reklama

Nejčastější mýty o pitném režimu. Nevěřte jim!

Nejčastější mýty o pitném režimu. Nevěřte jim! Foto:
Nejčastější mýty o pitném režimu. Nevěřte jim!
Foto: istock.com

Pitný režim. Tenhle termín naše babičky a maminky jednoduše neznaly. Pily, když měly žízeň.

Ve špajzu v každé domácnosti trůnil ovocný sirup, který se zalil vodou z vodovodního kohoutku, anebo sodovkou. Ráno se pil velký hrnek čaje s citronem, ve školní jídelně stály várnice rovněž s čajem. A maminky dětem kladly na srdce, aby si nezapomněly dát před oběděm aspoň trochu polévky, neboť polévka je grunt. Tohle byl pitný režim dřívějších generací, ač se mu, jak už bylo zmíněno, pitný režim neříkalo. Zato dnes je z konzumace nápojů celá věda. Už proto, že na celém tom slavném pitném režimu lze výborně vydělávat.

Denně je nutné vypít čtyři i více litrů vody.

To je příliš mnoho, vaše ledviny budou mít s takovým množstvím tekutin možná problém. Pravděpodobně se jedná o výmysl obchodníků s balenou vodou. Odborníci se shodují na tom, že zmíněné množství tekutin představuje pro ženu průměrné váhy zbytečnou zátěž. Na druhou stranu, zejména ženy a starší lidé často pít úplně zapomínají, to je samozřejmě rovněž nezdravé. Voda je levnou a účinnou zbraní proti vráskám, povolenému svalstvu, menstruačním i klimakterickým potížím.

Lahev s vodou mějte stále s sebou.

Ano, je to velice moderní. Krásná štíhlá dívka s vizáží modelky hledá v luxusní kabelce vodu a dlouze se napije prakticky kdykoli, při čekání na autobus, v knihovně, na procházce. Dělá to proto, aby dodržovala pitný režim. A také je to jaksi v módě. Myslete však na to, že ledviny dokáží za hodinu zpracovat jen 300 až 350 ml vody, zbytek bez užitku vyloučí. Mimoto tekutiny přijímáme například i prostřednictvím ovoce, zeleniny, polévek a omáček.

Pijte převážně obyčejnou vodu z kohoutku.

Jak by měl vypadat ideální pitný režim? Pokud přijmete dva litry tekutin denně, alespoň polovina by měla patřit právě obyčejné čisté vodě. Ale důležitá je i pestrost, proto zbytek lze rozdělit v poměru: půl litru lehkých minerálních vod, třetina litru slabého čaje (nikoliv černého) a dva decilitry kvalitní čerstvé zeleninové šťávy. Pozor, minerální vody si nepleťme s obyčejnou vodou, nemělo by se to s nimi přehánět, půllitr považujme za denní maximum.

Když zapomenu pít přes den, večer to doženu.

Raději nic nedohánějte. Velký a náhlý přísun vody naše ledviny vyčerpává a ohrožuje. Pokud se vám výjimečně stane, že během dne opomenete pít, nic se neděje. Pravda ovšem je, že k večeru jsou ledviny takzvaně "ve formě", nejvíce mezi 17. a 19. hodinou. Po této době zvolňují až do rána. Mezi pátou a sedmou ranní odpočívají. Pokud budete hodně pít večer a během noci, škodíte si, namáháte ledviny a močový měchýř. Nejvíc pak škodí alkohol, hlavně mezi 21. a 23. hodinou.

Mohlo by vás také zajímat:

Článek

Nepijete moc vody? Někdy je lepší to s tekutinami nepřehánět Foto:

Nepijete moc vody? 5 situací, kdy je lepší se tekutinám vyhýbat

Nosíte si na cvičení pití? Pijete u večeře vodu či jiné nápoje? Věříme, že většina z vás ano. Pitný režim je samozřejmě důležitý, ale v poslední době se to s ním možná až...

Článek

Voda vs. sodovka Foto:

Voda vs. sodovka: Opravdu bublinky škodí zdraví?

O vodě sycené oxidem uhličitým koluje mnoho mýtů. Vybrali jsme ty nejčastější a uvádíme je na pravou míru.

Článek

Zažité mýty o hubnutí. Nevěřte jim. Foto:

Zažité mýty o hubnutí. Nevěřte jim!

Dali jste si za cíl udržet si vysněnou váhu, nebo naopak dát kopačky nadbytečným kilogramům a zase být zpátky na té ideální, kterou jste před lety úspěšně ztratily? Místo...

autor: em

Horoskopy 2018

reklama

reklama