Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Proč mám pořád hlad? 5 nejčastějších příčin a jak je vyřešit

Pocit hladu se obvykle dostavuje již po několika málo hodinách od posledního nasycení, v závislosti na tom, co do sebe vpravíme. Pokud chcete hubnout a právě hlad je vaším úhlavním nepřítelem, zjistěte, co ho spouští a jak s ním zatočit.
Vydáno: 02.07.2019
Proč mám pořád hlad? 5 nejčastějších příčin a jak je vyřešit
Autor: iStock Proč mám pořád hlad? 5 nejčastějších příčin a jak je vyřešit
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Hlad je dle definice pocit vyvolaný nedostatkem potravy. Představuje důležitý signál, který našemu tělu sděluje, že by bylo dobré přijmout nějakou energii. Tento fyziologický stav bývá vyvolaný poklesem glukózy pod určitou hranici, ale také signály z našeho trávicího ústrojí, hormony a v neposlední řadě psychikou.

Pokud chcete zhubnout a hlad vám v tom brání, je dobré zjsitit, co ho způsobuje a jak to vyřešit:

1. Kalorický deficit

Pro snižování hmotnosti je přiměřený energetický deficit podmínkou. Pokud je ale příliš výrazný, tělo se začne ozývat. Pro náš organismus není evolučně výhodné hubnout, a proto to příroda zařídila tak, abychom potravy v době dostatku přijímali spíš víc a vytvořili si zásoby na „horší časy“. Dejte proto pozor, aby kalorický deficit během redukce hmotnosti nebyl příliš velký!

2. Roztažený žaludek

Jestliže bylo vaším zvykem jedení velkých porcí, je zákonité, že po jejich zmenšení budete mít hlad. Žaludek je velice pružný a elastický sval, který se snadno roztáhne. Abyste začali cítit nasycení dříve, je nezbytně nutné jíst pomalu, důkladně žvýkat a procesu jedení věnovat plnou pozornost. Vypněte televizi, počítač, nehleďte do mobilu, nečtěte – jen soustředěně a pomalu jezte.

3. Inzulin

Při stravě, která je bohatá na sacharidy, zvlášť na ty jednoduché, dochází k výkyvům hladiny krevního cukru. Na takové výkyvy reaguje slinivka produkcí velkého množství hormonu inzulinu. Inzulin rychle hladinu cukru v krvi sníží a dostaví se opět pocit hladu. Řešením je jíst potraviny, které udržují stabilní hladinu cukru v krvi, tzn. potraviny s nižším glykemickým indexem.

4. Leptin a ghrelin

Tyto hormony hladu se starají o to, aby se tuková tkáň příliš nemnožila, případně aby byl zastaven její úbytek při výraznější kalorické restrikci (leptin tvořený tukovými buňkami), a o to, abychom ne/cítili hlad (ghrelin v žaludku). V případě, že tyto hormony nefungují správně, můžeme pociťovat hlad neustále. Klíčem k dosažení hormonální rovnováhy pak může být trojkombinace rozumného jídelníčku, silového tréninku a dostatku odpočinku.

5. Emoce

Položte si otázku zda má hlad vaše tělo nebo duše. Pocit hladu často zaměňujeme za potřebu „něčím se naplnit“ psychologicky. Může se jednat o zajídání nudy, samoty, smutku, vzteku, lítosti, zkrátka čehokoliv, co souvisí s našimi emocemi. Zabývejte se svými pocity a potřebami a syťte je jiným způsobem než konzumací potravin!

Fithall.cz

Fithall
Autor: archiv Fithall
Článek je zařazen v: hubnutí, hlad, jak zhubnout, jak zahnat hlad, dieta a hladovění
Reklama