reklama

4 doplňky stravy, bez kterých se žádná žena nikdy neobejde

Kulaté, šišaté, malé, velké, zelené, červené, oranžové či dvoubarevné – doplňků stravy jsou tisíce. Často nejsou zrovna nejlevnější. Do kterých se ale vyplatí zainvestovat nebo jak je lze nahradit běžnou stravou? Máme pro vás tipy.

Vápník ženy Foto:
Zdroj: Thinkstock
Vápník

Proč je nezbytný: Každý ví, že je vápník nepostradatelný pro zdravý vývoj kostí a snižuje riziko vzniku osteoporózy. Tento minerál je ale také důležitý pro správné fungování řady dalších procesů, např. přenosu nervových signálů. Další předností je jeho nezbytná role během hubnutí. Vyšší příjem vápníku v dietě snižuje tvorbu tuků, podporuje jejich spalování a zároveň zvyšuje energetický výdej. Je tedy důležité jeho denní příjem kontrolovat. Co nedodáte tělu v jídle a v nápojích, raději doplňte tabletou.

Doporučená denní dávka: Záleží na věku. Ženy ve věku cca 19–50 let by za den měly přijmout 1000 mg vápníku. V období dospívání, těhotenství, kojení a klimakteria by měla být dávka vyšší, až 1200 mg vápníku.

Kromě doplňků jezte: mléko a mléčné výrobky (jogurty, sýry), zelenou zeleninu (brokolice, kapusta, rukola, řeřicha, čínské zelí), luštěniny, sóju, ryby (sardinky v oleji), ořechy, mandle

Horoskopy 2017

reklama

reklama