reklama

Špatně spíte? Pomůže vám ajurvéda

Špatné spaní? Pomůže ajurvéda Foto:
Špatné spaní? Pomůže ajurvéda
Foto: istock.com

Nespíte dobře? Pozor! Nespavost je jedním z nejčastějších důvodů návštěvy lékaře a příčinou nemusí být zrovna jen změna času. Noční spánek je totiž důležitý nejen pro obnovu energie, bez které bychom nebyli příliš produktivní.

Dostatečný spánek také snižuje pocit únavy, brání depresím a regeneruje centrální nervový systém. Pokud špatně usínáte nebo vás ničí nekvalitní spánek, hledejte pomoc v tisíc let starém indickém umění ajurvédě, která využívá jako léčivé přípravky byliny.

Spěte jako miminko

Kočičí křen, kozlík lékařský? Říká vám to něco? Všechno jsou to názvy pro bylinu Valeriana, mezi jejíž nejdůležitější vlastnosti patří zklidňující účinek. Valeriana má pozitivní efekt při nervovém vyčerpání, nespavosti, špatném usínání či neurózách. Využijete ji ale také při menstruačních obtížích, neboť zmírňuje křeče. Ačkoliv Valeriana spánek přímo nevyvolává, dokáže organismus uklidnit tak, že spánek se dostaví přirozeným způsobem. Důležité je, že při užívání byliny Valeriana nevzniká žádná závislost a ani po probuzení se nedostavují pocity omámenosti, které můžete zažít při léčbě klasickými léky, které se užívají při léčbě spánkových poruch. Prášky na spaní, zejména při dlouhodobém užívání, způsobují denní podřimování, snížení koncentrace a orientace v čase a další negativní vedlejší účinky. Ale proč, když existují alternativy?

VALERIANA Foto:

Takhle vypadá bylinka Valeriana neboli kozlík lékařský. Hezká, že?

Bylinka místo hypnotik

Valeriana je bylinka pro ty, kteří trpí poruchami spánku, nespecifikovatelnými příznaky úzkosti a napětí. Má sedativní účinky a odstraňuje problémy také s probouzením se během spánku. U starších pacientů trpících různými komplikacemi spánku či samotnou nespavostí zlepšuje jejich stav. Zkracuje dobu usnutí a snižuje počet probuzení se během noci. Valeriana je tedy bezpečným řešením a vhodnou náhradou hypnotik a barbiturátů. Obsahuje více jak 100 složek, jejichž užívání podporuje přirozený spánek po několik týdnů a to bez rizika závislosti. K dosažení viditelného efektu je však třeba kozlík užívat nejméně po dobu dvou týdnů.

Káva na spaní

Valerianu můžete využít ve formě kapsle či jako sušenou bylinu, například pro přípravu čaje. Nejpřirozenější varianta je ajurvédská káva, které mohou pít i děti od 12 let. I přesto, že ajurvédská káva neobsahuje kofein, pomáhá udržovat bdělost při práci nebo studiu a navíc díky eliminaci kofeinu právě nevyvolává neklid, nespavost ani překyselení žaludku.

Základem ajurvédské kávy je čekanka lékařská, která podporuje trávení a působí příznivě na činnost jater. Dále kafe obsahuje extrakt himálajských bylin, které mohou pomoci šetrnou cestou zhubnout, k lepšímu spánku, lépe se koncentrovat nebo například eliminovat stres.

Tak hezké sny:)

Mohlo by vás také zajímat:

Článek

Ženy plné energie v celé své kráse Foto:

10 tipů, jak si dobít baterky

Padáte už dopoledne únavou a po obědě se můžete uzívat? Zkuste několik osvědčených tipů a doplňte si energii na celý den.

Článek

Potraviny na spaní - hlavní Foto:

5 jídel, která vás večer dokonale uspí

Co si dát k večeři nebo večer u televize, abyste spali, jako když vás do vody hodí?

Článek

Stačí 20 minut navíc... Foto:

Kdo potřebuje víc spát? Muž nebo žena?

„Zítra vstáváš s dětmi ty, já už nemůžu a potřebuju se dospat!” Zní vám to povědomě? O tom, kdo je víc vyčerpaný, vede neustálé spory většina párů. Na čí straně je vlastně...

autor: MM

Horoskopy 2018

reklama

reklama