reklama

Meditace: Cesta k životní rovnováze začíná ve vaší mysli

Meditace: Cesta k životní rovnováze začíná ve vaší mysli! Foto:
Meditace: Cesta k životní rovnováze začíná ve vaší mysli!
Foto: istock.com

Máte poslední dobou pocit, že se životem potulujete jako bludný Holanďan? Nic se vám nedaří tak, nedokážete se soustředit, neumíte věci dotáhnout do konce a celkově se vám zdá všechno kolem chaotické? Ukliďte si v sobě tou nejpřirozenější cestou, která existuje a navíc nestojí vůbec nic.

 

Znovu nalezněte tam někde své já a vybudujte si k němu cestu skrze meditační chvilku, kdy se naučíte usměrnit tok myšlenek, naslouchat jim, porozumět jim, potažmo sobě a tzv. konečně dokážete opravdu vypnout. To ale nebude hned.

Najednou už nebudete tou roztržitou, co netuší, kde jí hlava stojí pro hromadu práce okolo. Budete vnímat sebe, své okolí a správně vyhodnocovat své emoce. Najděte cestu z džungle dnešního světa a přejděte do oázy harmonie či snad zenového klidu.

Ze začátku se vám bude zdát, že je to k ničemu, že se prostě nedokážete na meditování soustředit a vaše myšlenky se budou rozbíhat na všechny světové strany. Ale jedna důležitá rada zní: vyčkejte a věnujte se své první meditaci právě nyní, už dnes.Nemusíte hned promeditovat celý víkend, to vůbec ne. Začněte po částech a pomaloučku přidávejte další a další maličkosti v takové míře, jak jste si to vždycky představovali.

Naplánujte si čas, kdy všechny povinnosti přestanou existovat

Nastavte si meditaci do svého kalendáře jako upomínku, vepište si tuto aktivitu do vašeho plánovacího diáře. Prostě s ní musíte počítat jako s čímkoliv jiným, co chcete daný den zvládnout. Zpočátku si vyšetřete klidně 5 až 10 minut a postupně daný čas navyšujte.

Co dělat a jak to dělat?

Nemá cenu louskat všechny náležitosti těch správných meditačních technik, pro naprostého začátečníka je důležité získat návyk. Sedněte si tak, jak je vám to nejpříjemnější, na místo, ve kterém se cítíte šťastně, bezpečně a především komfortně.

Ve zvolené pozici se začněte soustředit na hluboký nádech a výdech. Snažte se oprostit od starostí, problémů a životního stresu, co je všudypřítomný. Vnímejte to, že dýchání je pro nás opravdu klíčové a přináší nám nejenom zklidnění, ale i pocit, že nic důležitějšího na světě není. Během celého procesu se nesnažte myslet na nic a nikoho, jen na to, abyste se hluboce nadechovali a zase vydechovali. Sebekontrolu nad myšlenkami získáte postupným opakováním a pravidelným nácvikem. Ano, je to jako se vším, vše se dá naučit.

Když prostě vypnout nedokážete

I to se vám může stát, možná právě procházíte těžkým obdobím, možná se prostě váš mozek potřebuje neustále něčím zabývat. Nenadávejte si za to, ani neházejte hned flintu do žita. Zpočátku klidně můžete své myšlenkové pochody rozpitvávat, snažit se minimalizovat jejich dopad na vaši psychickou kondici, usměrňovat jejich tok a taky jim lépe porozumět.

PŘEČTĚTE SI: NA KOLIK PROCENT VYUŽÍVÁME MOZEK?

Pokud si v sobě nosíte problém, co má konstruktivní řešení, neotálejte. Najděte odvahu a dejte mu sbohem. Ulevíte si neskutečně moc.

Skvělé tipy, co vám meditaci jednoduše usnadní!

Provádějte ji kdekoliv, kde se právě nacházíte. Ať už je to MHD, čekání ve frontě u pokladny, nebo v kanceláři po obědové pauze. Těšte se z toho, že můžete byť třeba jen dvě minuty vnímat a nasávat přítomnost plnými doušky. Je to tak osvobozující. Vzhledem k tomu, že se blíží léto a období dovolených, užijte si meditaci také na pláži třeba s výhledem na východ či západ slunce.

K lepší pohodě přispívá také komfortní oblečení. Někdo se zamiluje do kompletu na jógu, jiný dá přednost klasickým teplákům. Je to zase a jenom na vás.

Nemusíte poctivě dodržovat doporučenou meditační pozici. Vyberte si tu, ve které setrváte v příjemném rozpoložení bez pocitu mravenců v noze.

Užít si meditaci můžete také s partnerem, s máti, nebo se skvělou kamarádkou. Využívejte také meditace z nahrávek, ty jsou řízené a krok za krokem k vám bude hlas lektora promlouvat, co a jak máte dělat, abyste dosáhli meditačního cíle, což pro každého z nás může vystihovat zcela něco jiného. Avšak váš kouč vás nasměruje, budete-li chtít.

Trénujte, dýchejte, vnímejte a naslouchejte svému tělu. Proč? Hned několikrát se vám tato časová investice vrátí.

Přečtěte si také na téma meditace:

Článek

Meditace vám pomůže zklidnit mysl a očistit tělo od všech nečistot Foto:

Z deníku koučky: Klady a zápory meditace

Jak se k různým životním situacím staví koučka s dlouholetou praxí v oblasti psychologie a psychoterapie Šárka Vávrová? Nahlédněte do jejího zápisníčku!

Článek

Nebojte se přiznat, že už nemůžete Foto:

Vyhořelá na všech frontách – doma i v práci! Co s tím?

Nakládáme si toho na bedra příliš. Najednou pohár přeteče a něco se v nás zlomí. A v tu chvíli může nastat tzv. totální vyhoření.

Článek

Meditace krok za krokem Foto:

Meditace krok za krokem: Naučte se správně relaxovat

Bez přehánění můžeme říct, že správně prováděná meditace je jednou z neprospěšnějších psychologických technik, napomáhajících k rozvoji vlastních zdrojů, které potřebujeme...

autor: LZ

Horoskopy 2018

reklama

reklama