reklama

5 jednoduchých tipů, jak posílit dětskou imunitu

Podzim je v plném proudu a většina dětí tak chodí s nudlí u nosu. Říkáte si, co můžete udělat pro posílení jejich obranyschopnosti, aby je každý bacil hned neskolil? Máme pro vás několik tipů.

imunita vitamíny Foto:
Zdroj: Thinkstock
Správná strava

Pestrá strava plná vitamínů a minerálů je základ úspěchu. Hlavně teď, v období chřipek a nachlazení, dětem do jídelníčku přidejte ovoce a zeleninu pomeranče, mandarinky, mrkev, fazolky… To všechno je plné vitamínu C a karotenoidů, které zvyšují v těle produkci bílých krvinek. A právě ty bojují s infekcí. Denně by mělo dítě sníst pět porcí ovoce a zeleniny, přičemž porcí se rozumí množství zhruba o velikosti dětské pěstičky.

 

Velmi důležité jsou i minerály především selen a zinek, které přispívají ke správné funkci řady orgánů. Najdete je například v brokolici, česneku, rajčatech, cibuli, játrech, mořských plodech, obilných klíčkách nebo hnědé rýži. A zapomenout nesmíme ani na rostlinné oleje olivový, mandlový, sezamový nebo lněný.

 

Horoskopy 2017

reklama

reklama