Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

9 důvodů, proč máte pořád hlad a nehubnete

Nejlépe se hubnutí plánuje s plným žaludkem a uspokojenými chuťovými buňkami. Poté, co nám vyhládne a začne nás honit mlsná, se plány ale často rozpadají.

Hlad i chuť jsou velmi subjektivní pocity, založené mnohdy na úplně jiných faktorech, než je pouze obsah živin v naší krvi. Do hry vstupují hormony, věk, aktuální hmotnost, roční období, stravovací návyky, pohybová aktivita, motivace i vůle.

Poznejte důvody, proč máte stále pocit hladu, naučte se ho rozpoznat a ovládnout a zhubněte jednou provždy:


Nepravidelnost
hlad nepravidelnost
hlad nepravidelnost
Nepravidelnost

Organismus miluje pravidelnost. Když jíte nepravidelně, tělo neví, kdy dostane další příděl energie, a proto po ní prahne neustále. Začněte jíst po 3 hodinách a problém je vyřešený.

Málo tuků
hlad nedostatek tuků
hlad nedostatek tuků
Málo tuků

Zdravé tuky mají schopnost snížit glykemický index pokrmu, vyživí tělo a přispějí k pocitu sytosti. Tukům se rozhodně nevyhýbejte, a pokud vás stále trápí hlad, zařaďte na své menu více ořechů, semínek, rostlinných olejů i avokádo.

Jednoduché cukry
hlad jednoduché cukry
hlad jednoduché cukry
Jednoduché cukry

Slinivka po konzumaci jednoduchých cukrů (např. sladkostí, bílého pečiva) vypustí do těla velké množství inzulinu, který způsobí, že vysoká hladina cukru v krvi rychle klesne a dostaví se opět pocit hladu. Neprovokujte slinivku jednoduchými cukry, jezte potraviny s nízkým glykemickým indexem a máte napůl vyhráno.

Málo komplexních sacharidů
hlad málo komplexních sacharidů
hlad málo komplexních sacharidů
Málo komplexních sacharidů

Nízkosacharidové diety sice fungují, ale organismus si po určité době svou dávku vyžádá. Pokud se stravujete tímto způsobem, jednou za čas podíl komplexních sacharidů v jídelníčku navyšte, abyste zamezili neustálým chutím na sladké i pocitu „nedojedení“.

Pitný režim
hlad pitný režim
hlad pitný režim
Pitný režim

Hlad je převlečená žízeň. Možná, že máte hlad, protože málo pijete. Zkuste proto příště před jídlem vypít velkou sklenici vody a uvidíte, jestli se hlad utiší. Když budete mít velký hlad před spaním, dejte si hrnek teplého mléka se skořicí.

 

 

Stres
hlad stres
hlad stres
Stres

Akutní stres chuť jíst snižuje, naopak ten chronický, všudypřítomný, nás nutí stále něco uzobávat. Naučte se relaxovat a uvědomte si, že jídlo vás stresu nezbaví – naopak budete vystresovaní víc, protože budete přibírat.

 

 

Psychika
hlad psychika
hlad psychika
Psychika

Hlad není vždy jen záležitostí těla. Když člověka trápí pocity samoty, křivdy, smutku či nenaplnění, hledá mnohdy útěchu v jídle. Když naplníte žaludek potravinami, neznamená to, že dosáhnete i naplnění a uspokojení v životě.

Zvyk
hlad zvyk
hlad zvyk
Zvyk

Často jíme ze zvyku. Pokud máte po obědě chuť na sladké, není to pravděpodobně potřeba těla, ale pouhý zvyk. Zamyslete se nad tím, ve kterých situacích a denních dobách jíte pouze ze zvyku, a kdy máte opravdu hlad. Odbourejte takové zvyky a začnete hubnout.

Spánek
hlad spánek
hlad spánek
Spánek

Nedostatek spánku rozladí hormony, které ovlivňují pocit hladu i pocit nasycení (leptin, ghrelin). Pokud málo spíte, je pravděpodobnější, že vás bude hlad trápit častěji. Dodržujte pravidla spánkové hygieny a uvidíte, že se bude hubnout hned lépe.

 

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 3 Foto:

 


Reklama