reklama

Nejíte na Vánoce kapra? Tyhle ryby si taky nedávejte!

Jestli vám taky kapr nechutná, ale přesto byste si na Štědrý večer pochutnali na nějaké rybě, vybírejte pečlivě. Hlavně v případě mořských ryb, protože ne  všechny jsou zdravé.

Odborníci na výživu doporučují častou konzumaci ryb, protože jejich maso je z nutričního hlediska pro nás to nejlepší. Z hlediska zdravé výživy jsou mořské plody sázkou na jistotu. Jsou plné bílkovin, obsahují mono nenasycené tuky, tedy ty hodné, rybí olej obsahuje též kyselinu eikosapentaneovou (EPA), která podporuje snížení hladiny „špatného“ cholesterolu, ale také pozitivně působí v případě kardiovaskulárních nemocí. Mořské ryby ale obsahují i rtuť, některé až moc, což může být nebezpečné hlavně pro ženy, které plánují těhotenství nebo už těhotné jsou. Poradíme vám, kterým druhům je dobré se vyhnout.

92739926 Foto:
Žralok

Vzhledem k tomu, že tato ryba je na vrcholu potravního řetězce, žere jiné ryby, aby přežila. A často jde právě o druhy kontaminované rtutí. Z toho důvodu i žraločí maso obsahuje vysoké hladiny rtuti a není rozumné ho konzumovat příliš často.

 

Místo žraloka si můžete dát třeba tichomořského lososa. Už 120 gramů lososa dodá vašemu tělu slušné zásoby vitaminu D, vitaminu B12, selenu a omega-3 mastných kyselin. A to ani nemluvíme o skvělé chuti. Všechny druhy lososa jsou skvělým jídlem, ale divocí lososi jsou považováni za zdravější než ryby chované na farmách.

 

Horoskopy 2017

reklama

reklama