reklama

Jak se vlastně správně vážit?

Jestli chcete, aby vaše hubnutí bylo opravdu cílené, nestačí znát jen váhu a výšku. Foto:
Jestli chcete, aby vaše hubnutí bylo opravdu cílené, nestačí znát jen váhu a výšku.
Foto: Thinkstock

Pokud jste přesedlala na zdravý životní styl a změnila stravovací návyky, abyste si sáhla na vysněnou váhu, je nutné osvojit si umění správně se vážit. I tato pro někoho maličkost se může stát poslem špatných zpráv, i když tak špatné ve skutečnosti být nemusí.

Udělejte si z váhy spojence, nikoli nepřítele.

Co se týká správného vážení, je nasnadě hned několik otázek. Ty nejčastější jsme pro vás neváhali rozkrýt a přidáváme navíc několik odlehčených tipů, jak se zdravě a nenásilně projíst k uspokojivé cifře vaší váhy.

Otázka první a zásadní: Jak často?

Šplháte na váhu každý den hned několikrát, abyste si ověřila, jak moc je vaše dietní snažení efektivní? Namísto toho, abyste se ujistila o úspěchu, se ale propadáte do deprese, protože ty čísla vůbec nejsou stejná a mnohdy ukazují na hodnoty, co vám nejdou pod nos? Hmotnost se během dne může měnit, a to záleží na mnoha faktorech. Tímto způsobem vážení se maximálně naženete do problémů jménem stres. A díky němu se ocitnete na kolotoči zvaný JO-JO efekt. Jednou se díky smutným myšlenkám přejíte čokoládou, jindy se přeorientujete na zeleninovou stravu a nic kromě tohoto typu potravin nedáte do úst. Tyto extrémy jsou však špatné. Klidně se važte jednou do měsíce ve stejnou dobu, a to nejlépe ráno bez vrstev oblečení. Pozor by si však měly dát právě ženy, a to na příchod menstruace. Je dost pravděpodobné, že můžete v cyklu vážit víc, než jindy. Tělo si totiž usmyslelo zadržovat vodu a tu také váha identifikuje v rámci několika kil směrem nahoru.

Tip: Je pro vás měsíční vážení nemyslitelné? Přesedlejte na týdenní, nebo čtrnáctidenní. Ale rozhodně to nijak nepřehánějte, když se budete stravovat vyváženě a přidáte pohyb, vaše snažení se jistě na úbytku váhy promítne.

Po Vánocích ani o centimetr navíc? Jde to i bez trápení se dietami Foto:

Rozhodně ale nezapomínejte na starý dobrý metr!

Je sice rozhodně fajn mít přehled, co se týká vaší hmotnosti, ale skvělou službu prokáže i metr. Po zvážení (nejlépe s měsíčním rozestupem) své proporce také poctivě přeměřte. Budete tak mít dokonalou zpětnou vazbu, odkud vám tukové zásoby mizí. I když se váha nehne, nebo ukazuje nedej bože víc, může to jasně ukazovat na to, že jste tuky díky cvičení přeměnila na svalovou hmotu, která je těžší.

Postřeh: Láká vás utrácet za ultra moderní váhu, co vám změří tuk v těle, zastoupení vody a jiné nacionále? Pro tyto výsledky si můžete jednou za čas (klidně čtvrt nebo půl roku) zaběhnout do fitka, nebo k odborníkovi do výživové poradny. Doma postačí standardní váha a metr. Co se týká výběru váhy a přesnosti, boduje samozřejmě ta digitální. Ale finální výběr je samozřejmě jenom na vás.

Tip: Od začátku až do konce hubnutí se však važte pokaždé na jednom a tom stejném přístroji. I kdyby vám přidal dvě kila navíc už od začátku, stejně uvidíte, že se vaše hmotnost mění a s ní i cifry.

Mějte na paměti!

Na váhu si stoupněte s vědomím toho, že pokud budete stát na jedné noze, nebo se zvědavě předklánět, nikdy se nedoberete k oficiálnímu a skutečnému výsledku. Proto na tyto a jiné kreace zapomeňte.

Aby mohla váha přesně spočítat vaši váhu a po té vám ji sdělit, musíte ji postavit na pevný podklad – nejlépe na parkety, nebo linoleum. V případě, že ji postavíte na chlupatý koberec, musíte počítat s tím, že vám ukáže čísla, co se vám líbit nebudou. Vymezte proto váze místo, kde bude vyčkávat na vaši návštěvu.

K tomu, aby váha šla zase dolů, stačí opravdu málo  Foto:

Fresh tipy, co chutnají a váha je neregistruje!

- Udělejte si večeři jako v řecké taverně třeba hned teď - v podzimním nečase. Na pánvi si připravte krevety na oliváči a kapce bílého vína, zakrojte řecký sýr a to celé povzbuďte zeleninovou oblohou. A zapomínat nemůžeme ani na černé, nebo zelené olivy. Zaskočte si ale do obchodu pro ty čerstvé, co prodávají u pultu.

- Začněte experimentovat s rybami. Připravte si lososa na bylinkách s celozrnným toastem, pstruha na mandlích a vařeným bramborem, nebo zeleninovou přílohou. Ryby jsou zdravé, disponují prospěšnými tuky, skvěle chutnají a hlavně jsou hotové za pár minut. I když je fakt, že jejich cena by mohla být nižší.

- Na svačinku slupněte hrst oříšků. Namíchejte si vlastní skořápkové menu a přidejte pistácie, arašídy, mandle a oblíbené kešu. Jenom se po nich zapráší. Arašídy si ale kupte buďto nesolené, nebo ty neloupané. Ušetříte si tak hromadu soli navíc.

- Milujete arašídové máslo ale v rámci diety jste ho vytěsnili? Zapomeňte na to, co znáte z regálu a připravte si své vlastní. Potřebovat budete jenom hrst arašídů bez slupky a výkonný mixér. A na dochucení trochu skořice.

Horoskopy 2017

reklama

reklama