reklama

8 potravin, které vám zvýší energii, když jste totálně vyčerpaní

Vyberte si, co vám chutná Foto:
Vyberte si, co vám chutná
Foto: iStock

Letošní zima byla dlouhá a únavná. Navíc si každý z nás dokáže určitě vybavit nejméně pět situací, které nám berou hodně sil i nervů v každodenním životě. Energie zkrátka není nikdy dost.

A někdy je jí extrémně málo. Třeba když se vrátíte z oběda a zasednete znovu k počítači. Oči se začnou pomalu klížit, ruce ztěžknou a vy se po chvíli probudíte s otlačenou klávesnicí na čele. Aby se vám tohle nestávalo, můžete zkusit doplnit energii pomocí některých potravin (káva mezi nimi není!).

Tohle jsou tajné fígle zkušených odborníků na výživu:

matcha latte Foto:

1. Matcha latte

„Co si na matcha latte nejvíce pochvaluji? Že dodává jemnou dávku kofeinu a zároveň obsahuje sloučeninu zvanou L-theanin, která nám pomáhá se lépe soustředit.“

Keri Glassman, odborník  na hubnutí internetového magazínu Women's Health

čokoláda Foto:

2. Hořká čokoláda

„Když mě během dne přepadne krize, nejvíc mě dokáže dostat do pohody jeden nebo dva čtverečky hořké čokolády. Miluji extra hořké druhy, např. s 88 % kakaa, protože mají nejvíc antioxidantů a nejméně cukru. Kakao je na mou náladu pořádnou vzpruhou a navíc obsahuje drobné množství kofeinu, takže mě pěkně povzbudí, ale současně je to zdravá volba.“

Jen Bruning, tiskový mluvčí Academy of Nutrition&Dietetics

3. Čerstvý zázvor

zázvor Foto:

„Nedám dopustit na zázvor. Rozšiřuje cévy a posiluje tím krevní oběh, takže vám k povzbuzení stačí opravdu malé množství. Zázvor má navíc i protizánětlivé účinky, což oceníme především ve stresových situacích, kdy je náš organismus na záněty náchylnější. Kořen zázvoru si buď oškrábu a dám ho do vody, kterou vypiju, nebo si ukrojím jeden až dva plátky a sním je. To ale může být pro mnoho lidí moc silné. Proto můžete vyzkoušet i zázvor sušený nebo kandovaný. Tam ale pozor na cukr.“

Cynthia Sass, úspěšná americká autorka knih o hubnutí

kokosová voda Foto:

4. Kokosová voda

„Co je hodně špatná kombinace? Být totálně bez sil a k tomu navíc dehydrovaní. Organismus stresujeme jenom tím, že nemá dostatek tekutin. Proto je mým tajným trikem kokosová voda. Má vysoký obsah draslíku (dokonce i vyšší než středně velký banán), který vás poměrně rychle zase nastartuje.“

Lisa De Fazio, autorka Velké kuchařky smoothie a polévek

voda s citronem Foto:

5. Pomeranč nebo voda s citronem

„Citrusové aroma mi vždycky dodá energii, jenom ho ucítím. Jestliže nemáte čas loupat si pomeranč, přidejte si pár kapek citronu do sklenice s horkou vodou. Tento jednoduchý recept se mi zatím vždycky osvědčil. Citrusy na mě mají povzbuzující účinky.“

Dawn Jackson Blatner, výživový poradce a autor knih o hubnutí

jablka a mandle Foto:

6. Jablka s mandlemi

„Kombinace jablíček a mandlí mě ještě nikdy nezklamala. Jablka obsahují přírodní cukr – ´palivo´, po kterém organismus vždycky sáhne jako první, nejen když je v zátěži. Dalším jejich benefitem je obsah vlákniny, která umožňuje pozvolné uvolňování energie. Mandle jsou skvělým zdrojem bílkovin a hořčíku, minerálu, který dodává vašim buňkám energii."

Lisa Jones, výživová poradkyně

 

celer a mandlové máslo Foto:

 

7. Řapíkatý celer s mandlovým máslem

„Co mě zase postaví na nohy? Řapíkatý celer s trochou mandlového másla. Baví mě rozdílné konzistence obou potravin – křehká a křupavá zelenina a táhlé a jemné máslo. Chroupání zeleniny vám pomůže se trochu probrat. Studie navíc zjistily, že akt žvýkání aktivuje oblasti mozku, které jsou spojené s ostražitostí.“

Maureen Callahan, výživová poradkyně

vejce a borůvky Foto:  

8. Vejce natvrdo a borůvky

„Jakmile jsem někdy unavená, uvařím si vajíčko natvrdo a dám si šálek borůvek. Bobule mi poskytnou zhruba 21 g sacharidů, což naše tělo ocení především tehdy, je-li bez sil, a 4 gramy vlákniny, která napomáhá udržet stabilní hladinu cukru v krvi. Proteiny z vajíčka zajistí, že nebudu za hodinu zase unavená.“

Keri Gans, autorka knih o hubnutí a mluvčí Amerického dietologického sdružení

-šp-

Mohlo by vás taky zajímat:

Článek

hubnutí chůzí hlavní Foto:

Hubnutí chůzí: Kolik energie spálíte?

I obyčejná chůze dokáže s vaším tělem zázraky!

Článek

Zapomeňte na hlad, při dietě musíte hlavně jíst chytře Foto:

TOP 10 potravin pro diety: Budete hubnout a přitom mít dost energie

Jestliže se chystáte hubnout nebo už redukční režim dodržujete, nenechte se nachytat „na švestkách“. Pořiďte si do lednice a spíže 10 top dietních potravin, díky kterým...

Článek

Příroda ve službách krásy a zdraví: Jak bojovat s jarní únavou Foto:

Příroda ve službách krásy a zdraví: Jak bojovat s jarní únavou

O jarní únavě a detoxikaci s ní spojené ví snad každý, neboť pročistit si tělo po opulentních vánočních hodech a zimním nicnedělání je logické.

Článek

10 důvodů, proč jste pořád unavení Foto:

10 důvodů, proč jste pořád unavení

Připadáte si pořád bez energie? Možná máte nějaké zlozvyky, které vám tu energii odsávají.

Horoskopy 2017

reklama

reklama