reklama

V kolik máme chodit spát? Naše tabulka vám poradí!

V kolik máme chodit spát? Naše tabulka vám poradí! Foto:
V kolik máme chodit spát? Naše tabulka vám poradí!
Foto: istock.com

Každý dobře zná pocity, které člověkem zazmítají, když ho budík vytrhne z toho nejsladšího spánku. Existuje naštěstí způsob, zajišťující snadné procitnutí.

Dlouho se nemůžeme vzpamatovat, pomalu nevíme, kde vlastně jsme, z postele lezeme málem po čtyřech a celý den jsme jako rozlámaní. Poradíme, jak tomuto nepříjemného stavu zabránit.

Je známo, že během spánku se pravidelně střídají dvě základní fáze: REM (podle anglického Rapid Eye Movement) a NREM (non-REM). Ve fázi NREM dochází k útlumu mozkové činnosti, tělo je klidné a uvolněné. Ve fázi REM dosahuje intenzita mozkové činnosti zhruba úrovně bdělého stavu, oči se pod víčky rychle pohybují, příznačné jsou živé sny a uvolněné svalstvo. Za noc se vystřídají čtyřikrát až šestkrát. Byla zjištěna průměrná délka každého z nich, což umožňuje zjistit onen časový úsek, kdy se organismus nachází ve stádiu REM. Typický spánkový cyklus trvá 90–110 minut, poté následuje spánek REM. Právě tato fáze, ve které se nám zdají sny, je chvíle, kdy je spánek lehký a nemáme daleko k probuzení.

Člověk usíná zhruba během patnácti minut, pokud tedy potřebujete vstávat v 6 ráno, je nejlepší jít si lehnout ve 20.45 nebo 22.15. S pomocí naší tabulky zjistíte, v kolik si máte jít lehnout, abyste se čilí a svěží vzbudili v potřebný časV kolik máme chodit spát? Naše tabulka vám poradí! tabulka Foto:

Věříme, že tenhle malý trik vám pomůže probouzet se snadno a v dobré náladě.

Přečtěte si také:

Článek

Neřešte večer, co všechno vás druhý den čeká Foto:

Řeč těla: Co nám odkrývají potíže s nespavostí?

Jak ovlivňuje stav duše naše tělo? Objevte tajemství psychosomatiky.

Článek

Nemůžete spát? Vyzkoušejte jógu Nidra Foto:

Máte problémy se spaním a jste ve stresu? Vyzkoušejte nový tip jógy - nidra

Je konec s hatha jógou, přichází jóga nidra. Tento druh cvičení spočívá v uvolnění těla i ducha a tato relaxace umožňuje lepší spánek bez probouzení.

Článek

Potraviny na spaní - hlavní Foto:

5 jídel, která vás večer dokonale uspí

Co si dát k večeři nebo večer u televize, abyste spali, jako když vás do vody hodí?

zdroj: prokondici.cz

Horoskopy 2017

reklama

reklama