké množství prozánětlivých cytokinů, které jsou zpravidla zodpovědné za symptomy jako horečka nebo bolest hlavy. Vitamín D potlačuje přílišné uvolňování těchto cytokinů a také zvyšuje vstřebávání vápníku, železa, hořčíku a zinku, které jsou důležité pro naší imunitu. Dejte si také poslední dnešní dávku vitamínu C 1000 mg.

Nachlazení nebo chřipka také ovlivňuje vaše myšlení, rychlost vašich reakcí a schopnost soustředění a učení. Nesnažte se proto v tento den řešit zásadní úkoly. Začtěte se raději do oddechové knihy nebo si pusťte v televizi komedii. I dobrá nálada podporuje imunitu.

16.00

Nezapomínejte pít. Udělejte si čaj z čerstvého zázvoru v bio kvalitě, který je mnohem silnější než běžně dostupný zázvor. Případně si udělejte bylinný čaj a přidejte zázvorovo-skořicový med.

18.00

K večeři si dejte zeleninovou polévku, třeba ve složení cuketa, špenát, řeřicha, česnek a cibule. Můžete přidat vajíčko k dosažení denní potřebné dávky bílkovin. Česnek a cibule jsou silnými podpůrci imunity, bojují proti virům a jsou přírodními antibiotiky.

horká vana Foto:

 

19.00

Dejte si horkou vanu, do které nasypete detoxifikační směs – 2 hrnky Epsomské soli a půl hrnku sody bikarbony. Epsomská sůl obsahuje velké množství hořčíku a stopových prvků. Společně se sodou bikarbonou působí proti stresu a v kombinaci s horkou vodou pomáhá bojovat s infekcí, uvolnit svaly a navodit hluboký spánek. Dvacet minut v koupeli vám bude stačit. Po koupeli se rychle oblečte do lehkého savého oblečení, které si můžete jednoduše převléknout, a odpočívejte. Příští hodinu až dvě se budete potit. Pokud máte diabetes nebo vysoký krevní tlak, detoxifikační koupel vynechte.

21.00

Dobrou noc. Slyšeli jste už tisíckrát, jak je spánek důležitý. A ono to tak opravdu je. Množství studií potvrzuje, že nedostatek spánku způsobuje snížení T-buněk (typ bílých krvinek, které jsou klíčové pro náš imunitní systém). Matematika je jednoduchá – čím méně spánku, tím menší schopnost těla bojovat s nemocí. Tak zhasněte a dobře se vyspěte, zítra budete fit.

-ak-/foto iStock

Mohlo by vás taky zajímat:

Článek

Kašli a rýmě se jen těžko vyhnete, jejich trvání ale můžete výrazně zkrátit Foto:

7 potravin, které vás dostanou z chřipky a nachlazení

Nemocem, jako je chřipka a nachlazení, se člověk bohužel nevyhne. Dobrá zpráva ovšem je, že rekonvalescenci je možné správně zvolenými pokrmy výrazně urychlit.

Článek

Téměř zázračný lék si můžete snadno připravit doma Foto:

Chřipky útočí! Vyrobte si domácí tinkturu na podporu imunity

Máme pro vás další recept od autorky knihy Děláme si to doma sami Aleny Thomas. Tentokrát vás naučí, jak si připravit echinaceovou tinkturu, která podpoří vaši imunitu.

Článek

recepty proti chřipce hlavní Foto:

9 ověřených receptů proti nachlazení a chřipce z celého světa

Vyzkoušejte netradiční, ale velmi účinné způsoby léčby.


Horoskopy 2017

reklama

reklama