reklama

Cvičte pánevní dno. Zlepší vám to náladu i sexuální život

Pro ženy s povoleným pánevním dnem může být problémem třeba skákání Foto:
Pro ženy s povoleným pánevním dnem může být problémem třeba skákání
Foto: rentcafe.com

Oslabení svalstva pánevního dna se přisuzuje především vlivu těhotenství, porodu a nošení těžkých věcí. Přitom právě jeho posílené svalstvo přináší do života blahodárný vliv na psychiku, sexuální život i celou řadu zdravotních výhod včetně správné kontroly nad držením těla.

„V dřívějších dobách neměly ženy tolik problémů s pánevním dnem především díky aktivnímu způsobu života. Dnes se vlivem stresu, sedavého zaměstnání a menšího množství pohybu situace zhoršuje. Svaly pánevního dna přitom můžeme trénovat nejenom ve fitness centru, ale také pomocí jednoduchých cviků doma během rutinních činností,“ vysvětluje Tereza Semrádová ze Studia Fascinace.

Jako trampolína

Svaly pánevního dna jsou aktivovány během jakýkoliv rutinních činností. Ať už zvedáme těžké věci, běháme, kýcháme nebo se smějeme, správná funkce svalstva pánevního dna nám pomáhá udržet dělohu a ostatní orgány ve správné poloze. Jedna z mnoha funkcí správné funkce pánevního dna je například zabránění úniku moči nebo stolice.

„Naše pánevní dno by se dalo přirovnat k trampolíně. Čím je trampolína volnější, tím více orgány tlačí, čímž vzrůstá pravděpodobnost inkontinence či neudržení plodu v průběhu těhotenství,“ upřesňuje Tereza Semrádová.

Článek

Inkontinence Foto:

Choulostivé problémy: Únik moči aneb inkontinence

Únik moči patří k nejintimnějším ženským problémům. Přesto byste neměla s návštěvou lékaře otálet, inkontinenci tak porazíte rychleji.

Častější a silnější orgasmus

Posilování svalů pánevního dna oceníte také vzhledem k vlivu na kvalitu prožitku během pohlavního styku. Ženy snadněji dosahují vlivem jeho přirozené pružnosti orgasmu, a to především díky prokrvení dělohy a aktivací pánevních svalů.

„Řádně posílené svaly pánevního dna lépe reagují na podněty při pohlavním styku, a proto ženy dosahují dříve orgasmu. U žen, které mají problémy s jeho dosažením, může být proto posilování přínosné,“ prozrazuje lektorka Tereza Semrádová, která se na posilování pánevního dna soustředí se svými klientkami.

 

Lék na bolavá záda

Správná funkce svalstva pánevního dna je zkrátka základní platformou pro dobré zdraví. Znovuzískáním jeho správné pozice prospěje žena i celkové stavbě svého těla.

„Po tréninku pánevního dna klientkám často odezní problémy s bolestmi páteře. Ty mohou být způsobeny špatně nastavenou pánví, která není v neutrálním postavení, a to díky ochablým svalům pánevního dna,“ uzavírá Semrádová.

Článek

S bolestí zad si nezahrávejte Foto:

Proč stále víc třicátníků bolí záda? Může za to i špatná obuv

Patálie s páteří se netýká jen lidí starších a lidí ve středním věku, bolesti zad se nevyhýbají ani dětem.

 

Co cvičit

Cviky na pánevní dno jsou velmi jednoduché, ale je důležité je provádět správně. Máme pro vás čtyři, které můžete cvičit doma:

001 (1024x724)(1) Foto:

Ležíme na zádech s pokrčenými koleny a chodidly na zemi. Vtáhneme pánevní dno, 3 vteřiny udržíme a po té uvolníme. Vtažení a aktivaci pánevního dna provádíme nejprve s výdechem, pokud jsme již trénovanější, zkusíme aktivaci s nádechem a uvolnění s výdechem. Opakujeme 10x. Pod pojmem vtažení pánevního dna si můžeme představit, jako když si snažíme zapnout zip u velmi úzkých kalhot. Odspodu nahoru směrem k pupíku.

 

 

019 (1024x724) Foto:

Nejdříve se soustředíme na protažení kostrče do dálky směrem k patám. Poté zkusíme lehce rolovat pánev vzhůru, tak, aby se nám odlepil zadeček od země. Lopatky zůstávají ležet na zemi, nesnažíme se zbytečně prohýbat v zádech, ale naopak naše tělo by mělo být rovné a co nejvíce protažené směrem za kostrčí šikmo vzhůru do stropu. Bříško roztahujeme do šířky. Chvilku vydržíme a pomalu obratel po obratli pokládáme pánev dolů na zem. Dýcháme volně, jak je nám přirozené.

 

012 (1024x724)(1) Foto:

Přitáhneme si kolena k hrudníku a chytneme je dlaněmi. S výdechem zatlačíme koleny proti dlaním a s nádechem pozici povolíme. Naše kolena by měla stále zůstat na jednom místě. Opakujeme 10x.

 

 

 

054 (1024x724) Foto:

Klečíme na kolenou na všech čtyřech. Srovnáme si dlaně pod ramena, kolena pod kyčle. Vytáhneme se za hlavou a na druhou stranu za kostrčí. S výdechem zatlačíme nárty do země a nazdvihneme kolena o pár centimetrů od země a s nádechem položíme kolena pomalu zpět na zem. Opakujeme 10x.

Horoskopy 2017

reklama

reklama