reklama

Šokující stravovací návyky Čechů: V čem to vážně přeháníme?

Ze všech stran slyšíme, co a jak jíst, a stejně se nepoučíme Foto:
Ze všech stran slyšíme, co a jak jíst, a stejně se nepoučíme
Foto: Thinkstock

Jistě to znáte dobře, každý z nás rád někdy zhřeší. Čas od času si dopřejeme nějakou tu „kalorickou bombu“, smažené či sladké jídlo, místo ovoce sáhneme raději po sladké tyčince a na večírku zase po sklence alkoholu. Jenže my Češi hřešíme už docela hodně.

1. Spotřeba cukru

Roční spotřeba cukru vychází na jednoho člověka v ČR zhruba na 40 kg. Zajímavostí je, že většina se nachází ve slazených nápojích. Přitom ještě před 100 lety byla průměrná spotřeba cukru v ČR pod 2 kg/rok. TIP: Zkuste přestat konzumovat sladké nápoje včetně oslazené kávy a čaje. Obyčejná voda s plátkem citronu vás osvěží lépe a nijak vaše tělo nezatíží. Pokud si nedokážete představit pít neslazenou kávu, cukr nahraďte stévií. Je téměř nekalorická a chuťově podobná cukru.

Článek

Je těžké odolat... Foto:

Zbavte se závislosti na cukru. Zhubnete a budete zdravější!

Cukr naše tělo potřebuje, protože ho využívá jako zdroj energie. Díky němu funguje lidský mozek, srdce i svaly. Jenomže všeho moc škodí a s cukrem se to v posledních...

 

2. Konzumace alkoholu

Průměrný Čech vypije téměř 180 l alkoholu ročně, pro představu to je cca 10 l čistého alkoholu na jednoho Čecha (včetně kojenců), což nás staví na přední světové příčky. Největší podíl na konzumaci alkoholu má pivo, které tvoří 85 % a v jehož konzumaci jsme přímo světoví mistři.

3. Spotřeba ovoce a zeleniny

V České republice se průměrná spotřeba ovoce a zeleniny na člověka pohybuje okolo 250 g/den. Díky tomuto číslu zabíráme v evropském žebříčku spotřeby ovoce a zeleniny třetí místo od konce. Například v Itálii se průměr pohybuje okolo 600 g/den. Doporučená průměrná denní spotřeba ovoce a zeleniny pro dospělého člověka je nejméně 500 g/den, avšak s větším podílem zeleniny.

Článek

6 slupek z ovoce a zeleniny Foto:

6 slupek z ovoce a zeleniny, které je lepší sníst než vyhodit

Většina živin v ovoci či zelenině je právě ve slupce či kůrce. Které slupky je lepší sníst než vyhodit?

 

4. Nadměrné solení

WHO (Světová zdravotnická organizace) doporučuje 4 g soli denně, ale obvyklá spotřeba obyvatele ČR je až 16 g/denně, což je 4krát více.

TIP: Pečlivě vybírejte potraviny, které konzumujete. Při volbě potravin buďte pozorní, protože sůl a tavicí soli se mohou "skrývat" i ve zdánlivě zdravých potravinách. Typickým příkladem jsou tavené sýry. Omezením soli se vyhnete hypertenzi, nadměrnému zadržování vody v těle, otékání a dlouhodobě snížíte riziko vzniku kardiovaskulárních příhod.

Článek

Někdy saháme po slánce ještě dřív, než jídlo ochutnáme Foto:

Zabiják sůl. Čím škodí a čím ji nahradíte?

Spotřeba soli v Česku je až alarmující. Za rok jí každý sníme šest kilo, tedy až třikrát víc, než doporučují lékaři. A výsledek? Vysoký krevní tlak, nemoci srdce,...

 

Výše uvedené informace o spotřebě některých potravin v České republice prozradili odborníci z výživových poraden NATURHOUSE.

Horoskopy 2017

reklama

reklama