Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Trápí vás zažívání? Pomůže vám jóga

Nedejte na reklamy. Máte-li problémy se zažíváním, nepotřebujete jogurt, nebo dokonce projímadlo. Stačí si zacvičit.
Vydáno: 09.09.2019
Trápí vás zažívání? Pomůže vám jóga
Autor: thinkstock.com Trápí vás zažívání? Pomůže vám jóga
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Málokdo může říci, že ho nikdy netrápilo špatné zažívání. Často lze ale naštěstí nápravu zjednat jednoduše, bez medikace a zbytečných chemikálií. Stačí, budete-li pít dostatečné množství vody, přejdete na lehkou stravu a zacvičíte si jógu.

Otáčení trupu, předklony a záklony stimulují trávicí trakt a masírují vnitřní orgány, dřepy pomohou rozpohybovat střeva a zbavit se nechtěného obsahu. Výpady posilují ty svaly v břišní oblasti, které jsou potřeba při zpracování a odstraňování potravy. Zde jsou polohy, které prospějí vašemu zažívání.
 

Poloha židle

Postavte se rovně s nohama u sebe a udělejte dřep, jako byste si sedali na pomyslnou židli, a zvedněte ruce nad hlavu. Posaďte se tak hluboko, jak je to možné, zatněte svaly na spodní části břicha a stáhněte ramena k sobě, vypněte hruď. Vydržte v poloze 5 až 8 nádechů a výdechů. Poloha židle nejen skvěle posiluje větší skupiny svalů, jako jsou hýždě nebo svaly na přední straně stehen, ale také rozhýbe váš metabolismus.
joga-zidle Foto: Appcession

Foto: Appcession

 

Rotace

Postavte se rovně s nohama na šířku pánve. Udělejte výpad pravou nohou vzad a vytočte trup k levé straně. Položte pravou ruku zvenku vedle levé nohy a levou ruku natáhněte ke stropu. Pokud nemůžete dostat svou pravou ruku a rameno před levé koleno, položte ruku na vnitřní stranu stehna. Rotace musí vycházet z pasu, ale měli byste cítit, jak se protahuje celé tělo. Rotace masíruje břišní svaly a tlačí na vnitřní orgány, čímž napomáhá trávení. Vydržte pět nádechů a výdechů a opakujte na druhou stranu.


joga-rotace Foto: Appcession

Foto: Appcession

Rotace podruhé

Výchozí pozice u druhé rotace je stejná jako u té první. Postavte se rovně a udělejte výpad pravou nohou, tentokrát ale položte koleno až na podložku. Položte pravou ruku na zem a opřete se o ni. Vytočte se z pasu a levou rukou se chytněte za nárt pravé nohy, patu přibližte k zadečku. Tento cvik skvěle protáhne svaly na přední straně stehen a třísla, ale i úpony břišních svalů, což vše napomáhá trávení a pohybu střev. Vydržte pět až osm nádechů a výdechů a opakujte na druhou stranu.

joga-rotace2 Foto: Appcession

Foto: Appcession

Poloha kobry

Uvolněte se z rotace tak, že si na okamžik lehnete čelem k zemi. Pak si položte dlaně vedle ramen a s výdechem začněte zvedat horní část těla nad podložku. Stydkou kost držte na zemi, myslete také na to, abyste nevytahovali ramena k uším. Vydržte pět nádechů a výdechů. Tento cvik výborně protáhne všechny břišní svaly, čímž donutí vaše trávení k akci. A o to tu jde.

joga-kobra Foto: Appcession

Foto: Appcession

Poloha dítěte

Často za naše problémy s trávením může stres a právě poloha dítěte je skvělá pro zklidnění. Položte se z kobry zpět na břicho, opřete se o ruce, zvedněte boky nahoru a dozadu, až váš zadeček dosedne na paty. Potom položte hrudník na podložku a natáhněte ruce před sebe nebo je položte vedle sebe. Uvolněte záda, ramena a nechte svou mysl odpočívat, vydržte tak až deset nádechů a výdechů.

joga-dite Foto: Appcession

Foto: Appcession

Z polohy dítěte se přetočte na záda a přitiskněte kolena k hrudníku. Chyťte se pod stehny a chvilku vydržte. Nakonec uvolněte nohy i ruce, natáhněte se na záda do polohy mrtvoly a ještě chvilku odpočívejte.

Autor: Lucie Kořistová

Článek je zařazen v: jóga, nadýmání, trávení, zažívání
Reklama