Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Lněné semínko: Superpotravina, která vám pomůže s hubnutím i krásnou pletí

Lněná semínka jsou bohatá na vše dobré – vitamíny, minerály, omega-3 mastné kyseliny a vlákninu.
Vydáno: 13.04.2016
Je sice maličké, ale vašemu tělu prospěje víc, než si myslíte
Je sice maličké, ale vašemu tělu prospěje víc, než si myslíte Autor: Thinkstock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Tyto malé zázraky pomáhají při čištění organismu od toxinů a škodlivých látek, redukují pocit hladu, snižují vysoký krevní tlak, hladinu cukru v krvi a cholesterol. Kromě toho absorbují některé složky potravin, čistí zažívací trakt a dodávají tělu lecitin.

Mastné kyseliny obsažené v semínkách zase napomáhají rozpouštění přebytečných tuků. To je důvod, proč jsou lněná semínka skvělým pomocníkem při hubnutí! Pomáhají bojovat proti nadbytečným kilům a přispívají k udržování zdravé tělesné hmotnosti.

Dýňová semínka jsou elixírem zdraví: Proč a jak je jíst?

Dýňová semínka jsou elixírem zdraví: Proč a jak je jíst?

 

Rozdrťte je

Vaše tělo bude ze semínek profitovat nejvíc, pokud je rozdrtíte (například pomocí hmoždíře). Tak se vyhnete tomu, že semínka projdou vaším tělem a nebudou zužitkována. Můžete je přidávat do salátů, karbanátků, polévek, slaných sušenek, těstovin, omáček atd. Jejich chuť je zanedbatelná, jejich výživová hodnota však obdivuhodná.

Tady je pár tipů, jak se dají lněná semínka chutně využít:

Zázračný čaj

Kromě výše zmíněných využití vám doporučujeme uvařit si lněný čaj. Ten pomáhá bojovat s přebytečnými kily zdravou formou a hlavně bez hladovění. Pokud budete svoji váhu redukovat s pomocí tohoto čaje, nemusíte se bát, že se vám vrátí zpátky kvůli jo-jo efektu.

Lněný čaj je ideální taky pro všechny, kteří zažili operaci nebo trpí gastritidou, vředy, zánětem močového měchýře a hemoroidy.

Jak čaj připravíte:

Večer zalijte 3 polévkové lžíce rozdrcených lněných semínek litrem vřelé vody. Směs nechte odpočívat přes noc nejlépe v termosce. Pokud ji nemáte, vystačíte si i s jakoukoliv nádobou či miskou s víkem. Ráno směs přeceďte. Získaná tekutina bude hustá a do jisté míry slizová, toho se nelekněte.

Jak čaj konzumovat:

Pijte 150 ml čaje 3-4x denně vždy půl hodiny před jídlem. Připravujte si ho skutečně večer před konzumací – je třeba, aby byl vždy čerstvý. Konzumujte jej 10 dní za sebou, potom si dejte 10denní pauzu. Proceduru opakujte, dokud nebudete spokojeni s výsledky.

Při této očistné kůře je nutné dodržovat pitný režim. Nezapomeňte na obligátní 2–3 litry vody.

Díky lněnému čaji začnete pozorovat pozitivní změny na vaší váze i na vaší pleti. Bude elastičtější, zdravější a vypjatější.

Pozor – čaj nedoporučujeme, pokud trpíte žaludečními problémy nebo ledvinovými kameny.

Zdroj: FitLif.cz

 

6 věcí, které vám nikdo neřekne o paleodietě

Na stravování v pravěkém stylu existuje mnoho zajímavých názorů. Leckdy se ani nejlepší odborníci neshodnou, zda je pro nás paleodieta příznivá, či nikoliv. Zajímavé ovšem je, že je od roku 2013 nejvyhledávanější dietou na Googlu.

Její podstatou je přiblížit se ve stravovacích návycích lovcům a sběračům z období paleolitu, doby kamenné. Jak se tedy tito předchůdci konkrétně živili? Jedli především ovoce, zeleninu, maso, ryby a ořechy. V dnešní době se proto zastánci tohoto výživového směru vyhýbají jakýmkoliv způsobem zemědělsky upraveným potravinám (hlavně obilovinám a mléčných výrobkům), které jsou podle nich pro člověka nepřirozené. Myslí si, že mohou narušit jeho trávení. Máme se jí tedy inspirovat, nebo ne?

paleo 6 věcí Foto:

Důraz na maso může být škodlivý

paleo důraz na maso

Jedním ze základních kamenů paleodiety je zvyšování příjmu tuků a bílkovin a naopak omezení sacharidů (této dietě se také někdy říká tuková). K uvolňování energie proto dochází na bázi ketózy – tedy díky spalování tuků, nikoliv cukrů, kterých se tělu moc nedostává.

 

Někteří experti se obávali, že se preference masa může lidem vymstít. Ve skutečnosti nedávné studie ukázaly, že každodenní konzumace jen určitých druhů masa (např. slaniny) může zvýšit pravděpodobnost rakoviny tlustého střeva (až o 18 procent). Ovšem nezáleží jen na typu masa, ale i na jeho kvalitě a zpracování. Milovníci ryb mohou jásat – vysoké množství omega-3 mastných kyselin obsažených v rybách pomáhá snižovat riziko vzniku ischemické choroby srdeční, udržovat optimální hladinu LDL cholesterolu a snižovat záněty.

Nejzdravější část avokáda? Ta, kterou vyhazujete!

Nejzdravější část avokáda? Ta, kterou vyhazujete!

 

Dobře fungující lymfatický systém vám nejen pomůže zhubnout, ale podpoří imunitu, zmírní celulitidu nebo otoky nohou

Chcete zhubnout? Rozhýbejte vaši lymfu!


Článek je zařazen v: hubnutí, lněné semínko, lněná semínka, cholesterol, vláknina, omega 3, vitamíny, krevní tlak
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama