Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Dietní úprava potravin: Finalistky PRIMA HUBNUTÍ už vědí, jak na to

Můžete mít lednici k prasknutí naplněnou zdravými potravinami a spíž zrovna tak, ale pokud jsou takové potraviny nesprávně zpracované, ke zdravému tělu a štíhlé linii vám příliš nepomohou.
Vydáno: 09.04.2015, Anna Kopečková
I když nakoupíte samé zdravé potraviny, neznamená to, že jídlo, které z nich uvaříte, bude taky zdravé

Nákupem celý proces správného stravování teprve začíná. Je nutné vědět, po jakých produktech sáhnout, číst složení a překontrolovat minimální trvanlivost. Po dopravení nákupu domů lze ještě napáchat mnoho škod nesprávným skladováním. Jestli taky trochu tápete v tom, jak jídlo zdravě připravit a nezkazit to, zkuste to dělat jako dvě finalistky naší Reality show PRIMA HUBNUTÍ.

Sacharidy, proteiny, správné tuky - to všechno musí být v jídelníčku zastoupeno ve správném poměru

Jídelníček finalistek Reality show PRIMA HUBNUTÍ: Můžete se přidat

 

Pozor na bio pečivo

Zásadou číslo jedna je nekonzumovat potraviny s prošlým datem spotřeby. Sice v některých případech ušetříte pár korun, ale věřte, že za případné zdravotní komplikace to rozhodně nestojí. Také se urychleně zbavte produktů s viditelnou plísní na povrchu – pouhé odstranění plísně nic neřeší, protože její vlákna dokážou prostoupit celým výrobkem, aniž by byla viditelná. Dejte si pozor hlavně na biopotraviny a z nich především na pekárenské výrobky. Kvůli tomu, že není bio obilí chemicky ošetřováno, plísně mají volné pole působnosti. Pojídáním plesnivých bio potravin (plíseň nemusí být na první pohled vidět!) si můžete způsobit víc zdravotních problémů, než jejich běžnými alternativami.

Čerstvé je dobré, ale ne pro každého

Jednou ze zdravých variant, jak upravovat jídlo, je neupravovat ho vůbec. Když do svého jídelníčku zařadíte spoustu čerstvého ovoce a zeleniny, nemůžete udělat chybu. Na druhou stranu ale syrová strava nedělá mnohým dobře, protože náš trávicí k tomu není přizpůsobený.

Salátek pro zdraví!

Dieta jen na základě syrové stravy: Je to rozumné?

 

Nenechte zeleninu trpět

Dalo by se říct, že nejšetrnější způsob tepelného zpracování potravy je dušení na vodní páře. Zelenina v sobě uchová skoro všechny vitamíny, jež by se prostým vařením ve vodě „odplavily“. Na vaření ve vodě také není nic špatného nebo nezdravého, jen je nutné hlídat jeho délku. Opět hlavně zelenina dlouhým vařením dost trpí a pozbývá na kvalitě.

Pomalu připravená pečínka

Protože vařit a dusit nelze všechno, co bychom chtěli, dostává se ke slovu pečení. Maso připravené pomalým pečením v troubě je nejen zdravé (ne, pokud pečeme prorostlý bůček), ale také velmi chutné a snadno stravitelné. Pečená zelenina se také těší velké oblibě a je o něco chuťově zajímavější než její dušené a vařené konkurentky.

Článek

Klasické máslo se dá výborně nahradit zdravějšími surovinami Foto:

6 zdravých náhražek másla

Máslo se dá skvěle nahradit zdravějšími surovinami. Třeba i při pečení.

 

Smažit se dá i zdravě

Když přijde řeč na nezdravou úpravu potravin, mluví se hlavně o smažení. Smažení za použití kvanta oleje, sádla nebo másla opravdu není úplně fit volbou, ale díky moderním pánvím, na kterých lze upravovat potraviny téměř bez tuku, se i tato úprava stává přijatelnější.

Důležité je, na čem smažíte, popřípadě restujete. U tuků se rozlišuje tzv. kouřový bod (při jeho dosažení začínají vznikat škodlivé látky), a čím vyšší tento bod je, tím vhodnější je na tepelné zpracování (smažení, fritování). Obecně mají rostlinné oleje vyšší kouřový bod, než klasické máslo, avšak s výjimkou margarínů. Nejvyšší kouřový bod má často používaný řepkový olej (245 °C) a dál slunečnicový olej (232 °C). Máslo má pak kouřový bod kolem 177 °C a sádlo 182 °C. Ať už použijete jakýkoliv tuk, myslete na to, že jím zvýšíte celkovou energetickou hodnotu připravovaného jídla.

Grilování má také svá specifika – zplodiny hoření, které proniknou do potravin, mohou být rakovinotvorné, a proto je lepší upravovat oblíbené letní pochoutky na grilu elektrickém nebo plynovém. Nejméně zdravou úpravou jídla je pak fritování, jež promění jakoukoliv potravinu v kalorickou bombu plnou nezdravého tuku.

Snažte se jídlo (hlavně zeleninu) tepelně upravovat co nejkratší dobu a při nízkých teplotách. Na jaře a v létě si dopřejte čerstvost, a když budete přizváni ke grilování, pro jednou zapomeňte na výčitky svědomí z ne příliš dietního a zdravého stravování a jídlo si patřičně užijte!

Prima hubnutí - Loga Foto:

Zdroj: Fithall.cz

Mohlo by vás taky zajímat:

Po měsíci má Simona v pase o 5 cm méně a obvod stehen se jí zmenšil dokonce o 11 cm

PRIMA HUBNUTÍ: Přepadovka Simony! Stačil měsíc a centimetry jsou dole

Iva se po měsíci cítí mnohem lépe a bez pohybu už nemůže být

PRIMA HUBNUTÍ: Přepadovka Ivy! Jde tvrdě za svým cílem zhubnout

Simoně zabere intenzivní trénink 30 minut denně

Chcete cvičit a nemáte čas? Zkuste to jako Simona z Reality show Prima hubnutí

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama